1 Johannes Linschoten 21-9-1925 17-3-1964 R. van Hezewijk & H. Stam.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Plaatje vrienden op een bank
Advertisements

Door Dennis. indeling  Schiphol en heenweg  De eerste schooldag en wat gedaan na school  De tweede schooldag en wat gedaan na school  Zaterdag  Zondag.
ITTL – Biografie. Emma Stout..
De hoopvolle belofte van 2 Korintiërs 3 vers 18
Cyclamen. Cyclamen Stilstand is achteruitgang! Groei is Leven!
Door: Roeby, Tom, Kawoun en Tim. Inhoud  Tom - korte samenvatting  Tim - 1e scène  Roeby - 2e scène  Tom - verschillen film - boek  Kawoun - Receptie.
IT Biografie.
Modellen van de werkelijkheid
Een Eeuwig Verbond.
Vrij en onvrij Grieken en Romeinen Vroegmoderne tijd Moderne tijd
Buurtteam Jeugd en Gezin
Marieke Marion Marie Madeleine Mariella Pia Maria Jakobus
BPKV BORNE van Heden en Verleden. Promotie diashow. bpkv
De Bataafse Revolutie Paragraaf 2.5.
Nederland tijdens de bezetting
Bijzondere positie in de Republiek
Zondag 19 mei 2013 Den Haag 1. Op welke dag ontvingen de discipelen de heilige Geest? op de dag van Christus' opstanding op de Pinksterdag andere dag.
Carls bens Door Henri.
Het Nederlandse landschap
Nieuw Rotterdams Jeugdstelsel
Hoi allemaal De schrijfer is :Anton van der Kolk Anton van der Kolk werd op 3 mei 1953 geboren in Utrecht, op een bovenhuis aan de Oudwijkerdwarsstraat.
Wij houden onze presentatie over Anne Frank
Culturele receptie – wat, hoe, waarom?
REPUBLIEK BINGO.
Kerst: Jezus komt om een rode loper voor ons neer te leggen.
De Zwerfsteen Roderesch Stam A: (Klas 1.1, 1.2, 1.3 en 1.4) 9 t/m 11 september. Stam B: (klas 1.5, 1.6, 1.7 en 1.8) 11 t/m 13 september.
Kenniscafé Transformatie Jeugdzorg Utrecht
Hoe je kijkt bepaalt wat je ziet
Persoonsvorm Saskia Hoekx.
Intro Spiral DYNAMICS integral A survey. Monkeys grabbing at reflected moon Shikibu Terutada.
Machtsstrijd in de Middeleeuwen
Levenswijsheden Deel 1 – De Worm Enige tijd geleden werden de overlevingskansen van de gemene Worm getest. Daartoe zette men verschillende Wormen in.
Passend Onderwijs: algemeen POVO 13 november 2008 Ben Verbruggen SOM.
Paragraaf 3: kerk en school
Albert Einstein Door Ward.
PVD J Partij Van De Jeugd Voorzitter: De Vos Xander.
Hoe Duitsland Europa probeerde over te nemen
Gracism “Ik zal je eren”. En die leden waarvan wij denken dat ze het minder eerbare van het lichaam zijn, die omgeven we met meer eer, en onze minder.
De Kerkhervorming Hoofdstuk 1. Wat gaan we doen? De Kerk van Rome valt uiteen Misstanden in de Kerk / Kerkelijke ban Europa in 16 e eeuw Hervormers /
Eldering hfdst. 3.3 Het cultureel ecologisch raamwerk
Onderzoek Leergang 2 of 3 Module schoolleidersopleiding.
Meester Toon en Annie 40 jaar getrouwd Ze komen naar de hal.
Is ‘t kofschip gezonken…?
Genealogie Verdon(c)k te Gravendeel
De geheimen van het bos Thema Groep 5/6 Pinguïns.
Van bovenbouwer naar brugpieper … en de rol van ouders in deze fase.
25 februari 2014 Pesten hoort bij het leven Bij ons wordt niet gepest Wie gepest wordt, lokt het zelf uit.
Agogische theorieën SPH leerjaar 1, kwartaal 1. Taakgebied en beroep.  “Zorgvuldig omgaan met onzekerheden”; afstemmen*.  Hulpverlening tegen de tijd.
Preek over Genesis 21:1-7 1 e Adventszondag. Introductie Advent 2015 Bijzondere geboorten: a.De geboorte van Isaak b.De geboorte van Obed c.De geboorte.
3L week 15: ‘Wij zorgen voor onze huisdieren’ © JL
Romanovs & Revolutie 3 Oorlog en revolutie.
Vloggen in Utrecht Mark Wassenaar 2017.
Werkwoorden Hele werkwoord: wij-vorm tegenwoordige tijd Stam: ik-vorm tegenwoordige tijd Persoonsvorm: Belangrijkste werkwoord in de zin.
Les Wanneer zwanger worden?
Les 5 Om je heen kijken Wat doe ik hier vandaag?
1.
Kindcentrum 2020 in een nieuw gebouw…….
Poule A. Nederland – Duitsland Brazilië – Argentinië 3-0
Congruentie/incongruentie
God kiest voor het kleine
Hand in Hand! Infoavond Eerste Communie 2018.
Aangeboren of aangeleerd?
Aangeboren of aangeleerd?
? Wie zijn dat? Ik weet het niet.  Ik VRAAG het. 2, 3, 4 personen.
de brief aan de Romeinen
§5.3 Einde van de wereldrijken
Vredesboom Lucas 2:13-14 “De engelen eerden God en zeiden: ‘Alle eer aan God in de hemel. En vrede op aarde voor de mensen van wie God houdt.’” Vrede.
Een introductie van de nieuwe online plek
Waarden & normen.
Warwick Davis (L) met zoon en dochter en zijn vrouw Samantha (R)
Transcript van de presentatie:

1 Johannes Linschoten R. van Hezewijk & H. Stam

2 Tijdlijn Gezin Jeugd – inauguratie

3 Waarom de biografie?

4 Hoe kwamen wij ertoe?

5 Belangrijke issues? Receptie en perceptie van Linschoten drievoudig – In VS: "de fenomenoloog" – In Duitsland: "de experimentele waarnemingspsycholoog" – In Nederland: "de fenomenoloog die postivist werd" Bestond de Utrechtse School wel? – Bijzondere plaats Linschoten in Utrechtse School Opvatting fenomenologie; veranderingen daarin Lichamelijke uitputtingsslag

6 Hoe Linschoten te plaatsen?

7 Planning biografie