Robot en weiden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Advertisements

aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Bedrijfskleding Bedrukken in Enschede: full color instrijk emblemen uit Enschede geeft een veel mooier en beter resultaat dan het borduren van emblemen.
Presentation Of Learning
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
Pi π. Wat is de overeenkomst tussen deze voorwerpen?
Introles: Wie ben ik en jullie? 15
Introles: Wie ben ik en jullie? 15 Wat is myl 20 Introductievragen 15
Vakmanschap voor gras en weiden: de basis voor een moderne melkveehouderij in Nederland Kees-Jaap Hin.
de vragen over de winter.
Resultaten onderzoek Onderzoek …. Uitgevoerd datum…. Ingevuld door …. teamleden.
V1 Kern Technologie & Innovatie Werkcollege 5:
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Presenteren en communiceren
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Programmeren Spreekbeurt Joris.
Lezen: doe het goed voor
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Les 7 Verantwoorden, legitimeren en professionaliseren.
Hafida El-Gharbaoui
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’
Programma vandaag Economieprogramma Onderneem ! Jaarrooster Kennis ophalen De Grote Verandering Stage-opdracht.
Titel van de presentatie
Op wie lijk jij het meest?
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
1. Wat gaan we vandaag doen ?
3F maken van een verslag.
Even voorstellen Rens Martijn: docent Hogeschool Rotterdam
Schrijf jouw boodschap met stoepkrijt in je spreekballon.
Praktische opdracht Thema 3: Ecologie
Welkom! Neem plaats in de kring.
Liefde en relaties.
Rob Goossens Het Werkplan.
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Toetsen wij met Lef? Voorstellen
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Talent in Ontwikkeling
Sporen van Gods karakter
Reuzen & stenen Opdracht:
Natuur speurtocht Genesis 2:1 Opdracht:
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Jong en oud 2 Kronieken 34:1 & 3
LOB Presenteer je stagebedrijf
Les 14 Jij en internet Wat doe ik hier vandaag?
LOB 14. Hoe leer jij het beste?
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Onderzoekend leren Hoe zien opdrachten voor onderzoekend leren bij wiskunde er uit? Tool IE-2: Het vergelijken van gestructureerde en ongestructureerde.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Beeld magazine.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Thema 4: Zo bereik je meer
ICT gebruik op het Blariacumcollege
BASISPRESENTATIE (compleet) Nieuw Nederlands Weiden
De Nederlandse feedwedge – het principe
SEL Les 2: normen en waarden.
Hoe leer je geschiedenis?
Opdracht: hoe kies je de beste stieren voor je bedrijf?
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
Transcript van de presentatie:

Robot en weiden

Inhoud Doorkrijgen van de meest gebruikte systemen rondom robot en weiden. Benodigdheden: Map robot en weiden.

Robot combineren met weidegang

Post it opdracht Welke uitdagingen komt een veehouder tegen bij het melken met een robot. Denk aan dingen op het gebied van: Robot en melken Management en logistiek Ondernemer Gras en rantsoen Omgeving.

Systeem 1

Systeem 2

Systeem 3

Robot in tijd

Systeem 4

Systeem 5

Opdracht 5 systemen, 5 groepen. Verdeel je over de systemen en schrijf op een flap op welke manier het: Grasland beheert wordt Hoe de beweiding praktisch wordt uitgevoerd Hoe de beweiding gemanaged wordt met de kalender. Hoe de koerouting is Hoe het tijdsmanagement plaatsvindt. Wat vinden jullie van het systeem?

Opdracht 2 Wissel nu van tafel. Schrijf op de tweede flap welke verschillen er zijn tussen jullie systeem en dat van een ander systeem. Doe dit als volgt. Systeem ……. : Het verschil met ons systeem is ……….. En ……….. Wissel na teken van de docent naar het volgende systeem door en schrijf op de tweede flap weer de verschillen op.

Opdracht 3 Nu je alle systemen/concepten kent, ga je op basis van: GRAS, ARBEIDSGEMAK, WEIDEVAKMANSCHAP MELKPRODUCTIE kiezen met welk systeem jij het liefst zou werken op het stagebedrijf of bedrijf thuis. Onderbouw je mening.