De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

27 januari 2011. Werkplek Strategie Van Dromen naar Werkelijkheid Rob Elsinga Enterprise Strategy Business Microsoft Nederland.

Verwante presentaties


Presentatie over: "27 januari 2011. Werkplek Strategie Van Dromen naar Werkelijkheid Rob Elsinga Enterprise Strategy Business Microsoft Nederland."— Transcript van de presentatie:

1 27 januari 2011

2 Werkplek Strategie Van Dromen naar Werkelijkheid Rob Elsinga Enterprise Strategy Business Microsoft Nederland B.V.

3 Consumerization of IT Hoe als CIO om te gaan met Trends en ontwikkelingen COIT & Het Nieuwe Werken...Stel je voor Van inzicht naar werkelijkheid; hoe inspelen op verandering en behoeften van medewerkers en organisatie

4 Consumerization of IT Consumers have assumed control and they want to connect to more of what they love anytime, anywhere, on any device

5 Omarmen of Ontkennen? For Gartner, consumerization of IT is a megatrend not to be ignored: “Gartner considers the consumerization of IT to be the single most influential trend affecting the technology sector in the coming decade..”

6 Stel je voor Dat je de mensen in de organisatie kan helpen productiever te zijn en beter te laten samenwerken – en meer gedaan kan laten krijgen in een dag – met toepassingen en hardware die overeenkomen met de favoriete technologie in hun persoonlijke leven Nieuwe manieren van samenwerken

7 Stel je voor Dat je organisatie een aantrekkelijke werkplek wordt die het beste talent aantrekt uit de komende generatie Dat je trouwe klanten aan je kunt binden door de beste online ervaringen Dat je binnen je wereldwijde organisatie online communities kunt creeëren en zo de kennis en de beste ideeën met elkaar kunt verbinden Concurrerend blijven door innovatie en werkomgeving

8 Stel je voor Dat de gebruikers in je organisatie hun favoriete toepassingen en hardware kunnen gebruiken zonder risico’s voor de informatie in de organisatie Flexibele IT zonder risico’s

9 IMPACT Putting Business Before Technology

10 Factor 4 Index Betrekken van medewerkers

11 Persona’s

12 Scenario’s

13 Datacenter Services Protection Content Synchronization User Interface Document authoring & publishing User State Communication Clients User Authentication Identity and Access Advanced Networking Management Agent Basic Infrastructure Storage Processing Basic Networking Service Operations Devices & peripherals Devices & peripherals Connectivity File discovery & Sharing File discovery & Sharing Desktop delivery Application Delivery File- and Print Protection Service Delivery Client Services Virtualization Application Services Line of Business Platform Data Warehouse Integration Reporting and Analysis Web Process Management Development Business Productivity Services Collaboration Line of Business Suite Reporting & Analysis Enterprise Search Enterprise Content Management Quota Management Printer locating DNS DHCP Remote Access Internet proxy Packaging Application streaming Workspaces Portals Social Computing Project Management Information Access Interactive Experience & Navigation Information Management Process Efficiency Compliance Web browser Graphical pres. Voice/speech Touch/gestures Word processing Spreadsheet Presentation Notes Diagrams Personal database Graphical markup Electronic mail Presence/IM Voice/video calling Terminal emulation Terminal server client Replicate files Cache files File sharing Search OS virtualization Application virtualization Desktop virtualization Remote access Network configuration Self Service (Meeting Rooms, Receive Customers, Telephone Guide) Unified Communication Messaging & Calendaring IM & Presence Audio\Video Voice Conferencing Webmail Voic Mobile access Archiving Protection Anti Virus Drive encryption Monitoring Configuration update Software deployment Asset management Printer Headset \ webcam Roundtable Vanuit NGW vereiste capability Geadviseerde capability Proactief beheer Reliability Workbooks Process automation Capacity Management Welke IT Diensten Ontwikkelen?

14 Factor 4 Index & Werkplek DNA Scan Quick Wins Maak kosten (besparingen) en behoeften inzichtelijk “systematically describe the current situation of the Workplace DNA and to transfer it controlled to a defined target environment”

15 Van Inzicht naar Werkelijkheid 1. Envisioning workshop & Social Collaboration – faciliteer de discussie 2. Persona’s - maak typen werknemers inzichtelijk 3. Welke scenario’s zijn essentieel voor ons succes? 4. Analyseer de volwassenheid van de IT 5. Begrijp het financiële plaatje – kosten en opbrengsten “Stop trying to control consumerization, develop a strategy and architecture to embrace it”

16


Download ppt "27 januari 2011. Werkplek Strategie Van Dromen naar Werkelijkheid Rob Elsinga Enterprise Strategy Business Microsoft Nederland."

Verwante presentaties


Ads door Google