De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Etappe 2 Minibridge Etappe 2 Minibridge. Wie wordt de leider Speelsoort bepalen Uitkomen en spelen Eerste richtlijnen voor het spelen en tegenspelen Etappe.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Etappe 2 Minibridge Etappe 2 Minibridge. Wie wordt de leider Speelsoort bepalen Uitkomen en spelen Eerste richtlijnen voor het spelen en tegenspelen Etappe."— Transcript van de presentatie:

1 Etappe 2 Minibridge Etappe 2 Minibridge

2 Wie wordt de leider Speelsoort bepalen Uitkomen en spelen Eerste richtlijnen voor het spelen en tegenspelen Etappe 2: Minibridge 2 1e2 v3.0

3 Wie wordt de leider gever begint 1.Plaatjespunten hardop noemen 13p 8p 9p 10p 2. Partij met meeste punten speelt leider dummy tegenspeler Bij 20/20? Paar gever speelt Evenveel punten? Onderling kiezen 5. Andere paar: tegenspelers 4. Partner van leider wordt dummy 3. Leider wordt speler met meeste punten 3 1e2 v3.0

4 Speelsoort bepalen (1) ♠♥♦♣♠♥♦♣ ♠♥♦♣♠♥♦♣ Troef spelen vereist samen 8+ kaarten in één kleur ( = fit ) West: “Heb jij 4k♣ of langer?” Oost: “Heb jij 4k♦ of langer?” West: “Heb jij 4k♠ of langer?” Begin met langste kleur of laagste 4k Oost: “Nee” West: “Geen fit in ♣!” West: “Nee” Oost: Geen fit in ♦” Oost: “Ja” West: “OK, dan wordt ♠ troef ” Overslaan ♥-kleur betekent geen 4k♥! A A 2 H V 10 8 B A 4 H B 6 2 LEIDERDUMMY 4 1e2 v3.0

5 Speelsoort bepalen (2) ♠♥♦♣♠♥♦♣ ♠♥♦♣♠♥♦♣ West:“Heb jij 4k♣ of langer?” West: “Heb jij 4k♠ of langer?” Overslaan ♦-kleur betekent geen 4k♦! Begin met langste kleur of laagste 4k Oost: “Nee” West: “Geen fit in ♣!” Oost:“Heb jij 3k♥ of langer?” West:“Nee” Oost:“Geen fit in ♥!” Oost: “Nee” West: “Geen fit in ♠” “Dan spelen we zonder troef” LEIDER DUMMY B 5 2 H A 4 B 6 2 A A H V 10 8 Troef spelen vereist vereist een fit: samen 8+ kaarten in één kleur 5 1e2 v3.0

6 Uitkomen en spelen 1.Speler links van leider (W) komt uit met gesloten kaart 5. Oost en zuid spelen bij leider 3. Dummy legt zijn kaarten open 4. Leider bepaalt wat dummy bijspeelt Wie wint de slag? Oost! 2.Partner (O) geeft akkoord om kaart om te draaien OK 6 1e2 v3.0

7 Wees zuinig op azen - kom niet uit met ‘los’ aas (d.w.z. zonder heer erbij) - azen moeten heren of vrouwen ‘vangen’ Kom uit met hoogste van aaneengesloten rijtje honneurs, zoals HVB - heer verlies je aan aas - maar weer aan slag maak je vrouw en boer Kom in Sans Atout-spel uit met langste kleur - na drie slagen houd je één of meer kaarten over - daarmee kun je slagen maken; er kan niet worden getroefd! Eerste richtlijnen voor tegenspelen 7 1e2 v3.0

8 Per spel is één speler de leider - zijn partner is dummy en speelt niet actief mee - overige twee spelers zijn de tegenspelers Leider en dummy bevragen elkaar om beste speelsoort te vinden Tegenspeler links van leider komt uit We springen zuinig om met onze azen Van rijtje aaneengesloten honneurs, zoals heer-vrouw-boer, kom je uit met de hoogste In Sans Atout-spel kom je uit met langste kleur Samenvatting van etappe 2 8 1e2 v3.0

9 EINDE Etappe 2 EINDE Etappe 2 9 1e2 v3.0


Download ppt "Etappe 2 Minibridge Etappe 2 Minibridge. Wie wordt de leider Speelsoort bepalen Uitkomen en spelen Eerste richtlijnen voor het spelen en tegenspelen Etappe."

Verwante presentaties


Ads door Google