Begrippen Koude Oorlog In verband brengen met elkaar of met bronnen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Advertisements

Een boek hoort erbij 1 Ik liep te zoeken (oweejow) naar mooie boeken (oweejow) Lees nu al dagen (oweejow) dus ik wil je wat vragen (oweejoooow)
Hoofdstuk 5: Het einde van de Koude oorlog

Historisch overzicht paragraaf 6.1
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Frequentie en trillingstijd
Frequentie en trillingstijd
Hoofdstuk 4. Europa in beweging.
IJzeren gordijn gaat open
Hoofdstuk 5.
Een lessenserie van drie lessen
Workshop begripsvorming
Kapitalisme  Communisme
Op weg naar het einde.
Oprichting en optreden van de VN
1 van 4 6 Delen met rest 1. Voorbeeld. 2. Vergelijken in tweetallen. 3. Bespreken in viertallen.
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Slimme draken helpen ons om nog beter de tafels te gaan leren!
Een verstedelijkte regio in Europa: Berlijn
Begrippen in verband met het levenseinde.
H5 Koude Oorlog §3 Duitsland verdeeld.
§5.4 Het einde van de koude oorlog
WO I
1 van 3 41 Waar denk je aan? (1) 1 Werk in tweetallen. Waar denk je aan bij...? Vertel om beurten waar je aan denkt. Schrijf het op één blaadje. Ieder.
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
De wereld in blokken Martijn, luuk & daan.
Koude Oorlog Hoofdstuk 5 Paragraaf 1.1.
De Geschiedenis van Rusland 1800-nu.
@ allesvoorengels.nl. 1. Pak een lijntjesblaadje van mijn bureau 2. Zet de tafels uit elkaar 3. Leg dit op je tafel: - 2 zwarte / blauwe pennen - Leesboek.
startopdracht Laat je boeken in je tas, pak alleen een pen
De Koude Oorlog Hoofdstuk 5.
Ontwerp je eigen kwartet
De Koude Oorlog
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Centraal Examen Nederlands
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Leesvaardigheid Lezen en leestoetsen. ▪ 1. Gouden tip voor leestoetsen ▪ 2. Hoe pak je leestoetsen aan? ▪ 3. Wat doe je bij onbekende woorden? ▪ 4. Hoe.
Thema 3 mijn school Week 1.
Tijd van televisie en computer 1950 – nu
RECLAMEFOLDER Wat moet je doen? Materiaal Doe het zo Klaar?
De vraag is je beste vriend
Paragraaf 13.1 Oost en West.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
De wereld na 1945 samenvatting les 4.
Anatomie en Fysiologie
Spelling woorden met lange klank
Kies een boek en lees om de beurt een regel van één bladzijde voor.
Toets instructie allesvoorengels.nl.
Kapitalisme  Communisme
Thema 1 NU!.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Toets instructie allesvoorengels.nl.
De koude oorlog.
Cursus 6.2 : Koude Oorlog 2 KGT Lesweek 1
Cursus 6.2 : Koude Oorlog 2 KGT Lesweek 1
Hoe maak ik een goede samenvatting?
Hoofdstuk 4: toeristsiche landschappen 1
Frequentie en trillingstijd
Toets instructie allesvoorengels.nl.
De koude oorlog.
Hoe maak ik een goede mindmap?
Cursus 6.1 : Europa in Delen 2 BK Lesweek 3
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Hoe snel is geluid? Aan het einde van de les moet je in staat zijn om:
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 3.
Pak je boeken! Paragraaf 2.1
Vergelijkingen van de vorm x + a = b oplossen
Thema 10 Blok 3: Nooit meer oorlog
Transcript van de presentatie:

Begrippen Koude Oorlog In verband brengen met elkaar of met bronnen

 schrijf de begrippen over, sla steeds twee regels over  onderstreep de begrippen die je niet kent  zoek deze op in hoofdstuk 6  zet de betekenis erachter

Begrippen:  Berlijnse Muur  Communisme  IJzeren Gordijn  Kapitalisme  Oostblok  Planeconomie  Vrije markteconomie  Wapenwedloop  Westblok

Envelop met kaartjes  Haal de kaartjes met afbeeldingen uit de envelop en leg ze op tafel  Werk in tweetallen  Pak om de beurt een kaartje  Beschrijf wat je ziet  Bedenk bij welk begrip deze afbeelding past  Noteer onder het begrip in je schrift welke afbeelding erbij hoort  Let op, bij sommige begrippen passen meer afbeeldingen!

Nabespreken  Wat betekenen de begrippen?  Welke afbeeldingen passen erbij? Of:  Wat zie je op de afbeelding?  Welk begrip past erbij?