De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoorcollege 1a Praktische zaken. Gameprogrammeren Doel van het vak: Games programmeren (de game loop, sprites, audio, physics, animatie…) Basisprogrammeertechnieken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoorcollege 1a Praktische zaken. Gameprogrammeren Doel van het vak: Games programmeren (de game loop, sprites, audio, physics, animatie…) Basisprogrammeertechnieken."— Transcript van de presentatie:

1 Hoorcollege 1a Praktische zaken

2 Gameprogrammeren Doel van het vak: Games programmeren (de game loop, sprites, audio, physics, animatie…) Basisprogrammeertechnieken (if, for, while, etc.) Object-georienteerd programmeren (klassen, methoden, properties, …)

3 Gameprogrammeren Boek: – Is te koop via de studievereniging – …of online te bestellen (bijvoorbeeld bij Bol.com) Software: – XNA 4 – Microsoft Visual Studio 2013 Website: – http://www.cs.uu.nl/docs/vakken/b1gp/

4 Werkvorm Theorie (15 keer + 3 deeltoetsen) Praktijk (14 keer) Werkcolleges (6 keer) college toets 1 toets 2 college pract. 3 pract. 1 pract. 0 pract. 1 pract. 2 pract. 3 15-17wo 13-15vr 9-11 werkcoll. zo <2413-15 collegepract. 2werkcoll. pract. 1 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 11-13 pract. 1 pract. 2 pract. 3 toets 3

5 Practicum/werkcollege: BBG106/112/175/017/020 Hoorcollege: ANDRO-C101

6 Hoorcolleges We behandelen de stof uit het boek – Concepten, voorbeelden, games Voorbereiding op de toetsen Nabespreken van de toetsen Zie de website voor de inhoud per hoorcollege Slides zullen na de colleges beschikbaar zijn op de website van de cursus

7 Practica Vier practicumopdrachten, waarvan de eerste niet ingeleverd hoeft te worden Teams van twee Inleveren gaat via het Submit-systeem (zie de website voor meer informatie) Vier practicumgroepen: – P1= U, V – P2= W, X – P3= Y, Z – P4= alfa, beta, “de rest”

8 Werkcolleges Oefenen behandelde stof – Opgaven in het boek – Voorbeeldtentamenvragen Twee werkcollegegroepen: W1 = P1 + P2 = U, V, W, X W2 = P3 + P4 = Y, Z, alfa, beta, “de rest” 3 docenten en 4 assistenten

9 Beoordeling 3 toetsen (T1, T2, T3) – Totaalcijfer T = 0.2*T1 + 0.3*T2 + 0.5*T3 3 practica (P1, P2, P3) – Totaalcijfer P = 0.2*P1 + 0.3*P2 + 0.5*P3 Eindcijfer = (T + P)/2 – Onder voorwaarde: P>=5 en T>=5 Afronding: op halven boven de 6, op helen onder de 6 – Oftewel: 5.5  6 en 5.4  5

10 Beoordeling Wat als je een P of T niet haalt? Vak is onvoltooid, maar… Herkansing voor practicumopdracht – Kan ingezet worden voor P1, P2, of P3 Herkansing voor toets – Kan ingezet worden voor T1, T2, of T3 Herkansingen gaan over de hele stof!


Download ppt "Hoorcollege 1a Praktische zaken. Gameprogrammeren Doel van het vak: Games programmeren (de game loop, sprites, audio, physics, animatie…) Basisprogrammeertechnieken."

Verwante presentaties


Ads door Google