Onderwijs in ondernemerschap Onderwijs over ondernemerschap

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bril van het bedrijfsleven Innoveren is investeren.
Advertisements

Vecon dag 11 april 2013 Workshop ondernemerschap
CHECK-IT 中荷信息技术知能中心 China-Holland Educational Competence and Knowledge Center on Information Technology.
Onderwijs ontwerpen voor het leren oplossen van informatie-problemen Iwan Wopereis Centre for Learning Sciences and Technologies (CELSTEC) Open University.
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
Ontwerpprojecten In de praktijk
Business Onderwijs: vakgericht of competentiegericht
Studielandschap Tilburg PenA Sebastiaan van der Wal 09 november 2006.
Kenmerk 18 De Renaissance Les 2: Leonardo da Vinci
0 Menukaart ICT in uw onderwijs Voorgerecht Bronnen voor de docent ***** Hoofdgerecht WEB 2.0 in uw onderwijs ***** Dessert: Professionalisering *****
Duurzame ontwikkeling en hoger onderwijs De aanpak van Hogeschool Zeeland 10 oktober 2003 Anja de Groene Lector duurzaamheid.
Welkom.
Ondernemerschap Leeuwarden, 25 mei PRESENTATIE ONDERNEMERSCHAP 25 mei 2011.
Leren in de regio Marc van Rooden, 26 mei Wat is RegioLeren Regio Leren is het ontwikkelen, uitbouwen en onderhouden van een regionale kennisinfrastructuur.
Ambitious Entrepreneurship A review of the academic literature and new directions for public policy
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Deel 1 10/10 Duurzaamheidsmiddag Transformaties in onderwijs…
Europese subsidiemogelijkheden Ellen Hanselman. Leven Lang Leren Programma Wat is het? Wat zijn de mogelijkheden? Waarom deelnemen? Hoe werkt het?
Programma Inleiding door voorzitter Ingrid Molderez
POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 7 Stakeholderanalyse, wenselijkheid en haalbaarheid en vooruitblik elevatorpitch.
LOB normen en waarden Wat wil ik?.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
LOB Motieven Wat wil ik?.
Startdag Opleiding Schoolleider PO of VO kennismaking, achtergronden, opzet, competenties en eindtermen.
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 2 Cathy Baars Jaco Scheer.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
JUNIOR COMPANY TRAINING DOCENTEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
Studiemiddag vakdidactiek/opleidingsdidactiek PTH Windesheim 3 december Verzorgd door ECENT/OTIB Op uitnodiging van Theo Last en Wim Sterken n Peter Smulders.
‘ Weg met de student ‘ Weg met de student Rene F.W. Diekstra.
Workshop 4 Good practice: Hoe doe ik een goed onderzoek? Hoe zorg ik voor goede begeleiding? Door: Esther Schouten-de Bruijn Jan Vermeulen.
EEN BLENDED LEARNING MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN
Center of Entrepreneurship Value050 en Incubator Cube050 Welkom en introductie Cube050 Innovatiebrief Cube050 Ozo Media Water & Energy Solutions Honours.
Pilot kennisbasis rekenen- wiskunde Hogeschool iPabo Vahap Duman, docent rekenen-wiskunde Ronald Keijzer, lector Rekenen-wiskunde
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 2 Mijn idee!
Incubator Cube050 oktober Consortium Valorisatie en Ondernemerschap stimuleren en ondersteunen van een ondernemende cultuur en kennisintensief ondernemerschap;
Hanzehogeschool en ondernemerschap Positionering van de HG vanuit o.a. AvG, SP Noord en ministerie van EZ/AgNL als ‘leading’ op thema ondernemerschap.
Opportunity Recognition; course for the Autumn Business School
Coöperatieve werkvormen DOEL Kennismaking met coöperatief ondernemerschap De studentencoöperatie als praktijkgerichte leervorm.
HAN Centrum voor Valorisatie en Ondernemerschap
Een bijzonder ondernemende
Eelco Bakker Immo Dijkma
Global Entrepreneurship Week
Mini-onderneming.
What will you do to change the
Mini-onderneming.
De taaltaak
Mijn visie op onderwijs
Kennis van waarde ’Het zichtbaar maken van valorisatie bij de HG.’
Welkom FM/HIB Wie interesse in ondernemerschap?
Programma Ontvangst en rondleiding incubator Cube050 Kort 'binnenlopen' bij enkele ondernemers in de Incubator Cube050 Introductie en presentatie Center.
Welkom Ondernemerschap bij de Hanzehogeschool Groningen
Design Thinking Immo Dijkma
Tjellingsessie Master Leiderschap
LOB Motieven Wat wil ik?.
Ondernemerschap Energie Water Healthy Ageing Topsectoren
Center of Entrepreneurship Value050 en Incubator Cube050
Toedienen meststoffen
Ali g
Incubator Cube050 Ontwikkeling door Hanzehogeschool i.s.m. RUG als onderdeel van Consortium Valorisatie en Ondernemerschap i.s.m. ministerie van EL&I als.
Design Thinking Immo Dijkma
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
Ondernemende professionals en professionele ondernemers: effectuation van kennis in waarde
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
Rolwisseling van student naar docent
Transcript van de presentatie:

Onderwijs in ondernemerschap Onderwijs over ondernemerschap Teach the teacher Onderwijs in ondernemerschap Onderwijs over ondernemerschap

Effectuation ‘What makes entrepreneurs entrepreneurial Effectuation ‘What makes entrepreneurs entrepreneurial?’ Saras Sarasvathy Immo Dijkma

Aan de slag met Effectuation. Een model over ondernemend gedrag Aan de slag met Effectuation. Een model over ondernemend gedrag. Start van een Hanze netwerk ondernemen / onderwijs. Begin van een idee.

De student heeft een idee De docent vindt er wat van. De baas wil wat De student heeft een idee De docent vindt er wat van. Met effectuation kun je wat.

De student heeft een idee

De docent vindt er wat van.

De docent vindt er wat van II. Opdracht Welke waarde voeg je toe? - Aan het idee? - Aan de student? - Welke vraag wil je voorleggen?

Met effectuation kun je wat. Effectuation ‘What makes entrepreneurs entrepreneurial?’ Saras Sarasvathy

leveraging constraints and new information.

Pitches minor da Vinci Dag aan de slag. Gebruik van eigen bronnen. Werken vanuit voorstelbare doelen. Contact zoeken met stakeholders. Omgaan met ‘citroenen’. Maak het. Prototyping.