Drs. Erik Ploeger Windesheim University of Professional Education Zwolle, The Netherlands Digital Portfolio: tool for flexible learning and teaching in.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Advertisements

Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
English and IPC How to teach content through English.
MMBase architecture & its management A proposal (based on the Kennisnet architecture) March 2006 Nadia Poulou.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/002] thema: how stuff works can-do : kan de werking van een produkt uitleggen.
Deltion College Engels B2 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: My favourite recipe… Can-do : kan veel zaken binnen het eigen interessegebied duidelijk.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Minor Project- en Programmamanagement
Preparing your exchange Jan Schut. 2 5th semester It is your choice Stay at University of Twente Go abroad Consider: Your further study career (MSc) and.
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
1 KPN Mobiel – Introductie Repository Object Browser & Designer 10 Designer 10g & Repository Object Browser Maandag 28 februari 2005 Lucas Jellema (AMIS)
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
PhD guidance AN INSIGHT INTO THE GUIDANCE PROVIDED TO PHD CANDIDATES by the UM Staff Career Counselling Services and the Staff Development Centre (SDC)
1 “Just to be sure” Tankcalibration certificates for inland vessels Tankcalibration certificates for coastal and seagoing vessels.
1 “ Будьте уверенны ” Сертификация ЕС для калибровки танков судов внутреннего плавания Сертификаты калибровки танков для каботажных и морских судов.
1 “Just to be sure” 3D scanning and reversed engineering for offshore and shipbuilding.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
PILOT TOETSING PERIODE 2 LES 1: BEOORDELEN VAN GROEPSWERK
The Netherlands in Open Connection
Jo Lucassen - Janine van Kalmthout (Mulier Instituut)
Processing Structured Hypermedia
Dictionary Skills!?.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Innovate-IT Enkele toepassingen
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
What is ProRail’s Life Cycle (cost) Management?
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
TU/e SkillsLab Introductie SkillsLab & competentieontwikkeling
Rob Heyman and Ilse Mariën
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Jannes Huisman Senior coach
Hebben we wel meer testautomatiseerders nodig?
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Career guidance for employees
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Past simple vs present perfect
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

drs. Erik Ploeger Windesheim University of Professional Education Zwolle, The Netherlands Digital Portfolio: tool for flexible learning and teaching in competency focussed higher education Cambridge 28 october 2005

Educational and organizational shift (1) Prepare students not just for a fixed profession by providing a prescribed set of courses, but prepare them for life long learning and learn them to direct their own learning A student centred approach in which students acquire competences across flexible curricula Focus on student’s learning processes and on career coaching

Educational and organizational shift (2) Stakeholders in learning are fellow-students, teachers, coaches and assessors in institute and workfield Organization of courses in ten fields (health, economics, media, law, etc.) Stimulate students to learn outside their major field, if appropriate for their acquistion of competences

Need for e-portfolio? Need for overview and flexibility, for cohesion and development How can I learn from myself and from others? Where do I stand? Where do I move next? How do I show who I am and what I want? E-portfolio’s primary functions: –Reflection –Registration –Representation

Digital Student Portfolio Oriëntate Talk about plans Subscribe Get roster Study Do tests Select Take option Talk about progress Course catalogue Personal Develop- ment Plan Personal Activity Plan Professional Products Roster Registrated Progress Acquisition of competences in key situations / learning environments (digital and/or physical ) Key processes: 1. Learning and teaching 2. Career coaching 3. Administrative workflow Technically and functionally integrated systems? Assessments Feedback / Intervision Digital Student Portfolio: processes, products, perspectives REPRESENTATIONREPRESENTATION Stakeholders: fellow student, coach and/or assessor in department and/or in workfield

Functional parts of an e-portfolio Work in progress Work done PDP (Personal Development Plan) PAP (Personal Activity Plan) Competence profile (of individual / department) Overall competence thermometer Showcase Instructies: Vervang als volgt het pictogram van het voorbeelddocument door een pictogram van een bestaand document: Maak een document in Word Keer terug naar PowerPoint Klik op Object in het menu Invoegen Klik op Bestand gebruiken Geef de juiste bestandsnaam weer in het vak Bestand Schakel het vakje Als pictogram weergeven in Klik op OK Selecteer een pictogram Selecteer Actie-instellingen in het menu Diavoorstelling Klik op Actie bij object en selecteer Bewerken Klik op OK

User rights Which stakeholder has which rights in each of the functional parts of the system? Primary transactions: –reading information –putting information into the system –changing or deleting information –changing the status of information (from PDP in develoment to certified PDP, from Work in Progress to Work Done) Instructies: Vervang als volgt het pictogram van het voorbeelddocument door een pictogram van een bestaand document: Maak een document in Word Keer terug naar PowerPoint Klik op Object in het menu Invoegen Klik op Bestand gebruiken Geef de juiste bestandsnaam weer in het vak Bestand Schakel het vakje Als pictogram weergeven in Klik op OK Selecteer een pictogram Selecteer Actie-instellingen in het menu Diavoorstelling Klik op Actie bij object en selecteer Bewerken Klik op OK

Technical issues Instructies: Vervang als volgt het pictogram van het voorbeelddocument door een pictogram van een bestaand document: Maak een document in Word Keer terug naar PowerPoint Klik op Object in het menu Invoegen Klik op Bestand gebruiken Geef de juiste bestandsnaam weer in het vak Bestand Schakel het vakje Als pictogram weergeven in Klik op OK Selecteer een pictogram Selecteer Actie-instellingen in het menu Diavoorstelling Klik op Actie bij object en selecteer Bewerken Klik op OK Internet technology Good security Linked with Windesheim competence catalogue of courses (on campus, on line, hybrid) Link with student registration system Link with Digital Learning Environment

Project organization Steering Group ‘ICT en Onderwijs’ –Windesheim managers Projectgroup: 5 persons –system developer ICT-Innovation –2 coördinators Social Studies + IT Studies –2 e-learning advisors DigiDidact Two pilot groups (students and faculty) Resonance group: ~20 persons –teachers and students from different departments –E-learning coördinators and others involved in the new didactic approach of more student centered education –External stakeholders Instructies: Vervang als volgt het pictogram van het voorbeelddocument door een pictogram van een bestaand document: Maak een document in Word Keer terug naar PowerPoint Klik op Object in het menu Invoegen Klik op Bestand gebruiken Geef de juiste bestandsnaam weer in het vak Bestand Schakel het vakje Als pictogram weergeven in Klik op OK Selecteer een pictogram Selecteer Actie-instellingen in het menu Diavoorstelling Klik op Actie bij object en selecteer Bewerken Klik op OK

Pilot projects Departments Social Studies and IT Studies 1.Planning functional configuration based on didactic and administrative workflow of departments’ organization 2.Experiment with student groups 3.Evaluation 4.Development of blue prints for didactic and organizational processes

Example of workflow: PAP (Personal Activity Plan)

Implementation - evaluation (1) We can support the workflow in a way that makes learning and teaching more efficient in tearms of overview and flexibility Students and faculty are able to work with the pilot system and have pleasure in doing so. Students and faculty came up with some enhancements on aspects of usability

Implementation and evaluation (2) Working with a digital portfolio helps in the discussion about redesigning our didactic and organizational processes We have developed new insights for an integrated functional model for IT architecture

Implementation and evaluation (3) So far we have only worked with internal stakeholders So far we have only worked with the primary functions of reflection and registration, not yet with representation So far we have focussed on the didactic processes, not so much on the administrative ones It takes time to develop quality, but it pays off

Follow up project Work with all of the primary functions with internal and external stakeholders in both didactic and adminstrative processes Deepen the pilots in IT Studies and Social Studies Broaden the pilots to six more departments Further development of workflows towards standardisation on institutional level with room for flexibility

Secure, Manage CONTENT REPOSITORY CourseWare Student File Storage Library Office Management Institution Management System Anywhere Website Competency Manager Digital Library ePortfolio Anything Courses Anything Anywhere Share them with anything. Collect items from anywhere

Courseware Content Management Content Authoring and Rendering Online Course Support Elements Blackboard Concord Masterfile Word, Excel Lectora Eyespy Dreamweaver PowerPoint Etc. Re-use with other Institute Applications

Integrated with Blackboard VLE

Functional parts portfolio Content Management in control of student Curriculum Vitae Showcase Matrices showing progress for all of the competences including feedback Acces to courses Available as a prototype PDP-PAP- Thermometer

My part of the Content Management System

Possibitity for different portfolio’s for different audiences

Personal portfolio introduction page

Student decides what to share in each porfolio from the content management system preconfigured templates or changeable HTML

Overview of current courses

Assessment Matrix Nomenclature Assessment Title or Heading Assessment Description Assessment Matrix Competency List Heading Competency List Competency Heading Competency Sub Heading Justification Link Matrix Column Heading Underlying Information (Blue) Competency Status Required Plan Draft Feedback Finished Close Completed Revise Withdraw Where do I stand?

Student posting their work for feedback or grading

Overview of what students want from teacher

Students propose their selection of courses in the system, motivating their choices Students’ plans can be judged Students’ results in terms of competence acquisition are shown in an overall “thermometer” Under construction

Personal Development Plans Documented Plan –Attached plan or screen based questionnaire –Attached supporting artifacts –Dynamic Planning with version locking Competency Selection –User Competency self selection with related grading values Plan Review/Approval Mechanism –Mentor or peer review functions –Plan presentation with display portfolio –Content locking.

PDP Function: Plan – On Screen Questionnaire Institution configured questions Student inserts answers Optional Picture of student

PDP Function: Personal Activity Plan (Matrix Assembly) Existing Competency Matrix Student Selects Competency Competency is added to PAP WorkSheet

PDP Function: PAP WorkSheet Selected by student Optional weight Student selects when competency will be shown Sorted by Semester Sorted within Semester Add to Plan

PDP Function: Personal Activity Plan Completes the PAP Return to Worksheet for Edit Add to PDP

PDP Function: PDP Approval Identity Discussion Details Plan Approval More Discussion History

Conclusion Digital portfolio can be a fundamental corner stone for the didactic processes on the one hand, and the educational institutes’ organization on the other

Contact Instructies: Vervang als volgt het pictogram van het voorbeelddocument door een pictogram van een bestaand document: Maak een document in Word Keer terug naar PowerPoint Klik op Object in het menu Invoegen Klik op Bestand gebruiken Geef de juiste bestandsnaam weer in het vak Bestand Schakel het vakje Als pictogram weergeven in Klik op OK Selecteer een pictogram Selecteer Actie-instellingen in het menu Diavoorstelling Klik op Actie bij object en selecteer Bewerken Klik op OK Erik Ploeger Windesheim University