DE IDEALE REGIOZENDER IN 2010 Workshop ROOSdagen Vincent Everts Krijn Schuurman
ROOS - Regionale TV in Trends als ingrediënten Internet: nieuw uitzendkanaal
ROOS - Regionale TV in
ROOS - Regionale TV in INTERNET ALS UITZENDKANAAL Moeten de bezoekers naar mijn site komen of moet ik naar de bezoekers toe?
ROOS - Regionale TV in Trends als ingrediënten Internet: nieuw uitzendkanaal Het publiek zendt terug
ROOS - Regionale TV in
ROOS - Regionale TV in
ROOS - Regionale TV in HET PUBLIEK ZENDT TERUG Contact maken met het publiek. “Niet wachten met nieuws op een gebeurtenis. Je moet waten wat er leeft en daar op inspelen”
ROOS - Regionale TV in Trends als ingrediënten Internet: nieuw uitzendkanaal Het publiek zendt terug User Generated Content
ROOS - Regionale TV in
ROOS - Regionale TV in
ROOS - Regionale TV in
ROOS - Regionale TV in USER GENERATED CONTENT Geef bezoekers mogelijkheid tot ‘Mijn Bijdrage’?
ROOS - Regionale TV in Trends als ingrediënten Internet: nieuw uitzendkanaal Het publiek zendt terug User Generated Content De kijkers zijn de gids
ROOS - Regionale TV in
ROOS - Regionale TV in DE KIJKERS ZIJN DE GIDS Hoe kan ik het publiek de gids laten zijn van mijn content?
ROOS - Regionale TV in HOE BEREID IK ME GOED VOOR?
ROOS - Regionale TV in
Ultieme Web 2.0 site Rating, tagging en reageren Lijstjes: – Hoogst gewaardeerd – Populairste tags – Favorieten – Meest besproken – Rating van reacties – Top10 meest gelezen – Profielen gebruikers, Archief geïndexeerd voor google User generated video - (citizen reporters) Beschikbaar stellen van branded video player aan iedereen die het wil hebben Beta site openbaar maken (productie/ontwikkelingssite) Reclame
“beste regionale website van 2006” “een overtuigende vertaling van de publieke functie van het nieuws naar burgerjournalistiek op het internet”. Bewoners van de regio Utrecht kunnen eigen nieuws maken in zowel tekst, video als foto’s. Unieuws.nl speelt in op nieuwe mogelijkheden om het gemeenschapsgevoel te stimuleren. Burger-bloggers kunnen veel interessante thema’s aanreiken aan de regionale omroep. Er is vooral gelet op ‘user generated content’, gebruik van weblogs, en samenwerking, bijvoorbeeld bij evenementen van radio, tv en internet.
Meten = weten Brabant Limburg Noord Noord-Holland Drenthe Utrecht West Oost Fryslan unieke bezoekerbezoekerper maandper dag pag. Per unieke bezoekers page viewsOmroep MNDDAGGem. aantal Cijfers 2006 ROOS - Regionale TV in
Meten = weten ROOS - Regionale TV in Doelstelling! Meten, goede cijfers Bijsturen en aanpassen Ontwikkelstadium nooit af
krijnschuurman.com