Betrouwbaarheid van informatiebronnen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatica Gecombineerd leren. Vereiste voorkennis: • Vlotte PC-basisvaardigheden • Basis werken met internet • Nodige zelfdiscipline voor uitvoeren.
Advertisements

Inleiding Na het bestuderen van dit hoofdstuk kun je:
Vandaag hebben we een ander soort les dan normaal.
Effectief zoeken en verwerken van digitale informatie
Workshop Informatievaardigheden
Internet door de jaren heen. Beginsituatie •Wij werken met WPS in Adobe readers, dit wordt op de computer gelezen •De lesstof is erg verouderd en teveel.
Het geven van een workshop
Bronnen Merle Wissink.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
Nederland e Ron Feuler, Joris Akkerman, Niels-Peter Foppen,
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Websites maken in Word les 4.
Spreekbeurt titel.
Welkom in de Bouwafdeling.. Werken met projecten.
het beoordelen, selecteren en verwerken van digitale informatie
Informatievaardigheden Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Theorievorming.
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Bron: Baarda, B. (2014). Dit is onderzoek!. Wat is een theoretisch kader? ‘Een theoretisch kader is een overzicht van bestaande kennis en inzichten over.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Websites maken in Word les 3.
Bestaan buitenaardse wezens?. Een filmpje! Chileense-bergtop-maakt-ruimte-voor- telescoop
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
MEDIAWIJSHEID LES 1 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Wie ben ik? o Lessen Mediawijsheid Les 1: Zoeken op het internet. Herkennen van betwouwbare sites Les.
TAALONDER ZOEK 2.10 SOCIOLECTEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat groepstaal is. 2.Hoe sociale groepen zich onderscheiden via groepstaal. 3.Het belang.
WOORDEN 5.7 Spreekwoorden en uitdrukking uit de bijbel.
S/K/L 2.6 MAKEN VAN EEN TV-JOURNAAL, OBJECTIEF EN SUBJECTIEF, KRITISCH KIJKEN.
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
WOORDEN 5.7 VERSTERKINGEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Herhaling: Wat een samenstelling is 2.Wat een versterking is van een bijvoeglijk naamwoord.
WOORDEN 2.7 HOMONIEMEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.De betekenis van de leerwoorden in deze paragraaf. 2.Wat homoniemen zijn.
MEDIAWIJSHEID LES 2 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Vorige les: Zoeken op het Internet. Herkennen van betrouwbare sites. o Lessen Mediawijsheid Les 1:
Wat moet ik weten over mijn bronnen?
Wat is een webquest?.
WELKOM IN DE MEDIATHEEK
De week van de teek Mediabegrip week
5 hulpvragen.
Foutieve samentrekking
Nakijken Opdracht 33a, 33b en 34a.
Huisvesting en Hygiëne
Griekse leenwoorden samenstelling en afleiding
S/k/l 1.6 Kritisch kijken.
Een reisverslag schrijven
Instructie geven en uitvoeren
Omschrijvingen en definities
Mijleer Les 1.
Workshop H – Hoe maak je onderwijs in een leerbedrijf?
Interview voorbereiden
Lezen samenvatten.
Soorten zinnen en verbindingswoorden
Betrouwbaarheid van een tekst
Plantenteelt 1e vakdag Verzorgen gewas 2
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Informatieve teksten Hoe herken ik informatieve teksten en weet ik waarover de schrijver mij wil informeren? NU Nederlands 2F.
Zelf schrijven van een ‘grappig’ nieuwsbericht
Inleiding voor productieplanning
Informatieve teksten, interviewverslag
Vergelijkingen oplossen
Interview verslag schrijven
Het maken van een PWS.
4 havo Schrijflijn les 1
Leerjaar 3 Nask1 H1 §4 Druk.
Leerjaar 3 Nask H4 Het weer §4.
Wie zoekt, die vindt…!!! Workshop Zoekvaardigheden Profielwerkstuk MAVO Mediatheek De Nassau.
5.2 Planten groeien Deze les: Uitleg 5.2
Inspelen op Innovaties
E health, Domotica en E-learning
Plantenteelt vakdag R. Soesman.
Landschappen en klimaten
Kritiek geven en krijgen
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Observeren Les 7.
Bronnenonderzoek.
Transcript van de presentatie:

Betrouwbaarheid van informatiebronnen

aAn het einde van deze les weet je.. Welke vragen je stelt of te controleren of een informatiebron betrouwbaar is. Welke vragen je stelt of te controleren of een website betrouwbaar is.

Wat gaan we doen deze les? Startopdracht (5m) Uitleg theorie (10m) Verwerking opdrachten 1 t/m 7 (30m) Afsluiting les (5m)

Betrouwbare informatiebron? waarom wel/niet?

Welke vragen stel je? Doel van de info? Auteur? Waar komt de info vandaan? Staat hetzelfde in ander bronnen?

Betrouwbare website? Mee eens/oneens? Alles wat op internet staat is waar. Als het op een site staat is dat erop gezet door een deskundige. Informatie op internet is altijd objectief. Als dezelfde informatie op verschillende websites te vinden is, is de kans dat de info betrouwbaar is groter. Hoe actueler de info, hoe betrouwbaarder de informatie.