Conceptuele denker Anne

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is goed onderwijsonderzoek?
Advertisements

De docent als regisseur Een interpersoonlijk perspectief op lesgeven
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
‘HOW CAN I INTRODUCE NEW WAYS OF ASSESSMENT THAT CAN CONTRIBUTE TO GETTING PUPILS MORE INVOLVED IN THEIR OWN LEARNING?’ ‘Een onderzoek naar beoordelen.
1 professionalisering Leerkrachten en hun omgeving.
Integreren van onderzoek in onderwijs
Focus-Fontys Sneed het mes van twee kanten?.
Een strakke workflow als hulpmiddel voor online samenwerking. Jikke de Groot Universiteitsbibliotheek/ Universiteit Utrecht Sector Innovatie & Ontwikkeling.
Maarten Vansteenkiste Universiteit Gent
STRUCTUUR, INVARIANTIE, EN TAAL Johan van Benthem Institute for Logic, Language.
Lerarenopleiding: opleiding bachelor lager onderwijs
Leren en doceren in de 21e eeuw
Onderzoek door lerarenopleiders: praktijkgericht en academisch?
Docentontwerpteams en self-efficacy
Leraar, school en opleiding
Presentatietitel: aanpassen via Beeld, Koptekst en voettekst 1 Wat denken leerlingen nu ècht? Fokke Hoeksema, Petra Hendrikse en Nellie Verhoef.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
‘Geef uw team vleugels’
Gender en wiskunde Anja Jansen 2007.
Leergroepcoachen als onderwijsconcept
Wie wordt er leraar? Bart Golsteyn, Stan Vermeulen, Inge de Wolf
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
4C/ID Versie 2 Jeroen J.G. van Merriënboer
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Professional Development Schools - Rijnmond
Papier of Elektronisch 2 portfolio implementaties bij Geneeskunde Maarten van Wesel & Anouk Prop.
Meedoen met de Monitor de Bibliotheek op school - vmbo.
Present Simple Tegenwoordige Tijd.  Om aan te geven dat iets nu een gewoonte is. Er zijn een aantal woorden die aangeven dat het om een gewoonte gaat.
Dr. Desirée Joosten-ten Brinke
Bloggen op de Master Leren en Innoveren Netwerkbijeenkomst Studeren naast je werk / Blended learning 2 december 2015 Bartel Dorhout docent MLI
Alternatieve evaluatie- procedures in hoger onderwijs. Waar gaat het nu over? Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
I am and … a teacher a teacher educator. I ampassionate learning unique caring online understanding discovering curious not alone inspired creative.
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
LEERTEAM VERSNELLEN 1 E BIJEENKOMST 1 SEPTEMBER 2015.
Agricultural Education in the Netherlands Dutch Dairy Centre
Meedoen met de Monitor de Bibliotheek op school Jouw naam.
Bronnenlijst Hattie, J., & Timperly, H. (2007). The Power of Feedback. Review of Educational Research, 77 (1), Jaspers, M., & Zijl,
PhD guidance AN INSIGHT INTO THE GUIDANCE PROVIDED TO PHD CANDIDATES by the UM Staff Career Counselling Services and the Staff Development Centre (SDC)
Mijn conceptmap Door: Yasmin Abdallah Blok 3: ‘De conceptuele denker’ Datum:
De conceptuele denker Petra (P.C.A.M.) Dekkers FHK&E Pabo.
“De geesteswetenschappelijke discipline heeft afstand genomen van haar taak om leraren op te leiden en richt zich nu ook voornamelijk op onderzoek. Geesteswetenschappen.
Communicatie & Educatie Variant AMSTEL Instituut.
Overzicht Dudoc onderzoek “wijze waarop ICT ingezet kan worden bij het verwerven, oefenen en toetsen van algebraïsche vaardigheden, gericht op de overgang.
De conceptuele denker Milou van Hest Fontys Paboplus (LA3) "Meaningful learning involves the assimilation of new concepts and propositions into.
De conceptuele denker Mara Vogels Paboplus LA 3. De conceptuele denker Denken in concepten Abstract denken Veel voorbeelden gebruiken Kinderen uitdagen.
Aan de slag Vervolg: vanmiddag Inventarisatie: Groepjes (heterogeen)
Grammar of Schooling: onderwijsconcepten voor push+pull leren
Ontwikkeling van professionele identiteit
Global Entrepreneurship Week
Theorie.
Ontwikkeling van professionele identiteit
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Socrative-code: QZKVJVDXV Wifi-code: Muntgebouw1
Feedback geven en krijgen
Themagroep Professionele ontwikkeling van lerarenopleiders Meet & explore sessie Velon-studiedag 2017.
Innovate-IT Peter van Baalen en Ruud Smit
Thinking like an economist
Educational support & innovation
Chapter 1 Body and mind Grammar Stepping Stones 3gt
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
how to create an Optimal Classroom Experience
INSPIRATIE SESSIE MBO Maasland 19 mei 2016.
TOOLKIT professionaliseren vanuit de formatieve toetscyclus
Gepersonaliseerd Leren & Excellentietrajecten
Onderzoek en wetenschapsonderwijs
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
The Future Teacher 3.0.
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Conceptuele denker Anne

 Groenestijn, M. van (2002). A Gateway to Numeracy. A Study of Numeracy in Adult Basic Education (Doctoral Dissertation). Utrecht: Centrum voor Didactiek van Wiskunde.  Hattie, J., & Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77, 81–112.  Parreren, C. van (1988). Ontwikkelend onderwijs. Leuven: Acco  Pol, J. van de (datum onbekend). Scaffolding. Amsterdam: Universiteit  President and Fellows of Harvard College (2011). Misconceptions-Oriented Standards- Based Assessment Resources for Teachers. Bezocht op  Rice,D.C. (2005). I didn’t know oxygen could boil. What preservice and inservice lementary teachers’ answers to ‘simple’ science quentions reveals about their subject matter knowledge. International Journal of Science Education, 27(9),  Sewell, A. (2002). Constructivism and student misconceptions, why every teacher needs to know about them. Australian science teacher’s journal, 48(4),  Slooter, M. (2012). Bewust of onbewust bekwaam? Van twaalf tot achttien, 5,  Teune P. & Ros, A. (2009). De opbouw van professionele kennis bij leerkrachten PO. In: Teune, P. (red.). De expertise van de leraar. Eindhoven: Fontys Hogescholen.  Vansteenkiste, M., Sierens, E., Soenens, B., & Lens, W. (2007). Willen, moeten en structuur in de klas: over het stimuleren van een optimaal leerproces. Begeleid zelfstandig leren, 16(37)