Processor Miep: Geheugen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
automatiseringselektronica
Advertisements

Hoe werkt een rekenmachine?
Het Moederbord & De Webcam
Componenten voor een werkende computer
Processor & Toetsenbord
Par. 3.1 Computers zijn overal
Hardware (1) NSG Informatica.
Week 1: overzicht computersysteem-organisatie
Par. 3.3 Het geheugen.
Het werkgeheugen stored program concept (John von Neumann) Het achtergrondgeheugen Geheugen.
Hardware (2) SGDB Informatica.
BESTURINGS SYSTEMEN Vincent Naessens.
Les1: eenvoudig computergebruik
Steven Van Acker. Transmeta Crusoe - Steven Van Acker - Mei Overzicht  Inleiding  Het Idee  De Technologie  CodeMorphing  LongRun  NorthBridge.
C programma int main(){ } Compilatie met devc++ in file main.c Gecompileerd programma in file FirstProgram.exe Mov R1, 120 Mov R2, 160 ADD R1, R2.
De computer: Hardware Het beeldscherm Het toetsenbord De muis
Hoe een computer gegevensverwerkende processen realiseert
De processor.
1/1/ /e/e eindhoven university of technology 5JJ20:Computerarchitectuur 2M200:Inleiding Computersystemen Sessie 3(1): Instructietypen (1)
1/1/ / faculty of Electrical Engineering eindhoven university of technology 5JJ20:Computerarchitectuur 2M200:Inleiding Computersystemen Sessie 1(2): overzicht.
1Ben Bruidegom Hoe werkt een rekenmachine? Ben Bruidegom AMSTEL Instituut Universiteit van Amsterdam.
Het gegevensverwerkend proces
Hoe werkt een rekenmachine?
Power PC Assembler. Assembler toolkit bevat Assembler zelf Linkerlibrarian.
Presentatie door: Martijn Schmid, Kathinka Veldkamp en Nynke Zwart
, 17h30Recursie 1 Inleiding tot recursie Karel Popelier.
1/1/ eindhoven university of technology / faculty of Computer Science 2IC20:Computersystemen Week 3: Instructietypen (1)
Processor Hart van de computer.
INSTRUCTIE fase 3 Dit is de slotopdracht; Maak met de hele klas een supergrote Graffiti-voorstelling waarop al jullie Avatars in een nieuwe samenstelling.
Samenwerking tussen processor, registers en RAMgeheugen
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
Inleiding
RAM-geheugen
Context switching Chanel Mepschen Informatica 5Fvwo.
Context switching Heidi Snoek. Het proces Twee applicaties: A en B CPU voert de instructies van programma A uit. Op een bepaald moment wordt er data weggeschreven.
BIOS en Opstarten.
Basisfuncties Operating System.
Context switching Naomi Baggelaar. Het proces Twee applicaties: A en B CPU voert de instructies van programma A uit. Op een bepaald moment wordt er data.
Plaats van de componenten op het moederbord
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
wat moet ik doen ik stop voer een aap de baas een schat een schoon hok weg een schoon hok voer.
Plaats van de componenten op het moederbord
Hardware van een pc Van Hoof Minke. Geschiedenis.
Code compressie in Embedded Systems Onno Kievit ET4074 Kwantitatieve aspecten van computer architectuur.
Fase 3 Kassawerkzaamheden
Smartphone info. SAMSUNG Galaxy A3 Goud Besturingssysteem: Android Processor: Quad Core Geheugencapaciteit: 16 GB Geheugenkaarten: microSD Grootte van.
Getallenlijnen voor instructies bij de kleuters.
Agenda  Lesuur minuten  Wat kun je met programmeren?  Wat is code en hoe werkt het?  Code schrijven: de basis  Lesuur minuten  Zelf.
Computersystemen Module Initiatie – Jurgen Peeters.
28 maart 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Emulatie vs virtualisatie Docent: Schooljaar:. Emulatie vs virtualisatie Simulatie.
Wat hebt u nodig? Een geschikte computer Netwerkaansluiting ADSL (ADSL-modem) Kabelaansluiting (kabelmodem) – met ethernetkabel – draadloos (WIFI)
Digitale gegevens Drs. Ing. Rainier Kock 1. Vorige les 2 Computers werken met elektrische schakelingen Schakelaar aan = 1, uit = 0 Tekst, geluid en beeld.
Hardware (2) SGDB Informatica.
Denken als een computer
Rekenbingo Negatieve getallen
Wat is het grootste getal
Kennismaking met programmeren
Schrijven Een Verslag.
Door Maresa, Mila en Isabel
3 Hardware 3.3 Moederbord, slots en bussen.
3 Hardware 3.1 De processor en intern geheugen
Een instructie schrijven
Hardware (2) SGDB Informatica.
Hoofdstuk 3 - Computersystemen
Besturingssystemen Ga verder met een muisklik..
Tellen met kaarten.
Schakel de 230V netspanning uit ! Trek de batterijlade naar voren
Alle kinderen mogen meedoen!
Tijd Expert domein A Expert domein B
Transcript van de presentatie:

Processor Miep: Geheugen Bestaat uit een cluster van 100 hokken Elk hok bewaard 1 getal van maximaal 255 Opgedeeld in 3 secties: Programmageheugen Videogeheugen Werkgeheugen

Programmageheugen Bestaat uit hok 1 t/m 39; in totaal 40 hokken Waarom 40 hokken? Maximaal 20 instructies, 2 hokken per instructie, 2 X 20 = 40 Programma start bij 00, en programma stopt met draaien bij 39

Videogeheugen Bestaat uit 10 hokken: hok 40 t/m 49 In het echt is het niet zoals bij Miep Hoe meer hoe beter DDR technologie, zelfde technologie als RAM

Werkgeheugen Bestaat uit 50 hokken: hok 50 t/m 99 Instructies worden uit RAM gehaald Wordt in alle fasen van het uitvoeren gebruikt Ophaalfase Decodeerfase Uitvoerfase Opslagfase