Uw website bovenaan in Google!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deel 1: Waarom meet je? – Doel
Advertisements

Google, vriend of vijand?
Beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg.
Landing Websites The fly-catcher on the web. Wat willen we op het WEB  Naamsbekendheid, profileren  Relevante (be)zoekers  kopers  klanten  Verkoop.
Kopen en verkopen les 74.
Omzet genereren via Internet
Social media & Google Ferdy Wolthuizen. Agenda Google 2 Afsluiting 3 3 Social Media 3 1.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Marktonderzoek Danneels
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Wat is een goede internet marketing strategie? Google SEO of SEA?
Zoeken met Google Door Kick de Wolff 13 juni 2006.
Hoe vind je een vacature? 27 november Zoekmachine Marketing Vacature gerelateerde zoekopdracht Vacature gerelateerde zoekopdracht Dit soort zoekopdrachten.
Hoe wordt de ranking bepaald?. 3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 hoofdfactoren die de Ranking bepalen 2. Duur op website + social.
E-bibliotheken Full text, e-artikels, e-tijdschriften en e-boeken Dag- en weekbladen: Mediargus : Vlaams Mediargus LexisNexis: Internationaal LexisNexis.
ClearSense the first choice in local search and advertising.
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
Om willekeurig welke site en welk werk dan ook overzichtelijk te houden, moeten er eerst (sub)directories gemaakt worden: Bijeenkomst 2 online journalistiek.
01/10/2013. Veel voorkomende soorten:  Big header: een grote, opvallende header, die +/- 1/3 van pagina inneemt  Minimale header: een sobere header,
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
Bezoekersgerichte teksten
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Inhoud Presentatie 1. Probleemstelling onderzoek 2. Wat is een search engine? 3. Geschiedenis van search engines 4. Hoe werkt een search engine? 5. Welke.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart
Online marketing Expert (in een week)
HOM - COM Ledenvergadering 21 / 06 / Efficiënt en Onderzoek van 2007 en bevestigd in 2010 Slechts 1 op 3 van de s wordt gelezen 9 tips.
Minor Internet Marketing
Eindpresentatie Digital Marketing Sneeuwliefhebber Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
DMK – week 2.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.

Wordpress websites Zelf uw site bijhouden Partindag Maarten Pors.
Dennis Nederlof Tom Hagemans Roy Selbach. SEO Search Engine Optimization.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Hoe werkt een gemeente? Welkom Opdracht vandaag Gemeente werkt met Bureaucratie Democratie Schema Beleid Maken Vaststellen Toepassen Conclusie.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Hom Com Ledenvergadering 26/03/2012. Google de-amazone-met-google-street-view
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl.
Hoe maak ik een website?. 4 stappen Analyse Ontwerp.
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Zoeken op internet
Digitale tools: SlideShare
Analyse Analyseren van sociale media
Windows 10 anniversary update forceren
Online Marketing Basis
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Leven Lang Leren Gids Digitale wegwijzer
Online Marketing voor het MBO
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Filter bubble Mediabegrip week 6-7
Multimediale Technieken
Marketing en zoekmachines
Filter bubble Mediabegrip week 6-7
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Uw website bovenaan in Google! SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008

Programma Welkom Zoekmachines Belangrijk? Hoe? SEO SEA Vragen?

Programma Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

Zoekmachines Machine die helpt zoeken Algemeen (Google, Ilse) Welkom Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Machine die helpt zoeken Algemeen (Google, Ilse) Specifiek (plaatjes, MP3’s, banen etc.) Geautomatiseerde machines Spider Index SEO SEA Vragen?

Bron: Search Engine Monitor februari 2008 Zoekmachines Welkom Zoekmachines Belangrijk? Hoe? SEO Google 93% Vinden.nl 2% Ilse 2% MSN/Live.nl 2% Overig 1% Bron: Search Engine Monitor februari 2008 SEA Vragen?

Belangrijk? 96% van de surfers gebruikt zoekmachines Welkom Zoekmachines Belangrijk? Hoe? SEO 96% van de surfers gebruikt zoekmachines 75% gebruikt het om nieuwe website te vinden 89% kijkt alleen op eerste pagina (top 10) SEA Vragen?

Hoe? SEO = Search Engine Optimization SEA = Search Engine Advertising Welkom Zoekmachines Belangrijk? Hoe? SEO SEA Vragen? SEO = Search Engine Optimization Top 10 vermelding normale zoekresultaten SEA = Search Engine Advertising Adverteren in de zoekresultaten

SEO SEA

SEO ‘vroeger’ Vaststellen trefwoorden Trefwoorden verwerken in website Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA Vaststellen trefwoorden Trefwoorden verwerken in website Website aanmelden bij zoekmachine Klaar

SEO nu ‘Slimme’ zoekmachines Bepaald door verschillende aspecten Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA ‘Slimme’ zoekmachines Bepaald door verschillende aspecten White-hat vs. Black-hat

SEO nu Trefwoorden analyse Technische analyse Link- popularity Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA Trefwoorden analyse Technische analyse Link- popularity vergroten Techniek Tekst/content

SEO voordelen Geen kosten per klik Duurzaam Veel gunstige bij-effecten Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA Geen kosten per klik Duurzaam Veel gunstige bij-effecten

SEO nadelen Geen garanties Afhankelijk van Google Concurrentie Welkom Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA Geen garanties Afhankelijk van Google Concurrentie

SEO kosten Verschillend per website Half doen heeft geen zin Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA Verschillend per website Half doen heeft geen zin Indicatie: van € 1.000,- tot ….

Search Engine Advertising Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA Kopen van links in resultaten Betalen per klik De hoogste bieder staat bovenaan

SEA – hoe werkt het? Google heeft verschillende gratis tools Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA Google heeft verschillende gratis tools Deze zijn zelf in te stellen, maar … Kost veel tijd Kan veel goedkoper

SEA voordelen Zelf uitgaven bepalen Kan met kleine budgetten Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA Zelf uitgaven bepalen Kan met kleine budgetten Kan zelf gedaan worden, maar …

SEA nadelen Sommige trefwoorden duur Bid-race Duur op lange termijn Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA Sommige trefwoorden duur Bid-race Duur op lange termijn

SEA kosten Maandelijkse vergoeding (vanaf € 25,-) Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA Maandelijkse vergoeding (vanaf € 25,-) Afhankelijk van aantal trefwoorden Verder zelf in te vullen

Conclusie Zoekmachines zijn mateloos populair Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA Zoekmachines zijn mateloos populair Zoekmachines voor nieuwe websites Zoekmachines doen marketingwerk voor je Meerdere wegen naar Rome

Conclusie SEO Top 10 vermelding Minder zeker Voor de lange adem Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA SEO Top 10 vermelding Minder zeker Voor de lange adem Goedkoop Gunstige bij-effecten SEA Betalen per klik Duidelijk Voor korte termijn Duur Zelf budget bepalen

En dan … Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA Vragen?