Insight Outside on Innovation BT Adastral Park Op uitnodiging van British Telecom 3-4 oktober 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is strategisch leren?
Advertisements

Welkom bij. De NMG VISIE & OPLOSSING: Wij geloven dat de mobile devices de huidige en toekomstige multimediaplatformen zijn en toegang tot zo’n platform.
Centre of Innovation and Services (CIS)
Informatietechnologie (IT)
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
INTERNE AUDIT : uw partner ? MBA-dinnercauserie 7 februari 2002 Rudi Hex, cia Hoofdauditor kredieten KBC.
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Welkom bij La Place Lunchbijeenkomst Greenport Holland 8 januari 2014.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
#KM2.0 BIJEENKOMST 4 IN CREA #KM2.0 4 e bijeenkomst CREA.
Dag van de lokale overheid. March 9th Microsoft Belux Paul Faes Business Development Manager Lokale Overheid.
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Essent Rinus van Tol SEPA Quality Assurance Manager bij Essent
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
© Copyright VIMC 2009 Telecom Expense Management A Discussion Ed Vonk
Het nieuwe werken Visie Peter Fingar. Het werk verandert: –Meer informatie gericht: gebruiken, verwerken en actie Transactie-informatie Omgevingsinformatie.
Retail Round Table 19 Maart 2014 Woerden. Agenda RRT 19 maart 15:00-15:15 Ontvangst. 15:15-16:00 Lopende trajecten & ervaringsuitwisseling. 16:00-16:15.
Strategie en positionering
Incentive days the perfect key value to return-on-message.
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
#KM2.0 BIJEENKOMST 3 IN OBA. 2 Intro: het muizenhuis en delen onderzoeksvragen Ervaringen uitwisselen KIP congres en blogs Theorie: trends en ontwikkelingen.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
A digital toolkit for patients with COPD
Transitie van Fujifilm Tilburg “Wat maakt het verschil?”
Philips Launch Event Hartelijk welkom Introductie Philips Sopho IPC systeem.
Inleiding Deel I Waardecreatie Wat is innovatie Waarom innoveren we
De kunst van het ontwikkelen van klantenloyaliteit
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
© CGI Group Inc. CONFIDENTIAL Pilot ‘Jouw Energie Moment’ Perspectief vanuit een IT speler 6 oktober 2015 Jos Siemons.
Van Big Data naar Smart Data Het combineren van sociale media met survey inzichten GfK Belgium Tim Meeusen 22/09/2015.
Transitie van Fujifilm Tilburg Transitie van bedrijventerreinen? 14 Oktober 2015.
NorthgateArinso Nederland. Kernwaarden NGA "Onze opdrachtgevers worden ondersteund door mensen die niet alleen weten wat het is om in een bepaalde regio.
Ed Boogaard schrijft, 14 oktober 2015#w2p2015 WebToPrint Waar staan we nu?
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Hoe optimaliseer ik de bereikbaarheid voor mijn organisatie.
Business en IT Consulting
De inzet van BPM en SOA in een organisatie
Premium Cloud Backup Makkelijk.Veilig.Betrouwbaar.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
A comprehensive introduction of the Lufthansa Group.
10/01/2012. Partner voor dit proces MTI 2 (the Marketing, Technology, and Innovation Institute) Netwerk van universiteitsacademici met bedrijfservaring.
Created by BM|DESIGN|ER Esther van Bentum default.
Created by BM|DESIGN|ER Spijkerman Current default Aannemers/ Installateurs Stakeholders.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Created by BM|DESIGN|ER Nivon Reizen - Alg dln vrijw bureau.
CAIW Holding 1 ISOC SIP meeting november 2006 (Kabel) SIP Exchange Nederland Sikko de Graaf - CAIW Diensten.
We Support Your Success!.
LET’s get Social.
Jeroen van Menen Agile Coach, Prowareness @jeroenvanmenen
De Betekeniseconomie.
‘Business at the speed of change’
Medichain Hosted VoIP Medichain ICT & telecom
2017 – Digital Pixel Marketing
Prijsvraag digitale economie informatiesessie 19 oktober
Testen en Testautomatisering in een Agile CI / CD omgeving
Waarom zou je als reseller/partner
Digitaal toetsen – DBC experiment
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Spark your idea.
Business case voor zorg-innovatie: de theorie
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Servitisation of data analytics models: strategic options and challenges Inspiratiesessie SLF Summit 2018.
Jannes Huisman Senior coach
Transcript van de presentatie:

Insight Outside on Innovation BT Adastral Park Op uitnodiging van British Telecom 3-4 oktober 2013

Telecomprovider in 170 landen Vestigingen in 50 landen Integrator – technisch neutrale oplossingen door intensief samenwerken met partners

BT Adastral Park Belangrijkste R&D centrum van BT VTE BT 690 VTE van 46 high-tech partners – Cisco, Ipanema, Intel, Juniper, Fujitsu, Alcatel, … patenten (1975  heden) 2012: 400 nieuwe technologieën en business proposities

BT Innovatiepad Customer Need Business Driver Discovery Articulation Validation DevelopLaunchOperate

Simplicity Equals Speed Hothouses Showcases met Partners/Startups Speed Equals Simplicity

Hothouses Business Problem to Resolve, gekozen door senior stakeholder Ervaren managers begeleiden concept Scherpstelling probleem  opportuniteit  ’wedstrijdvraag’ Samenstelling cross functionele teams (4x 6à10p) – leden werken normaal niet samen - Selfcasting? Externe partners, leveranciers, klanten en soms zelf concurrenten in deze teams Hothouse conceptbriefing voor de start 6w voorbereiding, 3d hothouse, 90d follow up 3 dagen hoogspanning, extreem open innovatiekader, leren tijdens de strijd experts stand-by en op afroep beschikbaar onmiddellijk delen van info die voor alle teams van belang is cheating and stealing = OK herleiden ‘time to solution’ van >3m tot 3d Competitie = key: zoek de beste oplossing Senior management jury beslist onmiddellijk Na max. 90d follow up: launch Wel een winnaar, geen verliezers Custom er Needs Business Driver Discovery Articulation Validation DevelopLaunchOperate Custom er Needs Business Driver Discovery Articulation Validation DevelopLaunchOperate Custom er Needs Business Driver Discovery Articulation Validation DevelopLaunchOperate

Te onthouden Innovatie is duurzaam ‘embedded’ in de strategie Zware investeringen in innovatie High cost, high value Sponsorship top management X100 tgo. 3 jaar geleden 10x meer ideeën Ontwikkelkost :10 door inzet moderne collaboratietechnieken iPower Aparte horizontale balk in corporate structure 48 VTE die innovatieproces managen en ondersteuning geven aan gans het bedrijf Global scouting on new tech, trends, business propositions, external ideas, VC’s, start-ups Cross Pillar Innovatieteam Innovation is a team sport Respectfull integration of start-up energy in large corporation Separation leads to suboptimal collaboration Extreem open en flexibele innovatieFail FastSterke gelijkenis met Engine of Innovation (Jef Staes)

Home 2.0 Retail Agile Bank Collab Pulse Showcases

Opportuniteiten? ‘Digital Wall’ – 1 solution Ga nu al stap verder dan ‘Digital Signage’ Business through Recognition Video-Conference, Education, Talk with an expert Gamification Marketing via Transparant screens Augemented Reality: voorbijganger = man van 25 -> ‘kom eens langs voor een brandverzekering’ RFID/NFC & Biometrie Authenticatie via armband/implantaat Marketing via mobile devices bij aankomst in de lobby of op een event Wifi check-in Mobiele werkplek Mobiele werkplek in je koffer: wifi, digital wall, tablet, … (small, large, XL) Mobile business op publieke plaatsen (events, markt, bejaardehuis, …) Klantenbenadering & -comfort Gepersonaliseerde video’s Product-opleiding: Presentaties met spreker (play/live), icm kontiki voor live-streams Geen wachtrijen mbv Qless : fast-track via SMS Big data

KBC Delegatie Frank Demonie, CTO KBC Group Pascal Cuppens, Business Analist ‘eWorkplace’ Bart Chantrain, System Analist ‘Telecom & Multimedia’ Olivier Felique, Innovation Mgr ‘Payments’ Christophe Van Loo, Hoofd ‘Directe Kanalen’ (Bus) Johan Jacobs, Hoofd ‘Directe Kanalen’ (IT) Freddy Van Bogget, Innovation Mgr ‘Banking Products’