Op sneeuwklas in Zwitserland

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Over mijn lijf De spijsvertering Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Advertisements

Zorg ook voor dieren. Woordenschat Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Het jaartje rond … januarifebruarimaartaprilmeijunijuliaugustusseptemberoktobernovemberdecember.
Het jaartje rond … januarifebruarimaartaprilmeijunijuliaugustusseptemberoktobernovemberdecember.
Het jaartje rond … maart juni september december april juli oktober
Wat een weer ! Zegswijzen.
Welkom in mijn leven ! Mijn ouders..
Het jaartje rond … januarifebruarimaartaprilmeijunijuliaugustusseptemberoktobernovemberdecember.
Oud maar niet out ! Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
mijn week mijn dag gebruikte tekens ga naar mijn volgende dia ga naar mijn voorgaande dia ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
365 dagen = 1 jaar Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
mijn week mijn dag gebruikte tekens ga naar mijn volgende dia ga naar mijn voorgaande dia ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Klein maar dapper Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Van tijd tot tijd Begrijpend lezen.
Van tijd tot tijd Taalbeschouwing Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Is dat echt ? Taalbeschouwing.
Wie eet wat ? Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Wie leeft waar ? Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Vissen of walvisachtigen Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Eindtoets taal Oefenreeks 10 Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Dieren op de boerderij. Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Dieren op de boerderij. Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Dieren op de boerderij. Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Eindtoets taal Oefenreeks 9 Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Eindtoets taal Oefenreeks 3 Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Eindtoets taal Oefenreeks 6 Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Eindtoets taal Oefenreeks 4 Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Verborgen zeedieren. Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Herfst Planten in de tuin De moestuin in de 4 seizoenen.
Herfst Planten in de tuin Fruit in de herfst.Fruit in de herfst.
Herfst Planten in de tuin Boompje hier, blaadje daar.
Op sneeuwklas in Zwitserland
Herfst Planten in de tuin.
De lente.
Op sneeuwklas in Zwitserland
De lente.
Herfst Dieren in de tuin.
Op sneeuwklas in Zwitserland
Eindtoets taal Oefenreeks 5.
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op sneeuwklas in Zwitserland
De lente.
Herfst Dieren in de tuin.
Mijn gemeente.
Mijn gemeente.
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op je gezondheid.
Mijn gemeente.
Op sneeuwklas in Zwitserland
Herfst Planten in de tuin.
De lente.
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op je gezondheid.
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op sneeuwklas in Zwitserland
Op sneeuwklas in Zwitserland
Eindtoets juni Oefenreeks 7.
Eten en gegeten worden De voedselketen.
Van de oceaan naar je bord.
De tijden..
De tijden..
Voel je wel in je vel !.
Ieder is anders. Woordenschat 3..
Ieder is anders. Woordenschat 2..
Op je gezondheid.
Transcript van de presentatie:

Op sneeuwklas in Zwitserland

Langs platgewalste paden.

Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen

Keuzemogelijkheid Wil je nog graag even de informatie doornemen ? Klik op onderstaande knop Maak je graag onmiddellijk de oefeningen ? Klik op onderstaande knop

1. Waarom zijn bossen en planten belangrijk op de steile bergflanken rond het dorp ? Noteer kort en bondig enkele redenen. Hierdoor is er minder erosiegevaar, minder modder- en sneeuwlawines. De sneeuw wordt vastgehouden op de bergflank.

2. Welk gevaar bedreigt de bergtoppen als de bossen en planten op de 2. Welk gevaar bedreigt de bergtoppen als de bossen en planten op de flanken verdwijnen ? EROSIE = afslijting van het land door wind of water.

3. Hoe kan het skitoerisme schade toebrengen aan de natuur en op lange 3. Hoe kan het skitoerisme schade toebrengen aan de natuur en op lange termijn ook aan de plaatselijke bevolking ? Noteer kort 3 redenen. Sluikstorten : de natuur bevuilen. Piste walsmachine : vormt ijslaag = slecht voor fauna en flora. Sneeuwkanonnen : soms worden chemische producten gebruikt die nadelig zijn voor de flora.

4. Hoe kunnen de toeristen i. p. v 4. Hoe kunnen de toeristen i.p.v. egoïsten ecotoeristen zijn of worden ? Geef 5 voorbeelden. Niet sluikstorten. Blijf op de paden. Geen lawaai maken : lawines voorkomen. Dieren niet opschrikken uit hun winterslaap of –rust. Dieren niet wegjagen.

1. Waarom zijn bossen en planten belangrijk op de steile bergflanken rond het dorp ? Noteer kort en bondig enkele redenen. Hierdoor is er minder erosiegevaar, minder modder- en sneeuwlawines. De sneeuw wordt vastgehouden op de bergflank.

2. Welk gevaar bedreigt de bergtoppen als de bossen en planten op de 2. Welk gevaar bedreigt de bergtoppen als de bossen en planten op de flanken verdwijnen ? EROSIE = afslijting van het land door wind of water.

3. Hoe kan het skitoerisme schade toebrengen aan de natuur en op lange 3. Hoe kan het skitoerisme schade toebrengen aan de natuur en op lange termijn ook aan de plaatselijke bevolking ? Noteer kort 3 redenen. Sluikstorten : de natuur bevuilen. Piste walsmachine : vormt ijslaag = slecht voor fauna en flora. Sneeuwkanonnen : soms worden chemische producten gebruikt die nadelig zijn voor de flora.

4. Hoe kunnen de toeristen i. p. v 4. Hoe kunnen de toeristen i.p.v. egoïsten ecotoeristen zijn of worden ? Geef 5 voorbeelden. Niet sluikstorten. Blijf op de paden. Geen lawaai maken : lawines voorkomen. Dieren niet opschrikken uit hun winterslaap of –rust. Dieren niet wegjagen.

Langs platgewalste paden.

1. Waarom zijn bossen en planten belangrijk op de steile bergflanken rond het dorp ? Klik op het juiste antwoord. Hierdoor is er meer erosiegevaar, meer modder- en sneeuwlawines Hierdoor is er minder erosiegevaar, minder modder- en sneeuwlawines

1. Waarom zijn bossen en planten belangrijk op de steile bergflanken rond het dorp ? Klik op het juiste antwoord. Hierdoor is er minder erosiegevaar, minder modder- en sneeuwlawines. De sneeuw wordt vastgehouden op de bergflank. De sneeuw wordt niet vastgehouden op de bergflank.

2. Welk gevaar bedreigt de bergtoppen als de bossen en planten op de 2. Welk gevaar bedreigt de bergtoppen als de bossen en planten op de flanken verdwijnen ? Klik op het juiste antwoord. gletsjervorming erosie vlugger smelten van de sneeuw Wat is erosie ? Afslijting van het land door de zon. Afslijting van het land door wind of water.

3. Hoe kan het skitoerisme schade toebrengen aan de natuur en op lange 3. Hoe kan het skitoerisme schade toebrengen aan de natuur en op lange termijn ook aan de plaatselijke bevolking ? Noteer kort 3 redenen. Klik op de juiste vakjes. Afwijken van de langlaufroutes. Sluikstorten : de natuur bevuilen. Piste walsmachine : vormt ijslaag = slecht voor fauna en flora. Skiën buiten de pistes. Rijden met sneeuwkettingen. Sneeuwkanonnen : soms worden chemische producten gebruikt die nadelig zijn voor de flora.

4. Hoe kunnen de toeristen i. p. v 4. Hoe kunnen de toeristen i.p.v. egoïsten ecotoeristen zijn of worden ? Geef 5 voorbeelden. Waar of niet waar ? Klik aan. Geen lawaai maken : lawines voorkomen. Lawaai maken. waar niet waar

4. Hoe kunnen de toeristen i. p. v 4. Hoe kunnen de toeristen i.p.v. egoïsten ecotoeristen zijn of worden ? Geef 5 voorbeelden. Waar of niet waar ? Klik aan. Geen lawaai maken : lawines voorkomen. Dieren niet wegjagen. Dieren wegjagen. waar niet waar

4. Hoe kunnen de toeristen i. p. v 4. Hoe kunnen de toeristen i.p.v. egoïsten ecotoeristen zijn of worden ? Geef 5 voorbeelden. Waar of niet waar ? Klik aan. Geen lawaai maken : lawines voorkomen. Dieren niet wegjagen. Blijf op de paden. Blijf op de paden. waar niet waar

4. Hoe kunnen de toeristen i. p. v 4. Hoe kunnen de toeristen i.p.v. egoïsten ecotoeristen zijn of worden ? Geef 5 voorbeelden. Waar of niet waar ? Klik aan. Geen lawaai maken : lawines voorkomen. Dieren niet wegjagen. Blijf op de paden. Niet sluikstorten. Niet sluikstorten. waar niet waar

4. Hoe kunnen de toeristen i. p. v 4. Hoe kunnen de toeristen i.p.v. egoïsten ecotoeristen zijn of worden ? Geef 5 voorbeelden. Waar of niet waar ? Klik aan. Geen lawaai maken : lawines voorkomen. Dieren niet wegjagen. Blijf op de paden. Niet sluikstorten. Dieren niet opschrikken uit hun winterslaap- of rust. Dieren opschrikken uit hun winterslaap. waar niet waar

Goed gedaan !