Survivor Steven, Jurgen, Raphael, Samuel, Willem
Voorbeeld van de game
Wie heeft gewerkt aan wat Contributie Wie heeft gewerkt aan wat
Jurgen
Board game Tiles? List!
List! X coördinaten Y coördinaten Positie namen
Spelers Draft / test fase Designs Willem
Eindresultaat board
Beurt aanduiding Dood Niet aan de beurt Aan de beurt
Game logica Player Class Kaarten methods Levenspunten aftrek
Steven
Board Tiles? Sadly no
Scrum Master Organiseren Overzicht
Dice Makkelijk?
Starting Tiles Elke pion in het hoekje
Raphael
ERD gemaakt voor de aanvalssituaties van het spel Bijdrage week 1 Onderzoek gedaan en code verzamelt voor een werkend menu.(niet in de final code) ERD gemaakt voor de aanvalssituaties van het spel import pygame import sys import time from time import* pygame.init() sound = pygame.mixer.sound('start.wav') laser = pygame.mixer.Sound('laser.wav') clock = pygame.time.Clock() screen = pygame.display.set_mode(size) tux = pygame.image.load(cookies.jpg) tux2 = pygame.transform.scale(tux,100,100)) tux = pygame.transform.scale(tux,100,100)) #to be continued sound.play() size = width, height = 800, 800 white = 255, 255, 255 offset = 50 board_size = 10 pygame.display.set_caption('boobies') screen.fill(white) background = pygame.Surface(screen.get_size()) #render text myfont = pygame.font.SysFont("comic sans MS", 25) label = myfont.render("Welcome to SURVIVOR", 1, (50, 255, 100)) screen.blit(label, (150, 100)) font = pygame.font.Font(None, 36) text = font.render("Hello There", 1, (10, 10, 10)) textpos = text.get_rect() textpos.centerx = background.get_rect().centerx background.blit(text, textpos)
Onderzoek gedaan en code verzamelt voor een werkend exit loop. Bijdrage week 2 Onderzoek gedaan en code verzamelt voor een werkend exit loop. ERD gemaakt waarbij de informatie van het spel zodanig werd opgeslagen, dat je het spel kan verlaten zonder consequenties Onderzoek gedaan en code verzamelt voor een beurten systeem (niet in de final code) import random import sys import os import os.path import pickle global options options = ["THROW (T)"] class player(object): def __init__(self, name, color): self.name = name self.color = color self.population = 4 def start(): start = False while start == False: start_option = raw_input("Fight").upper() if start_option == "NEW GAME" or start_option == "N": os.system('cls') #clears screen os.system('color c') #Light red player1 = player(raw_input("What is your name Player 1?: ").upper(), 'a') #Light green player2 = player(raw_input("What is your name Player 2?: ").upper(), 'b') player3 = player(raw_input("What is your name Player 3?: ").upper(), 'c') player4 = player(raw_input("What is your name Player 4?: ").upper(), 'd') #Light aqua first, second, third, fourth = player1, player2, player3, player4 Won = False start = True turn = 0
elif start_option == "LOAD" or start_option == "L": raw_filenames = os.listdir(".\Saves") save_files = [] for name in raw_filenames: if name.endswith('.pkl'): save_files.append(os.path.join(".\Saves", name)) if len(save_files) <1: print "No save files!" else: os.system('cls') save_files.reverse() print "Save Games:\n" for name in save_files: print name[8:][:-4]+"\n" save_option =raw_input("What game would you like to load? (or BACK (B)): ").upper() if save_option == "B" or save_option == "BACK": try: opened_file = open('.\Saves\\'+save_option+'.pkl', 'rb') data = pickle.load(opened_file) fourth, third, second, first, Won, turn = data start = True except Exception: print "Not a valid name\n" else: print "try again\n" while Won==False: first, second, Won, turn = play_turn(first, second, Won, turn) raw_input("Hit enter to close. ") def play_turn(current_player, next_player, Won, turn1): turn1 +=1 os.system('cls') os.system('color %s' %current_player.color) raw_input(current_player.name+", hit enter to start turn.") turn = 1 if current_player.name[-1] == 'S': #Just some proper grammer print "\nIt is "+current_player.name+"' Turn\n" print "\nIt is "+current_player.name+"'s Turn\n“ research = False while turn and Won==False: if current_player.buildings["WONDER"]["num"]>0: Won = True if Won == True: raw_input(str(current_player.name)+" Won! ") return(0, 0, Won)
Development report gemaakt Gewerkt aan het winscherm met Willem Bijdrage week 3 Development report gemaakt Gewerkt aan het winscherm met Willem winner = pygame.image.load("winner.png") if Player1Class.Levenspunten <= 0 and Player2Class.Levenspunten <= 0 and Player3Class.Levenspunten <= 0: screen.blit(winner,(500)) elif Player2Class.Levenspunten <= 0 and Player3Class.Levenspunten <= 0 and Player4Class.Levenspunten <= 0: elif Player1Class.Levenspunten <= 0 and Player3Class.Levenspunten <= 0 and Player4Class.Levenspunten <= 0: elif Player1Class.Levenspunten <= 0 and Player2Class.Levenspunten <= 0 and Player4Class.Levenspunten <= 0: *Geen fotos van Development report*
Volledig maken van de turns Over het algemeen helpen en advieseren bij alle leden
Persoonlijke problemen. Speedbumbs Persoonlijke problemen. Team problemen.
Hindsight en conclusie Wat heb je geleerd Wat ging goed Wat neem je mee in de opleiding