De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

HAAL MEER UIT LINKEDIN Natalie Rohlof Marketing en Communicatie Consultant Conclusion Corporate & Public Communication 21.04.2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "HAAL MEER UIT LINKEDIN Natalie Rohlof Marketing en Communicatie Consultant Conclusion Corporate & Public Communication 21.04.2011."— Transcript van de presentatie:

1

2 HAAL MEER UIT LINKEDIN Natalie Rohlof Marketing en Communicatie Consultant Conclusion Corporate & Public Communication 21.04.2011

3 OF IS HET ALLEMAAL FLAUWEKUL???

4 Programma 14.45Mijn profiel 15:05 Mijn doelen bereiken met LinkedIn 15.20Netwerken met LinkedIn 16:00 Samenvatting en afsluiting

5 MIJN PROFIEL

6 LinkedIn in Nederland Wereldwijd meer dan 100 miljoen gebruikers 4,2 miljoen Nederlanders Sterk zakelijk karakter Deelnemers zijn: Gemiddeld 41 jaar Hoger opgeleid (HBO / WO) Zakelijk gezien: Dé plek om iemand op te zoeken en profiel te bekijken Dé manier om jezelf te presenteren

7 De kracht van Linkedin (1)

8 De kracht van Linkedin (2) Zit in de tweede graad DUS in het netwerk van jouw netwerk! Focus dus niet op jouw netwerk, maar vraag om een introductie

9 Aan de slag met LinkedIn 1.Maak je profiel compleet 2.Breid je netwerk uit 3.Zorg dat je gevonden wordt

10 Maak je profiel compleet (1) Naam + functietitel Summary Specialties Ervaring Opleiding 3 Aanbevelingen

11 Maak je profiel compleet (2) Wordt lid van relevante groups Zorg voor een goede foto Gebruik de Status Update (what are you working on?) Stel en beantwoord vragen Stel bij ‘Account & Settings’ je wensen in Wees actief en attent! Vertrouwen en aandacht zijn kostbare zaken

12 MIJN DOELEN BEREIKEN MET

13 DOEL Beschrijf je doel: Wat wil je bereiken? Wie moet je beter leren kennen om je doel dichterbij te brengen? Wat weet je al van deze persoon/personen? Wat wil je nog weten? Maak concreet hoe je aan deze kennis kunt komen. Welke zoekopdracht in LinkedIn helpt je hierbij verder? Met wie wil je “connecten”?

14 ROUTE Bepaal wie je wilt leren kennen: Wie kent wie? Hoe lang werken jouw connecties bij deze organisatie? Hoeveel shared connecties heb je met deze persoon? Hoe loopt die route?

15 TACTIEK 1.Vraag een introductie via je connectie 2.Directe benadering Werkt alleen bij recruiters! 3.Stel een concrete vraag Ik ben op zoek naar meer informatie over …… 4.Pleeg een telefoontje Connecties eerst!

16 Zoeken in Linkedin (1)

17 Zoeken in Linkedin (2)

18 NETWERKEN MET LINKEDIN

19 Netwerken met Linkedin

20 Netwerken is… …van alle tijden: alleen de middelen veranderen …vertrouwd: mensen met wie je al bekend bent weet wat je kan verwachten …dé manier om vervelende verassingen en teleurstellingen te voorkomen

21 Netwerken: hoe doe je dat? (1) Jouw aanbod schept vraag Zelfs al kun je op er dat moment niets mee Grijp en creëer kansen Wees kritisch Denk lange termijn Laat je niet uit het veld slaan Waardeer het als je van iemand een tip krijgt, ook al is het een waardeloze tip

22 Netwerken: hoe doe je dat? (2) Wees attent Ken de onderwerpen waarin de mensen uit je netwerk geïnteresseerd zijn. Doe anderen ook eens een dienst Bedank mensen die iets voor je gedaan hebben Zo snel mogelijk Refereer aan de onderwerpen of afspraken Als het kan, doe een voorstel voor een vervolgafspraak

23 Niet doen Laat niet alleen wat van je horen als je iemand nodig hebt. Zet mensen niet onder druk. Doe niets dat het vertrouwen in jou kan beschamen. Doe geen loze beloftes.

24 Breid je netwerk uit (1) Bouw je basis netwerk in 3 stappen: 1.Upload contacten uit je Outlook contacten naar LinkedIn 2.Leg contact met oud-collega’s, vrienden en klasgenoten 3.Word lid van Groups die verband houden met je doelen

25 Breid je netwerk uit (2) Verder uitbreiden door: in het netwerk van je eigen connecties te kijken/bladeren te zoeken in de groups waar je lid van bent Tip: Vervang de standaarduitnodiging door een persoonlijke boodschap

26 Breid je netwerk uit (3) Uitnodigingen Wat doe ik met uitnodigingen die ik niet wil accepteren?  Klik op ‘Archive’ Wat doe ik met uitnodigingen van mensen die ik niet ken? Stuur een reply Klik ‘I don’t know this person’

27 Zorg dat je gevonden wordt (1) Kies een duidelijke headline Verduidelijk je specialisatie al in de headline Kies de juiste keywords Je zoekt eerder naar een functietitel als industrieel ontwerper dan naar “design” Kies een keyword dat het beste bij je past en laat dit terug komen in: Headline Current experience Past experiences Summary List of specialties

28 Zorg dat je gevonden wordt (2) Geen taalfouten! Alles compleet? Maak veel gebruik van de keywords die jou het best omschrijven Gebruik de statusupdate met relevante inhoud en waar mogelijk links naar andere websites Geef je mening in de groepen

29 Zorg dat je gevonden wordt (3) En natuurlijk…niet stoer doen: Zorg dat het cv op LinkedIn hetzelfde is als dat in sollicitatiebrieven. Wees eerlijk tot in de details. Als je je gegevens verandert, kunnen anderen dat tot tien dagen nadien zien

30 LinkedIn – ontvrienden? Connecties waar je van af wilt kun je verwijderen Ga naar het Contacts tabblad Klik op Connections Op het volgende scherm zie je rechts de button Remove Connections Selecteer de contacten waar je van af wilt en klik op Remove Connections

31 Tips (1) 3 gratis “Saved Searches” Maak een zoekactie aan (zo gedetailleerd mogelijk) Kijk bovenin voor “Save this search.” 3 gratis zoekopdrachten Notificatie van veranderingen in je email Kijk regelmatig op de homepage wat anderen aan het doen zijn

32 Tips (2) Activeer je netwerk met Like – Comment – Send a message – Share

33 LinkedIn voor communicatieadviseurs rijksinspecties Kennisdeling Burgers betrekken Sentimenten peilen Aankondigingen Promoties

34 Voorbeeld 1- Kennisdeling

35 Voorbeeld 2 – Burgers betrekken

36 Voorbeeld 3 - Sentimenten peilen

37 Voorbeeld 4 – Aankondigingen

38 Voorbeeld 5 – Promoties

39

40


Download ppt "HAAL MEER UIT LINKEDIN Natalie Rohlof Marketing en Communicatie Consultant Conclusion Corporate & Public Communication 21.04.2011."

Verwante presentaties


Ads door Google