Op sneeuwklas in Zwitserland

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Duid de provincie aan op de kaart van België
Advertisements

Belgische rivieren.
Over mijn lijf De spijsvertering Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Het jaartje rond … januarifebruarimaartaprilmeijunijuliaugustusseptemberoktobernovemberdecember.
Het jaartje rond … januarifebruarimaartaprilmeijunijuliaugustusseptemberoktobernovemberdecember.
Wat een weer ! Zegswijzen.
Welkom in mijn leven ! Mijn ouders..
Het jaartje rond … januarifebruarimaartaprilmeijunijuliaugustusseptemberoktobernovemberdecember.
Oud maar niet out ! Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
mijn week mijn dag gebruikte tekens ga naar mijn volgende dia ga naar mijn voorgaande dia ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
365 dagen = 1 jaar Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
mijn week mijn dag gebruikte tekens ga naar mijn volgende dia ga naar mijn voorgaande dia ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Klein maar dapper Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
mijn week mijn dag gebruikte tekens ga naar mijn volgende dia ga naar mijn voorgaande dia ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Wie eet wat ? Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Thuis in mijn provincie Vlaams-Brabant Waar woon ik ?
Wij zijn allemaal wereldburgers
Thuis in mijn provincie Vlaams-Brabant Het landschap in mijn provincie.
Mijn gemeente Mijn provincie : ik ken ze Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Wij zijn allemaal wereldburgers Nummer zes miljard.
Thuis in mijn provincie Vlaams-Brabant Waar woon ik ?
Thuis in mijn provincie Vlaams-Brabant Waar woon ik ?
Eindtoets taal Oefenreeks 10 Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Eindtoets taal Oefenreeks 3 Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Eindtoets taal Oefenreeks 4 Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Verborgen zeedieren. Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Herfst Planten in de tuin Boompje hier, blaadje daar.
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op je gezondheid.
Europa Mijn thuis.
Op je gezondheid.
Herfst Planten in de tuin.
De lente.
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op sneeuwklas in Zwitserland
De lente.
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op sneeuwklas in Zwitserland
De lente.
Herfst Dieren in de tuin.
Op sneeuwklas in Zwitserland
Mijn gemeente.
Op je gezondheid.
Mijn gemeente.
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op sneeuwklas in Zwitserland
Europa Mijn thuis.
Op je gezondheid.
Mijn gemeente.
Op sneeuwklas in Zwitserland
Herfst Planten in de tuin.
Op sneeuwklas in Zwitserland
De lente.
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op je gezondheid.
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op sneeuwklas in Zwitserland
Eindtoets juni Oefenreeks 7.
Eten en gegeten worden De voedselketen.
Van de oceaan naar je bord.
Thema Zintuigen.
Voel je wel in je vel !.
Ieder is anders. Woordenschat 3..
Ieder is anders. Woordenschat 2..
Op je gezondheid.
Ieder is anders. Woordenschat 4..
Transcript van de presentatie:

Op sneeuwklas in Zwitserland

Hoog, hoger, hoogst.

Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen

Keuzemogelijkheid Wil je nog graag even de informatie doornemen ? Klik op onderstaande knop Maak je graag onmiddellijk de oefeningen ? Klik op onderstaande knop

Boetseer een sneeuwberg. Verbind met touwtjes een aantal punten die op dezelfde hoogte liggen. Dit is de “hoogtelijnen” aanbrengen. Laat de sneeuwberg smelten. Zie je al de hoogtelijnen in eenzelfde plat vlak liggen ? Op die manier de hoogte van een berg, een landschap voorstellen op een kaart, is de kaart van het reliëf of de TOPOGRAFISCHE kaart opstellen.

Opdrachten a) Breng de punten van de berghelling over op de topografische kaart. b) Op welke hoogte ligt de bergtop ? 1 400 m c) Noteer de hoogte van punt C : 1 300 m H : 1 100 m I : 1 000 m F : 1 200 m

Hoogtelijnen vertellen je ook iets over de helling. Waar ze dicht bij elkaar liggen is de helling steil. Zijn de hoogtelijnen ver uit elkaar getekend dan wijst dat op een minder steile helling.

Nog even aan de slag ! Teken de berg. H G F E D C A B

Opdrachten a) Breng de punten van de berghelling over op de topografische kaart. b) Op welke hoogte ligt de bergtop ? 1 400 m c) Noteer de hoogte van punt C : 1 300 m H : 1 100 m I : 1 000 m F : 1 200 m

Hoogtelijnen vertellen je ook iets over de helling. Waar ze dicht bij elkaar liggen is de helling steil. Zijn de hoogtelijnen ver uit elkaar getekend dan wijst dat op een minder steile helling.

Nog even aan de slag ! Teken de berg. H G F E D C A B

Hoog, hoger, hoogst.

Boetseer een sneeuwberg. Verbind met touwtjes een aantal punten die op dezelfde hoogte liggen. Dit is de “hoogtelijnen” aanbrengen. Laat de sneeuwberg smelten. Zie je al de hoogtelijnen in eenzelfde plat vlak liggen ? Op die manier de hoogte van een berg, een landschap voorstellen op een kaart, is de kaart van het reliëf of de TOPOGRAFISCHE kaart opstellen.

Klik op de juiste hoogte. b) Op welke hoogte ligt de bergtop ? ______________________ 1 000 m 1 100 m 1 200 m 1 300 m 1 400 m > 1 400 m

Klik op de juiste hoogte. c) Noteer de hoogte van punt C : _______________ 1 000 m 1 100 m 1 200 m 1 300 m 1 400 m > 1 400 m

Klik op de juiste hoogte. c) Noteer de hoogte van punt H : ________________ 1 000 m 1 100 m 1 200 m 1 300 m 1 400 m > 1 400 m

Klik op de juiste hoogte. c) Noteer de hoogte van punt I : ________________ 1 000 m 1 100 m 1 200 m 1 300 m 1 400 m > 1 400 m

Klik op de juiste hoogte. c) Noteer de hoogte van punt F : _________________ 1 000 m 1 100 m 1 200 m 1 300 m 1 400 m > 1 400 m

Hoogtelijnen vertellen je ook iets over de helling. Klik op het juiste antwoord. Waar ze dicht bij elkaar liggen is de helling _____________________. steil minder steil

Hoogtelijnen vertellen je ook iets over de helling. Klik op het juiste antwoord. Zijn de hoogtelijnen ver uit elkaar getekend dan wijst dat op een _____________________helling. steile minder steile

Kijk op de volgende dia’s goed hoe de berg stap voor stap getekend wordt.

A B

D C A B

F E D C A B

H G F E D C A B

H G F E D C A B

Super !