Survivor Steven, Jurgen, Raphael, Samuel, Willem

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Effect I-Pod op radio luisteren. Effect I-Pod op radio I-POD’s en Podcasting hot topic MP3 spelers zijn populair en worden steeds vaker geintegreerd in.
Advertisements

Arduino project.
Introduction to gamedesign In 15 minutes (or more)
Magento Speed Analysis
Hoofdstuk 6: Controle structuren
Eerste deeltoets Uitwerking. Resultaten Gemiddeld: 6,01 Tips voor de volgende keer: – Werk in klad uit, schrijf duidelijk – Oefenen met loops en tellertjes.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Validatie en kwalificatie van een temperatuur gecontroleerde Supply Chain Gert-Jan van Diest IGZ Congres - De Nieuwe GDP Guideline Nieuwegein, 2 september.
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Inleiding tot programmeren
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Hoorcollege 14 Vijanden, excepties. Overzicht programmaconstructies Opdrachten Toekenning Aanroep void-methode return-opdracht while-opdracht for(each)-opdracht.
Deltion College Engels A2 Spreken/presentaties [Edu/001] thema:Sight-seeing in Holland Can-do: kan een kort, eenvoudig, vooraf ingeoefend praatje houden.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Animatie nAnimatie: “tekenfilm” programma toont automatisch veranderende beelden nGemakkelijk te programmeren met gebruik van de klasse Thread “draadje”
Mid Year Assesment Van lon van keulen Groep 1B Game disign
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/001] thema: What about smoking in this B&B? can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/004] thema: Scanning, a race against the time can-do: kan snel belangrijke detailinformatie vinden in lange en complexe.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/005]/ Subvaardigheid schrijven Thema: One-Act Play “The Queue” can-do : kan een publiek toespreken,
Deltion College Engels B1 Luisteren [Edu/002] thema: A cyber listening lab can-do : kan eenvoudige, duidelijke informatie begrijpen © Anne Beeker / Randall.
Project Rewind Team negen Onze game Maak een game over het opraken van grondstoffen.
Methods of Development #2: Logistiek. Conceptfase Pre-productiefase Productiefase Post-productiefase.
Deltion College Engels C1 Lezen [Edu/002]/ subvaardigheid schrijven thema: Hwaet! (Old) English literature can-do: kan snel belangrijke detailinformatie.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Minor Project- en Programmamanagement
Sprint 4 Deliveries Project 1 – Web development. Last lesson (Monday 27 October)  During the lesson, each group presents its product to the rest of the.
1 KPN Mobiel – Introductie Repository Object Browser & Designer 10 Designer 10g & Repository Object Browser Maandag 28 februari 2005 Lucas Jellema (AMIS)
Loops en errors Array's Random try catch for loop while loop do while loop.
Java voor beginners Doel: Een spel maken in LWJGL Door: Jim van Leeuwen.
Bestanden Lezen Schrijven Afbeeldingen. Bestandstypen.txt.png eigen.
Informatie beoordelen If else Switch En Wiskunde.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Game Object Structuren
Gameprogrammeren: Expressies
Gameprogrammeren: Animatie
Gameprogrammeren: Tiles in Tick Tick
Educatieve Games – Leermiddel of Lapmiddel?
Libraries, Platform Games
Tempoquiz rekenen Als de sommen verschijnen heb je 1 minuut(tijd kun je zelf bepalen) om de antwoorden op te schrijven. Na de minuut verstreken is gaan.
Programmeren met Grafische Objecten
Gameprogrammeren: Tiles en File I/O in Tick Tick
Game: omgaan met tijd (Jewel-Jam)
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Digitale beeldverwerking
MAKING A BAND.
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
What is ProRail’s Life Cycle (cost) Management?
“Alles heeft zijn tijd”: Vertaling uit de Bijbel:Prediker 3, 1-15
Nim, een strategisch spelletje
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
California Blue San Diego
Gameprogrammeren: Enemies in Tick Tick
Tempoquiz rekenen Als de sommen verschijnen heb je 1 minuut(tijd kun je zelf bepalen) om de antwoorden op te schrijven. Na de minuut verstreken is gaan.
Titel van je poster Naam, school, datum, plaats Tabel/Figuur
Transcript van de presentatie:

Survivor Steven, Jurgen, Raphael, Samuel, Willem

Voorbeeld van de game

Wie heeft gewerkt aan wat Contributie Wie heeft gewerkt aan wat

Jurgen

Board game Tiles? List!

List! X coördinaten Y coördinaten Positie namen

Spelers Draft / test fase Designs Willem

Eindresultaat board

Beurt aanduiding Dood Niet aan de beurt Aan de beurt

Game logica Player Class Kaarten methods Levenspunten aftrek

Steven

Board Tiles? Sadly no

Scrum Master Organiseren Overzicht

Dice Makkelijk?

Starting Tiles Elke pion in het hoekje

Raphael

ERD gemaakt voor de aanvalssituaties van het spel Bijdrage week 1 Onderzoek gedaan en code verzamelt voor een werkend menu.(niet in de final code) ERD gemaakt voor de aanvalssituaties van het spel import pygame import sys import time from time import* pygame.init() sound = pygame.mixer.sound('start.wav') laser = pygame.mixer.Sound('laser.wav') clock = pygame.time.Clock() screen = pygame.display.set_mode(size) tux = pygame.image.load(cookies.jpg) tux2 = pygame.transform.scale(tux,100,100)) tux = pygame.transform.scale(tux,100,100)) #to be continued sound.play() size = width, height = 800, 800 white = 255, 255, 255 offset = 50 board_size = 10 pygame.display.set_caption('boobies') screen.fill(white) background = pygame.Surface(screen.get_size()) #render text myfont = pygame.font.SysFont("comic sans MS", 25) label = myfont.render("Welcome to SURVIVOR", 1, (50, 255, 100)) screen.blit(label, (150, 100)) font = pygame.font.Font(None, 36) text = font.render("Hello There", 1, (10, 10, 10)) textpos = text.get_rect() textpos.centerx = background.get_rect().centerx background.blit(text, textpos)

Onderzoek gedaan en code verzamelt voor een werkend exit loop. Bijdrage week 2 Onderzoek gedaan en code verzamelt voor een werkend exit loop. ERD gemaakt waarbij de informatie van het spel zodanig werd opgeslagen, dat je het spel kan verlaten zonder consequenties Onderzoek gedaan en code verzamelt voor een beurten systeem (niet in de final code) import random import sys import os import os.path import pickle global options options = ["THROW (T)"] class player(object): def __init__(self, name, color): self.name = name self.color = color self.population = 4 def start(): start = False while start == False: start_option = raw_input("Fight").upper() if start_option == "NEW GAME" or start_option == "N": os.system('cls') #clears screen os.system('color c') #Light red player1 = player(raw_input("What is your name Player 1?: ").upper(), 'a') #Light green player2 = player(raw_input("What is your name Player 2?: ").upper(), 'b') player3 = player(raw_input("What is your name Player 3?: ").upper(), 'c') player4 = player(raw_input("What is your name Player 4?: ").upper(), 'd') #Light aqua first, second, third, fourth = player1, player2, player3, player4 Won = False start = True turn = 0

elif start_option == "LOAD" or start_option == "L": raw_filenames = os.listdir(".\Saves") save_files = [] for name in raw_filenames: if name.endswith('.pkl'): save_files.append(os.path.join(".\Saves", name)) if len(save_files) <1: print "No save files!" else: os.system('cls') save_files.reverse() print "Save Games:\n" for name in save_files: print name[8:][:-4]+"\n" save_option =raw_input("What game would you like to load? (or BACK (B)): ").upper() if save_option == "B" or save_option == "BACK": try: opened_file = open('.\Saves\\'+save_option+'.pkl', 'rb') data = pickle.load(opened_file) fourth, third, second, first, Won, turn = data start = True except Exception: print "Not a valid name\n" else: print "try again\n" while Won==False: first, second, Won, turn = play_turn(first, second, Won, turn) raw_input("Hit enter to close. ") def play_turn(current_player, next_player, Won, turn1): turn1 +=1 os.system('cls') os.system('color %s' %current_player.color) raw_input(current_player.name+", hit enter to start turn.") turn = 1 if current_player.name[-1] == 'S': #Just some proper grammer print "\nIt is "+current_player.name+"' Turn\n" print "\nIt is "+current_player.name+"'s Turn\n“ research = False while turn and Won==False: if current_player.buildings["WONDER"]["num"]>0: Won = True if Won == True: raw_input(str(current_player.name)+" Won! ") return(0, 0, Won)

Development report gemaakt Gewerkt aan het winscherm met Willem Bijdrage week 3 Development report gemaakt Gewerkt aan het winscherm met Willem winner = pygame.image.load("winner.png") if Player1Class.Levenspunten <= 0 and Player2Class.Levenspunten <= 0 and Player3Class.Levenspunten <= 0: screen.blit(winner,(500)) elif Player2Class.Levenspunten <= 0 and Player3Class.Levenspunten <= 0 and Player4Class.Levenspunten <= 0: elif Player1Class.Levenspunten <= 0 and Player3Class.Levenspunten <= 0 and Player4Class.Levenspunten <= 0: elif Player1Class.Levenspunten <= 0 and Player2Class.Levenspunten <= 0 and Player4Class.Levenspunten <= 0: *Geen fotos van Development report*

Volledig maken van de turns Over het algemeen helpen en advieseren bij alle leden

Persoonlijke problemen. Speedbumbs Persoonlijke problemen. Team problemen.

Hindsight en conclusie Wat heb je geleerd Wat ging goed Wat neem je mee in de opleiding