Business Informatie management / Functioneel beheer middag 14 april 2016 Ellis Ruhlmann – Penders (FEZ) Nadia Oumnad (CES) Guido van de Zweerde (LISA) Frank Snels (UIM) Ratna Toering (M&C) Duuk Baten
Doelstelling en invulling bijeenkomsten Doel bijeenkomsten: Onderlinge afstemming tussen Functioneel Beheer clusters op de UT. Weet hebben van elkaars plannen (releases/wijzigingen op systemen en processen) en activiteiten, ervaringen uitwisselen en leren van elkaars successen en verbeterpunten, en zo mogelijk uniformeren van werkwijzen. Universitair Informatie Management organiseert de bijeenkomst een paar keer per jaar en fungeert als secretaris. De rol van voorzitter rouleert onder de Functioneel beheer clusters Doelgroep: Functioneel Beheerders, informatiemanagers, geïnteresseerden in het vakgebied en relevante LISA medewerkers Om zorg te dragen voor goede bijeenkomsten wordt een agendacommissie samengesteld www.utwente.nl/im Middag business informatiemanagement 14 april 2016
Welkom 12:30 Opening 12.40 BIM Ontwikkelingen - Mailgroep BIM - BiSL training - Werkgroep registreren BIM vragen Benchmark formatie functioneel beheer UT audit functioneel beheer 13.00 Presentatie / discussie “Privacy en meldplicht datalekken” 13.40 Pauze 13.55 Presentaties diensten “gebruikersondersteuning” 15.15 Intro breakout + Pauze Break-out gebruikersondersteuning 16:00 Terugkoppeling en samenvatting 16:30 Afsluiting, drankje en napraten Evaluatie bijeenkomst en suggestie voor onderwerpen zijn van harte welkom (evaluatie / ideeënbus). Middag Business informatiemanagement 14 april 2016
Vragen Middag Business informatiemanagement 14 april 2016
UT BIM Managers List Waarom? Voor wie? Aan- en afmelden Waarvoor? Altijd een actuele lijst met geïnteresseerden Voor wie? Business Information Managers (functioneelbeheerders) Iedereen die interesse heeft Aan- en afmelden Via de website (https://www.lists.utwente.nl/cgi-bin/wa.exe?SUBED1=UT_BIM_MANAGERS&A=1) Waarvoor? Aankondigingen rondom deze bijeenkomsten Vragen aan mede beheerders Waarom? Altijd een actuele lijst met geïnteresseerden Voor wie? Business Information Managers (functioneelbeheerders) Iedereen die interesse heeft Aan- en afmelden Via de website (https://www.lists.utwente.nl/cgi-bin/wa.exe?SUBED1=UT_BIM_MANAGERS&A=1) Waarvoor? Aankondigingen rondom deze bijeenkomsten Vragen aan mede beheerders Middag Business informatiemanagement 14 april 2016
Registreren FB-BIM vragen Naar aanleiding van functioneel beheer bijeenkomst 9 november 2015 Doel: Onderzoek software ondersteuning voor het registreren van BIM vragen, wensen en verzoeken Onderzoek geschiktheid Planon voor BIM registratie Aanpak: Twee keer per maand discussie bijeenkomsten gepland Twee lange sessies (vraagstelling/specificatie, planon) Planning: rond de zomer 2016 (afhankelijk van life-gang Planon) Resultaten tot op heden: Goedgekeurd plan door I-beraad 3 bijeenkomsten geweest (jncl één lange sessie) Eerste definities (melding, klanten, problemen, proces) Ellen Diepenveen (M&C), Natacha Naumann(FB), Gertjan Boers(LISA), Peter Peters(LISA), Herman Bolscher(LISA), Nadia Oumnad(CES), Henriette de Haas(CES), Marja Roelofs(HR), Ellis Penders(FEZ), Frank Snels(S&B), Duuk Baten(S&B) Oplevering functioneel beheer instellingssystemen 11-09-2012