De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 ALGEMENE VERGADERING VAN 9 MAART 2013. 2  Verwelkoming en goedkeuring agenda AV  Stemming nieuwe effectieve leden  Verslag van de Raad van Bestuur.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 ALGEMENE VERGADERING VAN 9 MAART 2013. 2  Verwelkoming en goedkeuring agenda AV  Stemming nieuwe effectieve leden  Verslag van de Raad van Bestuur."— Transcript van de presentatie:

1 1 ALGEMENE VERGADERING VAN 9 MAART 2013

2 2  Verwelkoming en goedkeuring agenda AV  Stemming nieuwe effectieve leden  Verslag van de Raad van Bestuur  Jaarrekening per 31/12/2012  Kwijting aan de bestuurders  Kwijting aan de accountant  Ontslag en benoeming van bestuurders  Varia  Goedkeuring verslag van de AV

3 3  Stemming nieuwe effectieve leden  Verslag van de Raad van Bestuur  Jaarrekening per 31/12/2012  Kwijting aan de bestuurders  Kwijting van de accountant  Ontslag en benoeming van bestuurders  Varia  Goedkeuring verslag van de AV

4 4  Verwelkoming en goedkeuring agenda AV  Stemming nieuwe effectieve leden  Verslag van de Raad van Bestuur  Jaarrekening per 31/12/2012  Kwijting aan de bestuurders  Kwijting aan de accountant  Ontslag en benoeming van bestuurders  Varia  Goedkeuring verslag van de AV

5 5  De lijst met kandidaten voor 2013 voldoet aan de voorwaarden zoals bepaald in de statuten  Deze algemene vergadering zal de 47 kandidaten voor 2013 aanvaarden na een stemming met gewone meerderheid  Wanneer een meerderheid de kandidaten aanvaardt, zullen deze als effectief lid worden opgenomen.  Historiek en mijlpalen KGC in bijlage

6 6  effectieve leden     (AV 09/03/13)

7 7  Verwelkoming en goedkeuring agenda AV  Stemming nieuwe effectieve leden  Verslag van de Raad van Bestuur  Jaarrekening per 31/12/2012  Kwijting aan de bestuurders  Kwijting aan de accountant  Ontslag en benoeming van bestuurders  Varia  Goedkeuring verslag van de AV

8 8  Sport  Golfbaan  Infrastructuur en gebouwen  Communicatie en sponsoring  Clubhuis/Horeca  Secretariaat

9 9 SPELENDE LEDEN :2009 = = = = 790

10 10  Interclub 2012 :  L2/D2Liesbet Osselaer16 e  L3/D2Isabelle Van Duffel2 e = promotie naar 1 e  H1/D2Rutger Dhont5 e  H2/D2R. Vanhaudenhaeghe2 e = promotie naar 1 e  H3/D2B. van Scherpenzeel1 e = promotie naar 1 e  H4/D2Mike Willio8 e  Jeugd :Jongens tot 18 jaar = halve finale van België !! H =Heren L = Dames D = Divisie SR =Senioren

11 11  Interclub 2012 :  SR L1/D3 Liesbet Osselaer1 e = promotie naar 2 e  SR L2/D5Leen Schodts5 e  SR H1/D5Eddy Van Daele2 e = promotie naar 4 e  SR H2/D3Jan Cammaer5 e Interclub 2013 :  3 ploegen in 1 e divisie  ploeg in eerste afdeling Dames H =Heren L = Dames D = Divisie SR =Senioren

12 12  Individueel :  Clubkampioen :  Heren :Christopher Dhont  Dames :Florence Cauwenbergh  JR :Yohann Cauwenbergh  SR :Florence Cauwenbergh Pierre Verhaegen

13 13  Goed gevuld en afwisselend programma  Jeugdwerking :  Birdie & Eagle-label behaald !

14 14  Sport  Golfbaan  Infrastructuur en gebouwen  Communicatie en sponsoring  Clubhuis  Secretariaat  Keerbergen Vooruit

15 15 Voornaamste werken in 2012 Afwatering hole 9 + op enkele andere FW Stelselmatig ingroeien sterkere grassoort Extra aandacht greens (juli = ziekte) Hole 15 :heraanleg van de tee Holes 7 en 12 : grote aanpassingen Hole 18 :green Aandacht voor wintergreens Afschermen/beveiligen holes en 13

16 16 Voornaamste werken tijdens winter 2012/2013 Oorspronkelijk geen grote werken voorzien ! Opportuniteit via bouwgrond aan hole 4 Heraanleg holes 4 en 5 + bunkers Hole 17 : volledige afwatering + green + bunkers Zomer 2013 :kwaliteit greens practice

17 17 Fairwaybunker + green hole 4

18 18 Van green naar tee hole 5

19 19 Uitbreiding green rechts hole 5

20 20 Greenbunker + green hole 5

21 21 Toekomstige aandachtspunten 2013/2014 Bewatering en aanpassen hole 6 + green Heraanleg tees holes 8 en 10 Kapplan algemeen + rond greens Bijplanten van bomen volgens plan Verfraaiingwerken en verbeteringen afhankelijk van weersomstandigheden Studie eigendomsgrens oevers hole 18

22 22  Sport  Golfbaan  Infrastructuur en gebouwen  Communicatie en sponsoring  Clubhuis  Secretariaat

23 23 INFRASTRUCTUUR EN GEBOUWEN Caddylokaal volledig ingericht met +400 lockers Meer orde en veiligheid Zoveel mogelijk leden kans geven om materiaal op te bergen Renovatie kleedkamer dames Ramen dubbel glas, nieuwe kurkvloer, douches met afneembare sproeikop, betere verlichting make-up, … Opnieuw geschilderd in huisstijl

24 24 INFRASTRUCTUUR EN GEBOUWEN Veel herstellingen Nieuwe trap van kelder naar keuken : voor veiligheid en hygiëne Nieuwe deur berging dranken ON HOLD wegens budgettaire redenen : “oude“ vergaderzaal secretariaat

25 25  Sport  Golfbaan  Infrastructuur en gebouwen  Communicatie en sponsoring  Clubhuis  Secretariaat  Keerbergen Vooruit

26 26 o Start to Golf”-dag op 15/04/12 + o +/- 100 deelnemers (volzet) o 20-tal S2G-pakketten o Succes voor de club o Nieuwe editie op zondag 14/04/13

27 27  Kalender 2013 o +/- 50 wedstrijden (10 nieuwe wedstrijdsponsors !) :  L. Heylen & Centro Project Keerbergen (K. De Roover)  Feel Good Trophy (CSI International)  Active Golf & Volvo Masters  Lledd.be Golf Trophy (Frank Lagast)  Hugo Decker Accountants Prize (Hugo Decker)  Passion for Golf Trophy (Bank Degroof)  Red&Blue Golf Trophy by BMW Smets & Verelst (2 dagen)  Engel & Völkers Golf Trophy  Double or Nothing Golf Trophy (P. Clinckemalie en J. Laurens)  Arte della Luce Prize (Jean-Marie Convents) o Uniek in België = bedankt aan al onze sponsors !!

28 28  Sport  Golfbaan  Infrastructuur en gebouwen  Communicatie en sponsoring  Clubhuis  Secretariaat

29 29  Een jaar van vallen en opstaan, elke dag nieuwe uitdagingen, team met weinig ervaring in het runnen van bar/brasserie op een golfclub  Permanent aandachtspunt van de RvB, vele gesprekken, evaluaties en bijsturingen  Proefperiode is met 1 jaar verlengd  Ogen en oren open voor alternatieven indien nodig

30 30 - Meermaals problemen met keukenpersoneel - Te weinig communicatie met secretariaat - Problemen met rentabiliteit + Didier kent werking golf (KGC – golfwereld) + Wisten waar vorige uitbaters faalden, en konden hierop inspelen

31 31 Toekomstperspectieven :  Restaurant optimaal benutten  Kalme periodes opvangen door : Events, thema-avonden, menu’s, …

32 32  Sport  Golfbaan  Infrastructuur en gebouwen  Communicatie en sponsoring  Clubhuis  Secretariaat

33 33 Uitgebreid takenpakket :  Werkuren/week :126 uren in uren in 2012  Onthaal greenfees  Opvang kandidaat-leden of Start-2-Golfers  Reservaties van starttijden en opmaak agenda  Opmaak startlijsten en verwerking resultaten voor alle wedstrijden + prijsuitreikingen  Beheer “noreply”  Orde en netheid caddylokaal + rond clubhuis

34 34 Uitgebreid takenpakket :  Boekhouding en algemene administratie (vzw en IGK)  Ledenadministratie  Facturatie  Bestellingen  Contact met sponsors  Personeelsadministratie  Contacten met KBGF en VVG  Updaten WWW

35 35 1.Terrein (uitvoering Masterplan) 2.Clubhuis 3.Vestiaires 4.Uitbreiding van het clubhuis 5.Beschoeiing vijver holes 3 en11 + beek holes 4 en 6 6.Vernieuwing bruggen holes 4, 6 en 16 7.Lesruimte voor de pro’s 8.Huisje op hole 10/

36 36  Verwelkoming en goedkeuring agenda AV  Stemming nieuwe effectieve leden  Verslag van de Raad van Bestuur  Jaarrekening per 31/12/2012  Kwijting aan de bestuurders  Kwijting aan de accountant  Ontslag en benoeming van bestuurders  Varia  Goedkeuring verslag van de AV

37 37 REAL BUDGET REAL BUDGET NOV 2012 DEC Toetreding Lidgelden Greenfees Sport P.R Diversen Transfert TOTAAL

38 38 REAL BUDGET REAL BUDGET NOV 2012 DEC Algemeen Sport P.R Terrein Clubhuis Logistiek Lonen Transfert TOTAAL

39 39 REAL 2010 REAL 2011 BUDGET 2012 REAL NOV 2012 REAL DEC 2012 BUDGET 2013 ALGEMEEN TERREIN CLUBHUIS LOGISTIEK TOTAAL

40 40 REAL 2010 REAL 2011 BUDGET 2012 REAL NOV 2012 REAL DEC 2012 BUDGET 2013 INKOMSTEN KOSTEN AFSCHR PROVISIES WINST/ VERLIES INVEST CASH FLOW

41 41  Verwelkoming en goedkeuring agenda AV  Stemming nieuwe effectieve leden  Verslag van de Raad van Bestuur  Jaarrekening per 31/12/2012  Kwijting aan de bestuurders  Kwijting aan de accountant  Ontslag en benoeming van bestuurders  Varia  Goedkeuring verslag van de AV

42 42  Einde van het boekjaar is na controle aangepast naar 31/12 i.p.v. 30/11  Daarom moet, mits unanieme goedkeuring door de AV, artikel 30 van de statuten worden aangepast naar “Het boekjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december”  Iedereen akkoord ?

43 43  Verwelkoming en goedkeuring agenda AV  Stemming nieuwe effectieve leden  Verslag van de Raad van Bestuur  Jaarrekening per 31/12/2012  Kwijting aan de bestuurders  Kwijting aan de accountant  Ontslag en benoeming van bestuurders  Varia  Goedkeuring verslag van de AV

44 44  Verwelkoming en goedkeuring agenda AV  Stemming nieuwe effectieve leden  Verslag van de Raad van Bestuur  Jaarrekening per 31/12/2012  Kwijting aan de bestuurders  Kwijting aan de accountant  Ontslag en benoeming van bestuurders  Varia  Goedkeuring verslag van de AV

45 45  Einde mandaten Luk Herdewijn en Axel Lambregts  2 mandaten voor 4 jaar

46 46  Axel Lambregts  Wilfried Onkelinx  Liesbet Osselaer  Bruno Rouffaer  Manu Vanneste

47 47 Art 21C “De verkiezing van de Bestuurders gebeurt per afzonderlijke en geheime stemming …” Voorstel : Art 21 C 1° De verkiezing van al de Bestuurders gebeurt per geheime stemming. Op een alfabetische lijst van kandidaten zal voor minstens de helft en maximum voor een aantal van de te begeven mandaten gekozen dienen te worden. Stembiljetten met minder of meer aangeduide namen zijn ongeldig. Na deze stemming zijn alle kandidaten verkozen die minstens de helft van de aanwezige stemmen behaald hebben. Indien er meer kandidaten de eenvoudige meerderheid hebben behaald dan er openstaande mandaten zijn, zijn deze verkozen die de meeste stemmen hebben behaald. STEMMING

48 48 STEMMING Voorstel : Art 21 C 2° Indien alle te begeven mandaten alzo niet opgevuld zouden zijn, zal een tweede stemronde worden georganiseerd, tussen de best geplaatste (niet met voldoende meerderheid verkozen) kandidaten van de eerste ronde, nog te begeven plaatsen +1. In deze tweede ronde zal eveneens voor minstens de helft en maximum voor een aantal van de nog te begeven mandaten gekozen dienen te worden. Ook hier zijn stembiljetten met minder of meer aangeduide namen ongeldig. Na deze stemming zijn alle kandidaten verkozen die minstens de helft van de aanwezige stemmen behaald hebben. Indien er meer kandidaten de eenvoudige meerderheid hebben behaald dan nog te begeven mandaten, zijn dezen verkozen die de meeste stemmen hebben behaald.

49 49 RONDE 1  Axel Lambregts  Wilfried Onkelinx  Liesbet Osselaer  Bruno Rouffaer  Manu Vanneste

50 50 RONDE 2  Axel Lambregts  Wilfried Onkelinx  Liesbet Osselaer  Bruno Rouffaer  Manu Vanneste

51 51  Verwelkoming en goedkeuring agenda AV  Stemming nieuwe effectieve leden  Verslag van de Raad van Bestuur  Jaarrekening per 31/12/2012  Kwijting aan de bestuurders  Kwijting aan de accountant  Ontslag en benoeming van bestuurders  Varia  Goedkeuring verslag van de AV

52 52

53 53  Verwelkoming en goedkeuring agenda AV  Stemming nieuwe effectieve leden  Verslag van de Raad van Bestuur  Jaarrekening per 31/12/2012  Kwijting aan de bestuurders  Kwijting aan de accountant  Ontslag en benoeming van bestuurders  Varia  Goedkeuring verslag van de AV


Download ppt "1 ALGEMENE VERGADERING VAN 9 MAART 2013. 2  Verwelkoming en goedkeuring agenda AV  Stemming nieuwe effectieve leden  Verslag van de Raad van Bestuur."

Verwante presentaties


Ads door Google