De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Daar is DE ZON!. Kom naar BUITEN! Sporten, spelen en stoeien… Je wordt er vrolijk van. Je slaapt beter. Je skelet wordt er sterk van.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Daar is DE ZON!. Kom naar BUITEN! Sporten, spelen en stoeien… Je wordt er vrolijk van. Je slaapt beter. Je skelet wordt er sterk van."— Transcript van de presentatie:

1 Daar is DE ZON!

2 Kom naar BUITEN! Sporten, spelen en stoeien… Je wordt er vrolijk van. Je slaapt beter. Je skelet wordt er sterk van.

3 Kijk eens hoe sterk de zon schijnt. Het staat in de UV-index.

4 Kijk eens naar je huid. Er zijn 6 huidtypes. Welk type heb jij? TYPE 1: bleek, sproeten, rood/lichtblond haar, blauwe/groene ogen. Verbrandt altijd. TYPE 2: erg lichte huid, blond haar, blauwe/groene ogen. Verbrandt vaak. TYPE 3: lichte huid, donkerblond of lichtbruin haar, bruine ogen. Verbrandt soms. TYPE 4: middelbruine huid, donker haar, bruine ogen. Verbrandt bijna nooit. TYPE 5: donkerbruine huid, donker haar, bruine ogen. Verbrandt zeer zelden. TYPE 6: heel donkerbruine huid, donkerbruin of zwart haar, bruine ogen. Verbrandt nooit.

5 Hoe hoger de UV-index. En hoe lager je huidtype. Hoe sneller je huid rood wordt.

6 Hoe lang mag jij in de zon? Je zonnekrachtgetal = hoeveel minuten je in de zon kan zonder te verbranden. Verschilt volgens huidtype en UV-index (zonnekracht). Bereken nu zelf jouw zonnekrachtgetal: huidtype 1 67 minuten ÷ zonnekracht = maximum tijd in de zon. huidtype minuten ÷ zonnekracht = maximum tijd in de zon. huidtype minuten ÷ zonnekracht = maximum tijd in de zon. huidtype minuten ÷ zonnekracht = maximum tijd in de zon. huidtype minuten ÷ zonnekracht = maximum tijd in de zon. huidtype minuten ÷ zonnekracht = maximum tijd in de zon. Bijvoorbeeld: jouw huidtype = 3 en de UV-index is 7. Je deelt dus 200 door 7 = ongeveer 30. Jij kan 30 minuten in de zon zonder te verbranden. Bescherm jezelf als je langer in de zon blijft!

7 Te veel en te felle zon kan je huid ziek maken. Bescherm jezelf met onze 5 TIPS!

8 TIP 1 Blijf in de schaduw tussen 12 en 15 uur.

9 Maar let op: Zelfs onder een boom of parasol kan je ook nog een beetje verbranden.

10 TIP 2 Draag ‘s middags altijd een DROOG T-SHIRT, een HOED of PET en een ZONNEBRIL.

11 TIP 3 SMEER elk moment van de dag zonnecrème (heeft minimum factor 30 en kan tegen water).

12 Smeer ook je oren, handen en voeten in. Ze verbranden snel.

13 Laat je rug en hals insmeren!

14 SMEER VEEL EN VAAK! Smeer elke 2 uur en nadat je in het water bent geweest.

15 TIP 4 DRINK héél véél WATER!

16 TIP 5 Ga NIET onder de ZONNEBANK Zonnebanken zijn verboden onder 18 jaar!

17 OP UITSTAP? Draag een T-shirt, hoed of petje en zonnebril. Smeer zonnecrème (zelfs als er wat wolken zijn). Drink water!

18 Geniet slim van de zon!


Download ppt "Daar is DE ZON!. Kom naar BUITEN! Sporten, spelen en stoeien… Je wordt er vrolijk van. Je slaapt beter. Je skelet wordt er sterk van."

Verwante presentaties


Ads door Google