Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Advertisements

1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek.
Coöperatieve leerstrategieën
IQ-test sofie ??? Barnard: IQ-test sofie ??? Barnard: 8923.
Voorbereiding post 3 Even schrikken Groep 7-8.
Bezittelijk voornaamwoord
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Groep 5.
Notenschrift test jezelf
WERKWOORDSPELLING Hoe doe je dat ?.
Rechtspraak.nl Woordvarianten Verder = klikken.
Notenschrift test jezelf
@ allesvoorengels.nl. 1. Pak een lijntjesblaadje van mijn bureau 2. Zet de tafels uit elkaar 3. Leg dit op je tafel: - 2 zwarte / blauwe pennen - Leesboek.
Briant College Cursus formuleren h1 Correct formuleren.
Invullen van de tevredenheidspeiling door ouders via het Ouderportaal.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Raadsels oplopend in moeilijkheidsgraad
1 / 2 x 5 x ( ) = 65 Dus de uitkomst is 65 1Magisch vierkant Hieronder staat een formule die de uitkomst van een magisch vierkant uitrekent waarbij.
Invullen van de tevredenheidspeiling door leerlingen via het Ouderportaal (uitleg aan de ouders)
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test Groep 5.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Thema Winkelen Kleuterplein. De euro, het geld, de munt Kassa en kassajuffrouw De portemonnee De prijs, kosten, duur, goedkoop Boodschappenlijstje Winkelmand,
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie
SPELLING 1.3 *ALLE OF ALLEN? SOMMIGE OF SOMMIGEN? *ACCENTTEKENS.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Longboard rijden Board balance Tricks Tricks Tricks Board balance
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Kies een boek en laat horen welke letters je al kent.
Mol en beer.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Creatief schrijven.
De Geleide samenvatting
Spelling woorden met lange klank
Groep 5.
Groep 6.
Toets instructie allesvoorengels.nl.
Weet jij veel over DE EIK ?
1 woorden met ui 2 woorden met oe 3 woorden met ou en nu 4.
NSCCT Instructie groep 4
Een instructie schrijven
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Toets instructie allesvoorengels.nl.
NSCCT Instructie groep 5
Groep 7.
NSCCT Instructie groep 7
NSCCT Instructie groep 6
Zeeslag Bron: csunplugged.org / csunplugged.nl.
Groep 8.
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
volgende bladzijde terug
is heel gezond: zonnebloemolie lijnzaadolie koolzaadolie
Toets instructie allesvoorengels.nl.
Hoofdstuk 17 Breuken basis. Hoofdstuk 17 Breuken basis.
Hoe schrijf ik dat woord?
Groep 4.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
NSCCT Instructie groep 6
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
NSCCT Instructie groep 7
Zoeken naar informatie op het Internet.
Eerst balk, kubus, prisma en cilinder herhalen
Transcript van de presentatie:

Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test NSCCT Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test Groep 7

Hoe gaat de test? Er zijn 5 taken 10 minuten per taak Klaar met je taak? Wachten tot je verder mag

Wat heb je nodig? Jouw antwoordenblad Een goed potlood Gum Een leesboek

Hier staat jouw naam. Klopt dat? Het antwoordblad Hier staat jouw naam. Klopt dat?

Voorbeeldopgaven Wat je moet doen bij de taak Elke taak start met een voorbeeld. Die maken we samen. Zo leer je: Wat je moet doen bij de taak Hoe het antwoordenblad werkt. Voorbeeld antwoordformulier

Voorbeeldopgaven Vooraf Voorbeeld antwoordformulier

Voorbeeld 1 A B C D a. 4 - 4 - 4 -  | 1 3 4 5   A B C D a. 4 - 4 - 4 -  | 1 3 4 5 C is het goede antwoord

Voorbeeld 2 (niet in boekje) Vul nu zelf in op het antwoordblad bij b. Had je het goed?

Klaar met je taak? Wachten tot je verder mag

We gaan nu naar het begin

Taak 1 1 t/m 20 of zo

Je mag taak 1 nu maken 10 minuten

Taak 2 1 t/m 20

Je mag taak 2 nu maken 10 minuten

Taak 3 1 t/m 10 Andere kant van het antwoordblad

Je mag taak 3 nu maken 10 minuten

Taak 4 1 t/m 15

Je mag taak 4 nu maken 10 minuten

Taak 5 1 t/m 15 Verbale analogieën Voor de streep staan drie woorden. De eerste twee woorden horen bij elkaar. Zoek nu uit de woorden achter de streep welk woord bij het andere woord voor de streep hoort. Maak op je antwoordblad de letter van het goede woord zwart. Voorbeeld: Taak 5 1 t/m 15 Welk woord hoort net zo bij dobbelstenen als appel bij bal? Dat is een kubus, want een kubus is net als een dobbelsteen een soort vierkant doosje, terwijl een bal en een appel allebei rond zijn. C is dus het goede Let op dat de nummers op je antwoordblad kloppen met die in je boekje.

Je mag taak 5 nu maken 10 minuten

We zijn klaar!