De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

A perfect match? Hoe consumentenpsychologie en internet kunnen worden ingezet om goede doelen aan goede ambassadeurs te helpen Ivar Vermeulen Communicatiewetenschap,

Verwante presentaties


Presentatie over: "A perfect match? Hoe consumentenpsychologie en internet kunnen worden ingezet om goede doelen aan goede ambassadeurs te helpen Ivar Vermeulen Communicatiewetenschap,"— Transcript van de presentatie:

1 A perfect match? Hoe consumentenpsychologie en internet kunnen worden ingezet om goede doelen aan goede ambassadeurs te helpen Ivar Vermeulen Communicatiewetenschap, VU

2 Ambassadeurs X goede doelen CBF -2-

3 Ambassadeurs X goede doelen CBF -3- Hoe “kies” je een ambassadeur?  Bekendheid  Doelgroep  Persoonlijke betrokkenheid met thema ...  Imago?

4 Ambassadeurs X goede doelen CBF -4- Wat is een imago? Goedkoop Easy Online Reizen Oranje Vliegen = Netwerk van associaties!

5 Ambassadeurs X goede doelen CBF -5- Past het imago van een ambassadeur bij het imago van een goed doel?  Imago’s meten –associaties van consumenten meten!  Vragenlijsten? –duur –valide?  Imago’s op internet? –associaties op internet…???

6 Ambassadeurs X goede doelen CBF -6- Associaties op internet? ?

7 Ambassadeurs X goede doelen CBF -7- Associaties op internet … Google #hits voor “Coca-cola Pepsi”= 236,000 Dat is 252,1 keer vaker dan kansniveau

8 Ambassadeurs X goede doelen CBF -8- Meer associaties…  Coca-cola / mp3 1,7  Coca-cola / brood 12,8  Coca-cola / McDonald’s 101,2  Coca-cola / Pepsi 252,1

9 Ambassadeurs X goede doelen CBF -9- Wat zeggen associaties ons? ! ≈

10 Ambassadeurs X goede doelen CBF -10- Past het imago van een ambassadeur bij het imago van een goed doel? Te bepalen (*)  “Webimago’s” van ambassadeurs  “Webimago’s” van goede doelen  Ambassadeurs X goede doelen (*) dataverzameling: december 2008

11 Ambassadeurs X goede doelen CBF -11- Webimago’s van ambassadeurs Marco Borsato

12 Ambassadeurs X goede doelen CBF -12- Webimago’s van ambassadeurs Floortje Dessing

13 Ambassadeurs X goede doelen CBF -13- Ambassadeurs met vergelijkbare imago’s

14 Ambassadeurs X goede doelen CBF -14- Webimago’s van goede doelen Unicef

15 Ambassadeurs X goede doelen CBF -15- Webimago’s van goede doelen Rode Kruis

16 Ambassadeurs X goede doelen CBF -16- Webimago’s van goede doelen Goede doelen met vergelijkbare imago’s

17 Ambassadeurs X goede doelen CBF -17- Goede doelen X ambassadeurs SOS Kinderdorpen

18 Ambassadeurs X goede doelen CBF -18- Goede doelen X ambassadeurs Warchild

19 Ambassadeurs X goede doelen CBF -19- Ambassadeurs X goede doelen Marco Borsato

20 Ambassadeurs X goede doelen CBF -20- Ten slotte: “Imago-gelijkheid” is niet het hele verhaal! Wil je een ambassadeur die...  …bij je past?  …je aanvult?  …met je contrasteert?


Download ppt "A perfect match? Hoe consumentenpsychologie en internet kunnen worden ingezet om goede doelen aan goede ambassadeurs te helpen Ivar Vermeulen Communicatiewetenschap,"

Verwante presentaties


Ads door Google