Agricultural Education in the Netherlands Dutch Dairy Centre 30-01-2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TYPE HIER DE SUBTITEL OVER 1 REGEL •Plaats voor de subtitel altijd een tab, om de regel op de juiste afstand te laten beginnen. •De eerste regel na de.
Advertisements

Hoger onderwijs in Almere Frans Vos Rogier van der Wal Leertraject New Towns 6 juni 2011.
Doorstroming Het Nederlands onderwijssysteem en internationale onderwijsmogelijkheden in Nederland.
ICT, e-learning, e-government, onbegrensde mogelijkheden? Jules J. de Rijp, MPA 2 november 2013.
Wageningen University
For quality of life Prof. Martin Kropff, rector magnificus, WUR 3 april 2013 Nederlands Congres Volksgezondheid.
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Wageningen Universiteit evalueert digitaal! DAIR congres, oktober 2007
Laat de buitenlandstage echt meetellen!
Methodiek om het doelbereik van het beleidsnota GIDEON te meten
SURF: Internationalisering en ICT
Missie CVI Wij beschermen de dier- en volksgezondheid door veterinair onderzoek op topniveau. For quality of life.
Welkom Challenge the future Delft University of Technology 1.
Hogeschool en Bedrijf Amsterdam – 19 januari 2010
| Ontwikkelingen aangaande het onderwijs binnen de RUG Rectorenseminar 2013 Elmer Sterken.
Learn4Work Strategieën voor de toekomst van Learn4work Regina Engels, L4W Coördinator Amersfoort, 20 September 2011.
How to “glocalize” your University of Applied Sciences using Transnational Living Labs as an instrument Arjan Koeslag Account Manager HBO-NESO 2 oktober.
Knowledge Alliances & Sector Skills Alliances
Ondernemerschap Leeuwarden, 25 mei PRESENTATIE ONDERNEMERSCHAP 25 mei 2011.
Healthy Ageing Leeuwarden, 25 mei Healthy Ageing: accenten per hogeschool HG: in volle breedte actief; nieuwe focus op Leefstijl: bewegen/voeding;
Europese subsidiemogelijkheden Ellen Hanselman. Leven Lang Leren Programma Wat is het? Wat zijn de mogelijkheden? Waarom deelnemen? Hoe werkt het?
Q-Placements: VET-Enterprise Cooperation Samenwerking Beroepsonderwijs-Bedrijfsleven LLP LDV Transfer of Innovation Project Nr LV1-LEO
Gerjan Bobbink NIKHEF 14 June 2007 National institute for subatomic physics (For Gabby Gezers)
Centrum voor Innovatief Vakmanschap
MUSHROOMS Training–Advies–Projecten voor de Paddenstoelenteelt 1 Realisatie Projecten Champignonkwekerij ‘t Voske Stimuleringsmaatregelen Cees Oele Klimaatneutraal.
Montoring internationalisation DOiT – Turkmenistan March 2012 A.J. Nijssen.
Peer Assisted learning Studiedag PAL 9 mei 2008 Rob Vierendeels Tom Vermeiren Jeroen Van den Broek Bart Van Peer PALKHK-Team.
Why 1. What BlueTEC in operation Delivering clean energy from the tides into the Dutch grid Unique installation worldwide.
Cluster Flowers & Food Greenport Aalsmeer in de metropoolregio Amsterdam.
Welkom aan boord van de Ark van Onderzoek Kennismakingsbijeenkomst met het platform 19 oktober 2015 Author´s name and/or Institution.
Flexible Learning in European Retail Presentatie 5 de Meeting in Ceske Budejovice.
Welkom bij Veehouderij melkvee pluimvee varkens
NVAO-dinsdagoverleg 9 februari sinds 2009: 1.niet expliciet in kaders 2.expertise in panels 3.expertise bij NVAO sinds 2014: MOOCs, … 2.
Introductie SW-Vircamp / VIRCLASS Remmelt Veenkamp, INH This presentation reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible.
‘The world is your oyster’ Shakespeare Welcome ! tto at the Jan van Brabant JAN VAN BRABANT COLLEGE TWEETALIG HAVO en VWO.
Aquacultuuronderwijs: ervaringen en vooruitzichten in en uit Vlaanderen Stef Aerts HUB-KAHO.
PhD guidance AN INSIGHT INTO THE GUIDANCE PROVIDED TO PHD CANDIDATES by the UM Staff Career Counselling Services and the Staff Development Centre (SDC)
EPALE With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union Wat? Voor wie? Waar? Waarom? Hoe? En jullie?
NINE TRUTHS ABOUT EATING DISORDERS Truth #1: Many people with eating disorders look healthy, yet may be extremely ill. Truth #2: Families are not to blame,
Bedrijven en kennisinstellingen: doen waar je goed in bent! Louise van Weerden Lector “SMEs in International Business” Saxion Veenendaal, 28 januari seminar.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
In the loop Game: introduction on Circular Economy
Prof. dr. Fons Coomans UNESCO Chair ‘Human Rights and Peace’
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
The State of Entrepreneurship.NL 2016
Enterprise Europe Network - Groen Gas BBQ
New mastercourse Delta Development
The Energy Infrastructure of the 21st century
Sector, Firm Size and ICT investments
Energy & Maritime - DELFZIJL
EnTranCe: Centre of Expertise Energy “If we want things to stay as they are, things will have to change.” Dr. Ir. Jan-jaap Aue Hanze University of Applied.
Innovate-IT Enkele toepassingen
Innovate-IT Peter van Baalen en Ruud Smit
Wind farms Wageningen UR
Internationale beurs voor excellente leerlingen
R&D Satellite Accounts in the Netherlands OECD-NAWP 3-5 October 2007
how to create an Optimal Classroom Experience
Zuyd Lectoraat Employability Impact van technologie en digitalisering nieuwe competenties voor werknemers Dr. Jol Stoffers Erik Canisius MSc Rik Loffeld.
INNOVATIE IN BEHANDELINGSMETHODEN:
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Incubator Cube050 Ontwikkeling door Hanzehogeschool i.s.m. RUG als onderdeel van Consortium Valorisatie en Ondernemerschap i.s.m. ministerie van EL&I als.
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Towards and Africa Europe Partnership
Gepersonaliseerd Leren & Excellentietrajecten
Agro Data Cube: Big Data faciliteit voor open innovatie
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
KOM NAAR DE INFOSESSIE OVER INTERNATIONALE STUDENTENUITWISSELINGEN
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Agricultural Education in the Netherlands Dutch Dairy Centre

Agricultural Education in the Netherlands Strong educational and training system: backbone of livestock and agricultural production in the Netherlands. Budget allocations From practical hands-on training to university level.

Agricultural Education in the Netherlands “Learning by doing”: Practical Training Livestock: PTC+ and DTC (Dairy Training Centre) Horticulture: Various training initiatives

Agricultural Education in the Netherlands ● Vocational education Institutes (14) ● students ●Animal husbandry, horticulture, farm mechanisation, environment, nature studies, recreational animals ● 4 levels, 2 to 4 years ● BOL and BBL ● Adult education (life long learning, in- company training) ● Competence based learning (knowledge, skills, attitudes) ● International option: BTEC.

Agricultural Education in the Netherlands International BSc courses at the Universities of applied Science (4) ● Van Hall Larenstein: ● CAHVilentum ● HasHogeschool: ● InHolland

CAH Vilentum InHolland Van Hall Larenstein Wageningen University Has Hogeschool Hoger Agrarisch Onderwijs (Universities of Applied Science)

Agricultural Education in the Netherlands Wageningen University. Facility Services Agrotechnology & Food Sciences Group Animal Sciences Group Environmental Sciences Group Social Sciences Group Van Hall Larenstein Food & Biobased Research Wageningen University Agrotechnology & Food Sciences Animal Sciences Environmental Sciences Plant Sciences University of Applied Sciences Livestock Research Central Veterinary Institute AlterraLEI CID Specialized Research Institutes Wageningen Business School Wageningen International IMARES RIKILT Plant Sciences Group Social Sciences Executive Board Supervisory Board Concern staff Plant Research International Applied Plant Research

Dairy Campus: Leeuwarden and Lelystad

 Aanvaulling Meetingpoint Food en Fresh Lab Noord Brabant Meetingpoint Food Noord Nederland Meetingpoint Foodport Academy Zeeland Meetingpoint Food Academy Amsterdam Meetingpoint Akkerbouw Meetingpoint Pluimvee Meetingpoint Varkens Meetingpoint Melkveehouderij Gericht op innovatie binnen Middelbaar Beroepsonderwijs (MBO)

 AAanlling Landelijke doelstellingen 1. MBO Minoren (20 – 40 uur) 2. Masterclasses/Specifieke stages ( 240 uur, extra keuzepakket) 3. Themadagen 4. Innovatieve praktijkopdrachten 5. Flexibele systemen van E-learning CIV /Meetingpoint Melkveehouderij

CIV Melkveehouderij Dagelijks bestuur - Nordwin - Prinsentuin - Groenhorst - Bedrijfsleven Landelijk CIV Partneroverleg Melkvee Trekkers Melkvee -Projectleider -Scholingsconsulent -Projectmedewerker Focusgroep Primaire ondernemers Expertgroep Uitvoeringsoverleg Alle deelnemende scholen Ontwikkelteams melkveehouderij

Agricultural Education in the Netherlands International options:

Agricultural Education in the Netherlands 1. Studenten- en docentenmobiliteit van onderwijs- instellingen hier naar daar en van daar naar hier. 2. Nederlandse studenten die bij buitenlandse bedrijven een stage of afstudeer vak doen. 3. Buitenlandse studenten die bij Nederlandse bedrijven in Nederland een stage of afstudeer vak doen

Agricultural Education in the Netherlands 4. Buitenlandse studenten die bij Nederlandse bedrijven in hun eigen land een stage of afstudeer vak doen 5. Werknemers van buitenlandse bedrijven die bij NL- kennisinstellingen (een deel van) hun opleiding doen. 6. Werknemers van NL bedrijven die in het buitenland zelf mensen opleiden binnen hun eigen filiaal of zusterbedrijf.

Agricultural Education in the Netherlands Renewed efforts to strengthen internationalisation ánd collaboration agricultural education/private sector. Examples: –Knowledge mission Kerala, November 2013, jointly with NAFTC (Netherlands Agro Food Technology Centre) –Dairy mission Ethiopia February 2014 with NABC –Poultry mission Nigeria Autumn 2014 with DPC/NABC

Agricultural Education in the Netherlands Options for collaboration DDC/agricultural education: –Interests from international students in the Netherlands for contacts with Dutch companies (traineeships, jobs) –Interest from educational institutes in stronger links with DDC members, for e.g. guest lectures, joint projects. – Discussions on content and future direction of dairy education in the Netherlands: what are priorities, what can be improved