De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Microsoft’s strategische keuze voor Microsoft® CRM in het MKB Schiphol-Rijk 10 Februari 2005 Hubert Hulshof.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Microsoft’s strategische keuze voor Microsoft® CRM in het MKB Schiphol-Rijk 10 Februari 2005 Hubert Hulshof."— Transcript van de presentatie:

1 Microsoft’s strategische keuze voor Microsoft® CRM in het MKB Schiphol-Rijk 10 Februari 2005 Hubert Hulshof

2 - 2 - Agenda Microsoft & Microsoft Business Solutions Microsoft CRM - visie Opportunity Midden en Kleinbedrijf Microsoft CRM - product Vragen? Welkom bij Microsoft

3 - 3 - Oplossingen op het gebied van: Information Worker Server (incl. Small Business Server) Windows Client Home & Entertainment (HED) Microsoft Business Solutions Mobility Nederland 400 medewerkers Microsoft

4 - 4 - 18% autonome groei FY04 vs. FY03 > 23,000 nieuwe klanten (totaal >260.000) Innovatief partner programma (MSPP): MBS Competentie ERP oplossingen (Navision, Axapta, Great Plains, …), Retail Management, Business Intelligence, eCommerce,… Microsoft CRM Nederland 30% groei FY04 tov FY03 2500 klanten Microsoft Business Solutions

5 - 5 - Integrated Innovation Integrated Innovation: Optimaliseer klantwaarde Microsoft USD 6.8 miljard in R&D Microsoft Business Solutions Sleutelrol in Integrated Innovation

6 - 6 - Microsoft CRM – visie Gedegen onderzoek en ontwikkeling vooraf 3 jaar klantonderzoek en R&D Honderden resources CRM experts met kennis van Onyx, Pivotal, SalesLogix, Oracle, Siebel en Goldmine Microsoft experts uit Office, Windows, Microsoft SQL Server, Exchange en BizTalk Server teams

7 - 7 - Microsoft CRM – visie “Drive Microsoft CRM globally” 52 landen 13 talen 2.500+ klanten 130.000 gebruikers WW groei >70% WW target 3.000 nieuwe klanten Google: “Microsoft CRM”: 470.000 hits!

8 - 8 - Global, Major & Strategic Accounts Corporate Accounts > 500 PCs >1000 Mdws Midmarket 250-500 PCs, 500-1000 Mdws 50-250 PCs, 100- 500 Mdws 25- 49 PCs, 50- 99 Mdws Small Business 5-24 PCs, 11-49 Mdws < 5 PCs, 1-10 Mdws STRATEGIC MAJOR CORPORATE MIDMARKET SMALLBUSINESS Microsoft CRM – doelgroep Business Contact Manager

9 - 9 - 2,2% 7,1% 33,4% 18,0% 17,8% 38,6% 0% 0 5% 1000 10% 2000 15% 3000 20% 4000 25% 5000 30% 6000 35% 7000 40% 8000 45% 9000 50% 10000 1-5 5-10 10-50 50-100 100-200 200-500 Relatief Absoluut MKB – CRM opportunity Bron: Heliview 500+ 7,1% 23,6% 1.340 2.700 6.900 1.940 1.125 420 115 Aantal werkplekken Investeringsplannen in CRM komende 12 maanden – totaal = 14.540

10 - 10 - 7,4% 11,7% 24,4% 12,9% 22,4% 0% 0 5% 1.500 10% 3.000 15% 4.500 20% 6.000 25% 7.500 Industrie Bouw Handel Transport Fin dienstverl Zak dienstverl Relatief Absoluut MKB – CRM opportunity Bron: Heliview Overheid 3,3% 8,4% 1.540 615 6.265 1.220 1.325 630 1.000 Investeringsplannen in CRM komende 12 - maanden totaal = 14.540 Onderwijs Zorg 7,0% 8,3% 915 1.030 Branche activiteit

11 - 11 - Hoge productiviteit Lage kosten Krachtige integratie Meer flexibiliteit Maak beter geïnformeerde beslissingen Help verkoop succesvoller te worden Lever de beste klantenservice Deel informatie Eenvoudige installatie Eenvoudige aanpassingen Gebruiksgemak Eenvoudig in onderhoud Standaard implementatie of gehost via ASP Microsoft Office (Outlook) Microsoft Business Solutions oplossingen Andere bedrijfssystemen Web services Branche specifieke eisen/wensen Complete development kit (SDK) Open en veilige interfaces Web services Microsoft CRM – ontwerpdoelstellingen

12 - 12 - Microsoft CRM 1.2 Sales voor Pocket PC Microsoft CRM 1.2 ( Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Deens, Nederlands en Braziliaans Portugees) Microsoft CRM 2.0 Thema’s: Uitbreidbaarheid, TCO en klantwensen. Nieuwe functionaliteit (Service Management en Marketing Automation) Verbeterde performance en schaalbaarheid FY04 H2 (Dec ’03-June ‘04) FY06 (July ‘05-June ‘06) * Data vertegenwoordigen General Availability (GA). Genoemde data en scope zijn slechts bedoeld ter indicatie en er kunnen geen rechten aan worden ontleend. FY05 Q1 (July-Sept 2004) tbd (w/Longhorn if possible) Microsoft CRM 3.0 Thema’s: Microsoft Office synergie en end-to-end business process automation Uniforme CRM client voor Longhorn Office en Windows Self-service voor klanten Integratie naar Green V1 (ERP) Microsoft CRM 2.0 Service voor Pocket PC FY06 Q1 (July-Sept 2005) Microsoft CRM – roadmap* Drive CRM globally

13 - 13 - Sterke punten MS propositie Outlook integratie en look en feel Positie op de desktop Gepositioneerd en ontwikkeld voor het MKB Veilige keuze in een financieel sterke partner Flexibiliteit Gebruikersvriendelijk (less is more) Technologie platform.net Verticale benadering via de Partners die de branches kennen

14 - 14 - MicrosoftCustomerRelationshipManagement MicrosoftCustomerRelationshipManagement MicrosoftCustomerRelationshipManagement SalesService Suite Microsoft CRM – licenties Standard Users Professional Users MicrosoftCustomerRelationshipManagement MicrosoftCustomerRelationshipManagement Service Suite MicrosoftCustomerRelationshipManagement Sales MicrosoftCustomerRelationshipManagement Sales Server MicrosoftCustomerRelationshipManagement Service Server Servers MicrosoftCustomerRelationshipManagement Suite Server

15 - 15 - Prijsvoorbeelden (prijzen zijn ter indicatie en betreffen named users) GebruikersPrijzen CRM software Sales Professional 15 gebruikers* € 8.660 (€ 577 p/gebruiker) Suite Professional 20 gebruikers (Sales & Service) €31.225 (€ 1.561 gebruiker) Sales Professional 50 gebruikers €46.830 (€ 937 gebruiker) Suite Professional 50 gebruikers (Sales & Service) €74.829 (€ 1.497 gebruiker) Gebaseerd op geschatte verkoopprijzen binnen Open Volume licensing, uitgaande van bestelling ineens. Licenties zijn inclusief 2 jaar Software Assurance. * Gebaseerd op Small Business pricing voor Microsoft CRM

16 - 16 - Gartner report MS CRM Gartner: Three-Year Costs for Shortlist of CRM Suites for the Midsize Business Hoogste rating (8.9) prijs – prestatie vergelijk (gemiddeld 8.1) Rapport gratis beschikbaar via: http://mediaproducts.gartner.com/reprints/microsoft/120575.html http://mediaproducts.gartner.com/reprints/microsoft/120575.html

17 - 17 - Marktleiderschap in doelmarkt CRM (small, midmarket, corporate) Winstgevende Winstgevende business Integrated Innovation Superieure waarde door Integrated Innovation partner Driver voor het partner ecosystem klanten Hoog volume van tevreden klanten Recap

18 - 18 - Vragen?


Download ppt "Microsoft’s strategische keuze voor Microsoft® CRM in het MKB Schiphol-Rijk 10 Februari 2005 Hubert Hulshof."

Verwante presentaties


Ads door Google