De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

BMW Isetta Morris Minor Bristol In de Verenigde Staten bleven de vermogens en de topsnelheden door de jaren vijftig groeien. Het design werd belangrijker.

Verwante presentaties


Presentatie over: "BMW Isetta Morris Minor Bristol In de Verenigde Staten bleven de vermogens en de topsnelheden door de jaren vijftig groeien. Het design werd belangrijker."— Transcript van de presentatie:

1 BMW Isetta Morris Minor Bristol In de Verenigde Staten bleven de vermogens en de topsnelheden door de jaren vijftig groeien. Het design werd belangrijker en auto's werden ware kunstwerken. Ook de steeds groter wordende vleugels achteraan getuigen daarvan. Ook de super-de-luxe-auto kwam hier, na een lange afwezigheid, weer terug. Europa werd intussen veroverd door micro- auto's als de Mini en de Fiat 500 en GT- auto's van bijvoorbeeld Ferrari. In Japan kwam met de gelijkaardige keicars voor het eerst een auto-industrie van de grond. De Volkswagen Kever overwon zijn Hitler- oorsprong en veroverde Europa. AUTOMOBIELINDUSTRIE in de jaren Citroën DS 1955 Ford Thunderbird Corvette 1950 Citroën DS 1955

2 PONTIAC CHIEFTAIN 1950 De Pontiac Chieftain was een auto geproduceerd door de Pontiac Motors Division van General Motors Chieftains waren een van de eerste volledig nieuwe auto’s ontworpen vlak na de Tweede Wereldoorlog.

3 STUDEBAKER CHAMPION 1950 De Champion was een van Studebaker's best verkochte modellen vanwege de lage prijs (US $ 660 voor de twee- deurs coupe zaken in 1939), duurzame motor, en styling. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werden de Champions begeerd om hun hoge kilometerstand in een tijd waarin benzine werd gerantsoeneerd in de Verenigde Staten. Van werd de Champion-motor gebruikt als de powerplant voor de Studebaker. De Champion werd in 1958 afgebouwd ter voorbereiding op de introductie van de 1959 Studebaker Lark.

4 In Groot-Brittannië wordt het British Motor Corporation-concern gevormd dat vele Britse merken omvat. Ook in Italië worden merken als Ferrari, Maserati en Lancia opgeslokt. De grote autoconcerns gaan ook globaler auto's maken. Hetzelfde model komt met een verschillend embleem in meerdere landen tegelijk op de markt of een groot deel van de onderdelen, waaronder vaak het platform, worden tussen meerdere modellen gedeeld. Volkswagen neemt Auto Union (het latere Audi) over van Mercedes-Benz. Een nieuwe consolidatiegolf ging door de autowereld in de jaren zestig. In de jaren zestig komt ook Japan op als een wereldproducent van auto's. De Amerikaanse autoconcerns waren bezorgd om die groeiende concurrentie, maar faalden in hun pogingen om zelf kleine wagens op de markt te brengen. Op de Amerikaanse markt waren immers vooral de prestaties van de auto van tel. Het was de tijd waarin betaalbare maar krachtige auto's als de Ford Mustang een nieuw segment begonnen. Tenslotte wonnen veiligheid en milieu aan belang. Fiat AUTOMOBIELINDUSTRIE in de jaren Mercedes 190

5 ALPINE A De Alpine A110, ook wel bekend als de 'Berlinette ", was een sportwagen geproduceerd door de Franse fabrikant Alpine De Alpine A110 werd geïntroduceerd als een evolutie van de A108. De A110 werd aangedreven door diverse Renault motoren.

6 RENAULT De Renault 8 werd geïntroduceerd in juli 1962 en was gebaseerd op de Renault Dauphine. De auto lijkt veel op de Simca 1000, die een jaar eerder op de markt kwam en door Simca en Fiat werd ontwikkeld. In 1965 kwam een luxere versie van de Renault 8 op de markt, de Renault 10.

7 PANHARD PL De Panhard PL van de Franse fabrikant Panhard (1959 tot 1965). Gepresenteerd op 29 juni 1959, als opvolger van de Panhard Dyna Z, werd de PL 17 ontwikkeld uit de oudere auto, maar met een nog meer gestroomlijnd lichaam dan zijn voorganger. De vierdeurs sedan werd in april 1963 gezelschap van een vijfdeurs lersie, twee maanden later gevolgd door een twee-deurs cabriolet.

8 SIMCA ARIANE 4/ De Simca Ariane was een grote sedan die in april 1957 gelanceerd door de Franse automaker Simca. De Ariane werd vervaardigd in de fabriek van het bedrijf in Poissy tot Gepresenteerd in april 1957, vulde de Ariane gat tussen Aronde en Vedette. In oktober van hetzelfde jaar, werd de Ariane 8 gepresenteerd - een versie aangedreven door dezelfde Aquillon 2.4 L achtcilinder eenheid die de Vedette aangedreven had

9 AUSTIN MINI RENAULT 4L Citroen 2CV RENAULT DAUPHINE

10 BMW 700 COUPE CITROEN 3 CV AM I PEUGEOT TRIUMPH -1953


Download ppt "BMW Isetta Morris Minor Bristol In de Verenigde Staten bleven de vermogens en de topsnelheden door de jaren vijftig groeien. Het design werd belangrijker."

Verwante presentaties


Ads door Google