Sancta Maria Re-styling kantine bovenbouw voorjaar 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Professional in Beeld Henk Meijer Ontwikkel het jonge talent in het Westland Docenten professionaliseren en leerlingen plukken de vruchten.
Advertisements

De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
21 maart 2012 Buitengewone ALV: Informatie Nieuwbouw.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Altijd meer aandacht 2012 Welkom bij Hutten. Cijfers op een rij ✪ Nationale toonaangevende culinaire dienstverlener ✪ Brabantse gastvrijheid 1929 ✪ Bijna.
BattleBots The school battle.
Probleemformulering De kaas is op divergeren analyse convergeren boek
Inleiding Rene de Kwaadsteniet Krachtenbundeling door samenwerking.
PHIKS. Deze presentatie is bedoeld om u een indruk te geven van het nieuwe interieur van de Keurhorst Deze presentatie is bedoeld om u een indruk te geven.
Techniek en Twente (W&T) een vakoverstijgend project
Paragraaf 2.3 Inspelen op de natuur.
K RIMP & K INDVOORZIENING 23 januari Kinderen in krimpregio’s.
Medmec 1 Herfst Les 5.
De trajectbegeleiding Een antwoord op de invoering van passend onderwijs van Lyceum Sancta Maria.
Vrijdag 16 mei 2008 Brussel – Vlaams Parlement 2e Studiedag Brede School in Vlaanderen en Brussel Steunpunt GOK Departement Onderwijs Agentschap Sociaal-Cultureel.
Wiskunde D op de UvT Herbert Hamers. Aktiviteiten 1.Ontwikkeling onderwijsmateriaal keuzeonderwerpen Keuzeonderwerp 1: Speltheorie (UvT) Keuzeonderwerp.
Catharijnesingel 07/05/2009.
Ouderavond leerjaar 2 3 oktober Maak het verschil Doel: Recht doen aan verschillen tussen leerlingen Havo- en vwo-leerling Didactiek Kwaliteiten.
Duurzaam, gepassioneerd en geëngageerd talent!
Holland’s Next Heart Model
Public design – Concept 1 Pascal Burggraaf Pim Donkerlo Joris van Laernhoven Binnenhofje.
Agendapunt CLOP contraproductiviteit stand van zaken
ARCHITECTUUR ‘05 PROJECT "WONEN OP HET WATER" PROJECT “LEVEN OP HET WATER” M.J.W.Steltenpöhl ARCHITECTUURcursus ‘05 DATUM:
Informatiemiddag 14 februari 2012 uitgevoerd door: in opdracht van:
 Is basis kennis een voorwaarde voor het experiment in de beeldende vakken in de onderbouw?  Wat is basiskennis?  Hoe word basis kennis nu overgedragen?
Speerpunten uitkomst leerlingen- en oudertevredenheidsonderzoeken.
Gemeentevergadering Opknappen Bijgebouw 27 juni 2010
Argumentatiestructuren
PAGE ONE: A YEAR INSIDE THE NEW YORK TIMES. IK KENDE DE DOCUMENTAIRE AL BIJ NAAM MAAR HAD DE FILM NOG NIET GEZIEN. MIJN VERWACHTINGEN WAREN HOOG OMDAT.
Leervragen in een PLG PLG bijeenkomst 17 november 2014
Workshop Identiteit?.
Toekomstgericht onderwijs
G EZAMENLIJKE OUDERAVOND W ELKOM !. Programma 1.Actuele stand van zaken m.b.t. de samenvoeging. 2.Informatie over de gekozen methodes. 3.Informatie over.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Ontwikkelingen Regio Alblasserwaard&Vijfheerenlanden en De positie van Hardinxveld-Giessendam.
18 SEPTEMBER 2014 INLOOPSESSIE MASTERPLAN FEELGOOD SESSIES.
1 RWS BEDRIJFSINFORMATIE Verbetering afvalinzameling en scheiding in de hoogbouw Gemeente Den Haag 4 september 2015 Gijs Langeveld.
Overdinkel Kulturhus. Agenda: 1.Inleiding 2.Stand van zaken ontwikkeltraject 3.Bestemmingsplan 4.Stand van zaken ontwerpproces.
Nieuwbouw zwembad BIO 9 april Doel van de presentatie Informatie verstrekking over: Projectorganisatie. Stand van zaken project /planning. Stichtingskosten.
Herinrichting Wilgenplein 17 juni Programma  Opening  Overdracht Peter Toes  Toelichting Oranjewoud  parkeeronderzoek  analyse  visie  modellen.
Voorlopig ontwerp restauratie Schouwburg Kunstmin Presentatie Raadscommissie 15 september 2011.
Het openen van de black box van ontwerponderzoek Een bijdrage vanuit het project Onderzoek in Beweging Laura Tamassia UC Leuven-Limburg Congres voor Lerarenopleiders.
{ Wie is Elona Roovers Voorstelling.  Een allround kunstenaar op zelfstandige basis  Gespecialiseerd in juweelontwerp- edelsmeedkunsten  Die thuis.
Herinrichting clubhuis. Goedkeuren plannen en bijbehorende kosten voor de herinrichting van ons clubhuis.
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted Noten (design) i.s.m. Stedelijk Museum Amsterdam Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted.
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
Carrouselleerlingen… Wie zijn ze? Waar zitten ze? Wat doen ze?
Inloopavond Herinrichting dreef 12 april 2017
Centraal inwerkprogramma docenten HAN
PALENSTEIN HET NIEUWE WONEN.
Pedagogische Klimaat Pedagogisch Klimaat.
Vernieuwend Middelbaar Beroepsonderwijs
Reken je (niet) rijk.
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Omgeving op Mensenmaat
Leerlingen en ouders aan het woord
Herinrichting Stationsstraat en omgeving
HERINRICHTING VALKENBURGERSTRAAT
Altijd in ontwikkeling Altijd in verbinding
bij de kick-off Modulariseren
Techniek op school Julie Sijmens Elke De Jonge.
Onderwijsontwerp cluster havo/vwo
Periode 4 – IBS 3 De gezonde kantine
Als je er graag toe doet en wat wil dóen!
Art & Design Gt 1 Architectuur: Torens
Advisering, ophoging en druk van ouders
Samenlevingsschool / KC
Doel van vanavond: Kennismaken Bijpraten over project Vecht Gramsbergen Aanmelden om mee te denken, mee te schetsen In gesprek en eerste ideeën ophalen.
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
Transcript van de presentatie:

Sancta Maria Re-styling kantine bovenbouw voorjaar 2016

Opdracht Sancta Maria: “ maak van de kantine een inspirerende omgeving waar de bovenbouw leerling zicht thuis voelt”.

Uitdagingen: -lage plafond (fietskelder gevoel) -kleurstelling (Nijntje) -verlichting (eenzijdig en kil) -monotone en identiteit loze sfeer -uitstraling van de catering -meer zitplaatsen creëren

Pijlers voor het nieuwe ontwerp: -samenwerking met leerlingen/ docenten (natuurmuur, wall off….., textiel etc. ) -uitstraling van wereldburgerschap/ UNESCO school (fotowedstrijd studiehoek, wereldtafel, natuurmuur) -klaar voor “the next step”,de omgeving zorgt ervoor dat de leerling zich een jong volwassene voelt (materiaal/ kleurkeuzes) -verschillende zit en sta mogelijkheden (loungehoek, hoog zitten, studiehoek etc.) -optische verbinding maken tussen binnen en binnentuin

Indeling nieuw

Diversiteit aan zitmogelijkheden

Unesco/ Wereldburgerschap is op een subtiele manier tot uitdrukking gebracht in de volgende items: - waddenlounge - quotes (moodboard): filosofen en wetenschappers - fotowedstrijd leerlingen (in ontwikkeling) - wereldtafel (moodboard)

Waddenlounge

Traject -div. sessies/ brains met MT en leerlingenraad -voorstel VO (voorlopig ontwerp) afgerond in mei). In dit VO is rekening gehouden met de kwaliteiten en mogelijkheden van Hans Quist, zodat de ontwerpen door hem goed uitvoerbaar zijn - uitwerking naar DO (definitief ontwerp) en realisatie: samenwerking met Hans Quist en Herbert Kemper (timmerman /interieurbouwer en oud-leerling! ) -oplevering voor einde schoolvakantie, er zullen nog deelprojecten tot en met de herfstvakantie worden opgeleverd (projecten i.s.m. docenten en leerlingen)

Stand van zaken nu Verlagen kozijnen buitengevel Herinrichting keuken /catering Vital4Skool

Verschil van 32 cm…. Zicht en licht

“De jeugd is en heeft de toekomst, ik ontwerp voor hoe het wordt en niet voor hoe het was…….” Desiree Bastiaens Inside Options