Blackboard usage by teachers A comparison between 2005-2006 and 2006-2007 for each faculty and education November 8, 2018 IMOS
Blackboard Usage Survey Comparison between 2005-2006 and 2006-2007 Uitgangspunt voor de beoordeling: Heeft de site voor studenten nut bij het studeren voor het tentamen: Zijn er proeftentamens te vinden Staan de documenten op de goede plaats Staat er voldoende content Schaal 1-10: onvold, vold, goed, uitmuntend November 8, 2018
Blackboard Usage Survey Tijdstip van onderzoek: Juni t/m sept 2007 Elke Bb-site (2006-2007(if available)) is bekeken en beoordeeld door een student van de eigen faculteit. (tnw is beoordeeld door andere studenten) Vorig jaar is de beoordeling soepeler geweest. Er is meer gekeken naar de functies van Blackboard. We hebben voor dit jaar de lat hoger gelegd. Er is meer naar de inhoud gekeken. (functionaliteit vd cursus) November 8, 2018
Kanttekeningen Een vergelijking met vooorgaande jaren is moeilijk te maken omdat de criteria veranderd zijn. 2006-2007 was het eerste jaar dat gewerkt is met een Coursebase koppeling (geen gecopieerde content) Deze nieuwe mogelijkheden hebben veel kritiek gekregen zodat de Implementatie ervan niet geheel volgens plan is verlopen en van invloed kan zijn geweest op de uitslag van dit onderzoek Een aantal oude sites die nog wel werden gebruikt zijn niet beoordeeld (er zijn relatief veel courses ‘not assessed’) Alleen ‘Available sites’ zijn in de beoordeling meegenomen De beoordeling gaat over de Courses zoals die op Blackboard zichtbaar zijn en zegt niets over het gegeven onderwijs. November 8, 2018
Conclusies Duidelijk zichtbaar is de vooruitgang in Bb gebruik: De ‘Exelent’ beoordeling heeft op alle faculteiten een groter aandeel De ‘totale Voldoende’ beoordeling heeft op alle faculteiten een groter aandeel Ondanks de kanttekeningen, is toch een verbetering van het blackboard gebruikt geconstateerd. November 8, 2018
Conclusies Algemeen mag gesteld worden dat het gebruik van blackboard ook inhoudelijk significant is verbeterd. November 8, 2018
Verwachtingen 2007-2008 (1) Stijgend verbeterd gebruik van Blackboard doordat Courses inhoudelijk gecopieerd zijn aangeleverd met ‘staff information’ en ‘course information’ uit Coursebase De oude courses 2005-2006 zijn niet meer in gebruik. OCW zal een sterke verbetering van Blackboard gebruik teweegbrengen. Gewenning en implementatie verloopt volgens plan November 8, 2018
Verwachtingen 2007-2008 (2) We verwachten een toename van het gebruik van Blackboard als informatie portal van Gradebook van Announcements van Assignments Van Groups November 8, 2018
Verwachtingen 2007-2008 (3) We verwachten dat Docenten meer proeftoetsen gaan plaatsen met assignments Minder courses ‘not assessed’ zullen zijn November 8, 2018
Aerospace Engineering ‘Excellent’ is sterk toegenomen en heeft ‘Sufficient’ vervangen November 8, 2018
Applied Sciences ‘Unsattisfactory’ is sterk toegenomen waarschijnlijk is hier de implementatie van coursebase debet aan November 8, 2018
Architecture Bouwkunde heeft erg veel courses ‘not accessed’. Waarschijnlijk is ook hier de implementatie van Coursebase debet aan. Bouwkunde werkt pas sinds kort conform de Tubrede handelwijze van Blackboard. November 8, 2018
Civil Engineering and Geosciences Hier zijn veel uitmuntend goede courses zichbaar. Ook het aandeel ‘totaal voldoende’ is gestegen. November 8, 2018
Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science EWI laat een stormachtige verbetering zien van het gebruik van Blackboard. Unsatisfactory is sterk gedaald en het het aandeel ‘Totaal voldoende’ is gestegen. November 8, 2018
Industrial Design Op IO heeft een stromachtige verbetering van het bbgebruik plaatsgevonden. Gezien het aandeel ‘uitmuntende’ courses November 8, 2018
Mechanical, Maritime and Materials Engineering 3me heeft een groot aantal ‘uitmuntende’ courses gekregen November 8, 2018
Technology, Policy and Management TBM heeft een ‘totaal voldoende daling’ doorstaan. Waarschijnlijk is de implementatie van Coursebase hieraan debet. November 8, 2018
Comparisons between Bsc Msc November 8, 2018
Aerospace Engineering November 8, 2018
Aerospace Engineering – Bachelor November 8, 2018
Aerospace Engineering – Master November 8, 2018
Civil Engineering and Geosciences November 8, 2018
Civil Engineering and Geosciences – Bachelor November 8, 2018
Civil Engineering and Geosciences – Master November 8, 2018
Civil Engineering – Bachelor November 8, 2018
Civil Engineering – Master November 8, 2018
Applied Earth Sciences – Bachelor November 8, 2018
Applied Earth Sciences – Master November 8, 2018
Mechanical, Maritime and Materials Engineering November 8, 2018
Mechanical, Maritime and Materials Engineering – Bachelor November 8, 2018
Mechanical, Maritime and Materials Engineering – Master November 8, 2018
Mechanical Engineering – Bachelor November 8, 2018
Mechanical Engineering – Master November 8, 2018
Maritime Engineering – Bachelor November 8, 2018
Maritime Engineering – Master November 8, 2018
Materials Science and Engineering – Master November 8, 2018
Architecture - Bachelor November 8, 2018
Architecture - Master November 8, 2018
Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science - Bachelor November 8, 2018
Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science - Master November 8, 2018
Industrial Design - Bachelor November 8, 2018
Industrial Design - Master November 8, 2018
Technology, Policy and Management Bachelor November 8, 2018
Technology, Policy and Management Master November 8, 2018
TNW - Bachelor November 8, 2018
TNW - Master November 8, 2018
TNW Vanaf 2006-2007 zijn een aantal opleidingen van andere faculteiten ondergebracht bij TNW. Deze komen van de faculteit Scheikunde, die is opgeheven. Deze opleidingen zijn niet meegenomen in de onderzoeksresultaten, omdat het daardoor moeilijk is een vergelijking te maken. November 8, 2018