De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1."— Transcript van de presentatie:

1 Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1

2 Thema: identiteit In deze module krijg je inzicht in je eigen identiteit en wie jij bent als onderdeel van de groep van makers. Organisaties, producten, diensten en applicaties hebben net als mensen een identiteit en een gedrag. Om als media professional de juiste media te ontwerpen is het nodig om inzicht in deze identiteit te hebben. Dan pas kun je een geschikt multimedia product ontwerpen en bouwen. Alvorens hieraan te beginnen dienen studenten hun eigen identiteit te onderzoeken en in een zelfgekozen medium uit te dragen. In deze module leer je hoe aspecten van jouw identiteit terugkomen in je concepten en producten en hoe je jouw identiteit via woorden en beelden kunt overbrengen.

3 Ik-file

4 IK-File 16-11les 1planning ik-file 23-11les 2opdracht 1-cover/poster/banner 30-11les 3 opdracht 1-categorie les 4 opdracht 1-categorie les 5opdracht 1-categorie 3 Jippie Kerstvakantie 04-01les 6opdracht 1-afronden; nogmaals cover/poster/banner 11-01les 7 opdracht 2 presentaties 18-01les 8presentaties-feedback-dummies 27-01les 9

5 Modulewijzer:

6 Keuze maken Tijdschrift Film of animatie Blog of ander soort webapplicatie. Zet met behulp van een mindmap de mogelijkheden en de voor- en nadelen op een rijtje. Beargumenteer je keuze.

7 Mindmap Om optimale resulaten te realiseren in je ontwerpen kun je niet zonder een optimale ideeenstroom. Om de ideeenstroom (flow) goed op gang te krijgen zijn er verschillende technieken. Mindmapping is een van de technieken.

8 Tony Buzan Mindmapping is ontwikkeld door de psycholoog Tony Buzan. Hij paste mindmapping in een groter geheel van braintraining (1991) toe. Basisgedachte achter de techniek is het gegeven, dat denkpatronen in de menselijke hersenen zich ongeveer zo gedragen als de mindmap op papier.

9 Functies van mindmapping. analyse van informatie ordenen van informatie geheugenondersteuning ontdekken van nieuwe verbanden. blootleggen van verbanden documenteren van verbanden brainstorming

10

11 Research mindmapping Zoek informatie over : Tony Buzan Mindmapping Voorbeelden

12 Keuze>wie>wat Vat je keuze samen in 3 zinnen: –Wie ben je –Welk platform kies je –Waarom

13 Plannen voor poster banner cover

14 Verplichte onderdelen: Tijdschrift:cover Film:filmposter Webapplicatiebanner Content uit diverse opdrachten

15 Gemeenschappelijke factor Welke keus je ook maakt, layout en typografie maken er een onderdeel van uit.

16 Voorbeelden over typografie Dynamic typography op youtube typography- cigarettes Typography: Thank You For Smoking Pulp Fiction_DOES HE LOOK LIKE A BITCH!? in typography Typolution typography experimental04

17 Over fonts en tijdschriften mensje.be/wpcontent/uploads/2008/08/font.jpg&imgrefurl =http://www.herfstmensje.be/category/typografie/&usg=_ _R9ApGY5j_idPdQq4z5022v83ZsU=&h=500&w=500&s z=89&hl=nl&start=15&tbnid=MFMPyX9kNth3JM:&tbnh= 130&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3DDUMMY%2BG RAFISCH%2BONTWERPER%26gbv%3D2%26hl%3Dnl %26sa%3DGhttp://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.herfst mensje.be/wpcontent/uploads/2008/08/font.jpg&imgrefurl =http://www.herfstmensje.be/category/typografie/&usg=_ _R9ApGY5j_idPdQq4z5022v83ZsU=&h=500&w=500&s z=89&hl=nl&start=15&tbnid=MFMPyX9kNth3JM:&tbnh= 130&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3DDUMMY%2BG RAFISCH%2BONTWERPER%26gbv%3D2%26hl%3Dnl %26sa%3DG

18 Creatieve technieken Maak een mindmap over welke vorm je kiest Lees in “creativiteit hoe zo” over de abstractieladder

19 huiswerk Lezen: blz Uit “creativiteit hoe zo” Research mindmapping Mindmap over je vormkeuze. Bronnen raadplegen over de mogelijke vormen die je kunt kiezen.(denk aan je verslag) Dummy gebruiken. Kijk Koefnoen Opzet voor cover/banner/poster


Download ppt "Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1."

Verwante presentaties


Ads door Google