Voeg hier het organisatie onderdeel in

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Bedrijfspresentatie Promavise
Zaakgericht Werken.
Welkom bij 100% Ondernemend, workshop 8
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Samenwerken aan Onderwijs en ICT Frank vd Oetelaar dinsdag 12 april 2005.
Rabo CharityDesk Samenbrengen van mensen en kennis
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Interest Groep 1 Voorbereiden op de Praktijk De Nederlandsche Bank Piet Mosch NIOC 8 april 2011 Disclaimers Presentatie op persoonlijke titel Chinese muur.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
netwerk organisatiebeheersing
Jeanne Driessen-Engels Utrecht 10 mei 2007
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Jozef Reyntjens afdelingshoofd kwaliteit ISO-aanpak van De Lijn Tweede netwerk kwaliteit 22 april 2004.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Informatisering en automatisering
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Schitterende Organisaties®
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
Doelen Soorten vormgeving.
Marktgroep Digitaal Werken
De stille kracht van ouderen Wilbert van den Bosch
Elektronisch Inkopen bij de stichting ICTU, CBS en AIM
Presentatie Cubiss Jaap Koster Senior Accountmanager Centric Software Engineering.
International Business Adviser
Het nut van Business Planning
Geïntegreerde praktijkanalyse: de Bandon Group Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
4. Online strategie Internet scorecard
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 - Introductieles Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 13 – Concurrentie en samenwerking Business IT & Management
Gebruikers- ondersteuning Require- ments man. Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
Gebruikers- ondersteuning Monitoring Data- beheer Management- informatie Change support Tactisch support Strategisch support Management support Behoefte-
Vergadering Florian Stiller. Agenda Bespreking van belangrijkste doelstellingen Hoe hebben we het gedaan? Overzicht van de organisatie Belangrijkste uitdagingen.
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
Isabelle Stevens, Manager Mortgage Loans François Jacquet, Head of Real Estate Nieuwe woonvormen CD&V studiedag
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Informatie over hbo bacheloropleidingen
Jaarvergadering Florian Stiller.
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Voeg hier het organisatie onderdeel in 22 september 2018 Inside information Structureel verbeteren met kennis van onze interne klant 22 september 2018 Betalen & Sparen Rabobank

Voeg hier het organisatie onderdeel in 22 september 2018 Even voorstellen… Leon Schreurs Manager Business Support Product en ontwikkelbedrijf Giraal en Afdelingshoofd Advisering Betalen & Sparen Betalen & Sparen Rabobank

Voeg hier het organisatie onderdeel in 22 september 2018 Inhoud Hoofdstuk 1: Rabobank Groep algemeen Hoofdstuk 2: Rabobank Nederland Retail ondersteuning Hoofdstuk 3: Betalen & Sparen opdracht en missie Hoofdstuk 4: Advisering Betalen & Sparen organisatie keten en kennis Betalen & Sparen Rabobank

Voeg hier het organisatie onderdeel in 22 september 2018 Kennismaking Rabobank? Betalen & Sparen Rabobank

Rabobank Groep Triple A Coöperatie - 155 lokale zelfstandige Rabobanken - Rabobank Nederland - Rabobank Groep Kernwaarden: - Betrokken - Dichtbij - Toonaangevend Triple A Betalen & Sparen

De Coöperatie Betalen & Sparen

Aangesloten Rabobank Lokaal ondernemen Lokaal marktmeesterschap Lokaal georganiseerd, tenzij Iedere lokale Rabobank verschillend in haar ontwikkeling Betalen & Sparen

Rabobank Nederland Centrale organisatie Ondersteunend aan zelfstandige Rabobanken Productontwikkeling: hypotheken, leasing, betalen, verzekeren, sparen, etc. Specialisten en kenniscentra: juridische en fiscale zaken, ondersteuning, etc. Betalen & Sparen

Advisering Betalen & Sparen Ondersteuning retail via telefoonmenu RaboWeb Particulieren Klant Internet Aangesloten bank Private banking Advisering Betalen & Sparen (ABS) Zakelijk Bedrijfs-management Betalen & Sparen

Cijfers Kenniscentra Retail: 200.000 vragen/signalen vanuit lokale Rabobank Een op tien is verbetersignaal voor product/proces/systeem Content verbetering RaboWeb Kennisbron trends en ontwikkelingen: markt en bank Betalen & Sparen

Voeg hier het organisatie onderdeel in 22 september 2018 Betalen en sparen Betalen en sparen mogelijk maken 22 september 2018 Betalen & Sparen Rabobank

Betalen & Sparen Aantal medewerkers: 578,9 fte Betalen & Sparen is het kennis- en productiecentrum van de Rabobank op het gebied van betalen en sparen Productontwikkeling en beheer Transactieverwerking Advisering lokale banken Interbancaire vertegenwoordiging Lange termijn visie op producten en systemen: Strategisch Kader Kennisdeling binnen de Rabobank Groep Aantal medewerkers: 578,9 fte Betalen & Sparen

Betalen en Sparen Betalen & Sparen

Advisering Betalen en Sparen (ABS) Betalen & Sparen ABS Aangesloten bank Vragen Signalen Content Klachten Project Klant Betalen & Sparen

Productontwikkeling Ondersteuning bij project: Daling >20% vragen Introductie product stoppen product Product- ontwikkeling Marketing ict Verkoop onder- steuning Verkoop onder- steuning Tijd -> Betalen & Sparen

Advisering Betalen & Sparen Volumebedrijf Internet RaboWeb Klant Aangesloten bank Particulieren Advisering Betalen & Sparen (ABS) Private banking Zakelijk Bedrijfs-management via telefoonmenu Product ontwikkeling en beheer POB Marketing Proces- management ICT Betalen & Sparen

Organisatie ABS ABS werkt met aandachtsgebieden Georganiseerd conform de ketens van Betalen & Sparen Kennisdomein: 80 producten en systemen van Betalen & Sparen (14 ketens) Administratief technisch en productinhoudelijke vragen Betalen & Sparen

Kwantiteit en kwaliteit 60.000 vragen/signalen/klachten vanuit lokale Rabobank (30% via mail) 2.800 publicaties op het RaboWeb Oploskracht: 92% dezelfde dag Service level: 80% Tevredenheid lokale banken: 7,8 Tevredenheid productmanager: 7,4 Tevredenheid medewerker ABS: 7,3 Betalen & Sparen

Structurele inbedding Registratie en hergebruik kennis Kwaliteit medewerkers - Opleiding - Werkoverleg - Q-coaching Deelname in projecten en ketenoverleg Aandachtsgebiedteam - vakspecialisatie - analyse vragen en antwoorden ISO gecertificeerd Betalen & Sparen

Ketenoverleg 14 ketens Tactisch en operationeel overleg Samenstelling: - ketenmanager - productmanager - marketing en verkoop - procesmanager - ondersteuning (ABS) Ketenmanager POB Marketing Proces- management ICT ABS Betalen & Sparen

Resultaten voor klanten Pinchange voor Goldcard Digitaal rekeningafschrift voor G-rekening Migratie adresboek van RTE naar RIB pro Verwerkingsdatum zichtbaar Uitbreiding omschrijvingsregels internetbankieren Betalen & Sparen

Resultaten voor banken Content aanpassingen Maandelijks overzicht overeenkomsten telebankieren Trade informatielijn Overzicht formulieren voor eQuens Betalen & Sparen

Uitdaging voor morgen Kennis op peil houden: - ontwikkeling markt - ontwikkeling aangesloten banken - ontwikkeling producten en systemen Betalen & Sparen

Tot slot “Interne signalen vormen goud voor je organisatie… …organiseer het delven!” Betalen & Sparen

Betalen & Sparen