De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

B r i d g e iedereen kan het leren Copyright, 2010 © Cock Hoogenraad/Anneke van de Ven Les 1 HOOFDSTUK 1. DE BASISREGELS.

Verwante presentaties


Presentatie over: "B r i d g e iedereen kan het leren Copyright, 2010 © Cock Hoogenraad/Anneke van de Ven Les 1 HOOFDSTUK 1. DE BASISREGELS."— Transcript van de presentatie:

1 B r i d g e iedereen kan het leren Copyright, 2010 © Cock Hoogenraad/Anneke van de Ven Les 1 HOOFDSTUK 1. DE BASISREGELS.

2 LES 1 •Theorie I •Spelen I •Theorie II •Spelen II •Theorie III •Spelen III

3 HET ACOL-SYSTEEM

4 DE SPEELKAARTEN SCHOPPEN HARTEN RUITEN KLAVEREN

5 DE SPEELKAARTEN

6 52 KAARTEN – 4 KLEUREN 4 kleuren    2 LAGE kleuren 13 ruiten ♣ ♣ 13 klaveren 13 schoppen  2 HOGE kleuren 13 harten   

7 Laag in rang Hoog in rang 10-B-V-H-A = plaatjes of honneurs RANGVOLGORDE KAARTEN

8 DOEL IS SLAGEN MAKEN

9 N W O Z In dit voorbeeld start NOORD met  6 DOEL IS SLAGEN MAKEN

10 met de wijzers van de klok mee legt OOST nu  3 BEKENNEN IS VERPLICHT N W O Z

11 daarna legt ZUID  Heer en ALS JE NIET KUNT BEKENNEN, DAN KAART VAN ANDERE KLEUR N W O Z

12 WEST  Aas. MET EEN ANDERE KLEUR KUN JE DE SLAG NIET WINNEN N W O Z

13 WEST wint de slag met  Aas. WEST mag nu de volgende kaart voorspelen. WINNAAR SPEELT VOLGENDE KAART IN KLEUR NAAR KEUZE N W O Z

14 SPELEN 1 DOEL: OEFENEN IN SLAGEN MAKEN. •Schudden en geven. •Speler links van de gever mag uitkomen.

15 Partners zijn : NOORD EN ZUID NOORD ZUID WESTOOST WEST EN OOST SPELEN MET EEN PARTNER

16

17 West en Oost hebben 8 slagen gewonnen, zij leggen deze gewonnen kaarten verticaal neer. SLAGEN NIET OP EEN HOOPJE

18 SLAGEN NIET OP EEN HOOPJE Noord en Zuid hebben 8 slagen verloren, zij leggen deze verloren kaarten horizontaal neer. Als het ware een min.

19 Na afloop van het spel kan iedereen het aantal winstslagen tellen Dat zijn de slagen die vertikaal neergelegd zijn. SLAGEN NIET OP EEN HOOPJE

20 TROEFKLEUR ALLE KAARTEN VAN DIE KLEUR ZIJN HOGER DAN WILLEKEURIG WELKE KAART VAN EEN ANDERE KLEUR. •Mag alleen als niet kan worden bekend. •(Over-) Troeven is niet verplicht. •Volgorde is hetzelfde als bij andere kleuren.

21 SPELEN 2 DOEL: OEFENEN MET TROEFKLEUR •(Troef normaal bepaald bij bieden). •Nu echter door draaien van de eerste kaart voor het geven. •Bij het draaien van een plaatje is de speelsoort Sans Atout (geen troef).

22 DE DUMMY DUMMY: PARTNER VAN DE LEIDER •Dummy speelt niet mee, maar de leider bepaalt welke kaart wordt gespeeld. •Hij legt zijn kaarten open op tafel direkt na de uitkomst (van rechter tegenstander). •Iedere speler kan dus zijn kaarten zien, dus iedereen ziet 26 kaarten.

23 DE DUMMY OOK WEL “BLINDE” GENOEMD

24 DE DUMMY, In voorbeeld is schoppen troef, dus rechts van de dummy.

25 SPELEN 3 DOEL: OEFENEN MET DUMMY •(Troef normaal bepaald bij bieden). •Nu echter door draaien van de eerste kaart voor het geven. •Bij het draaien van een plaatje is de speelsoort Sans Atout (geen troef). •Leider is de gever en dummy zijn partner.

26 • Hoofdstuk 1 bestuderen • Hoofdstuk 1 oefeningen maken • Hoofdstuk 2 doorlezen HUISWERK


Download ppt "B r i d g e iedereen kan het leren Copyright, 2010 © Cock Hoogenraad/Anneke van de Ven Les 1 HOOFDSTUK 1. DE BASISREGELS."

Verwante presentaties


Ads door Google