De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Gamedevelopment, een blik in de keuken en in de toekomst www.wouterbaars.net.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Gamedevelopment, een blik in de keuken en in de toekomst www.wouterbaars.net."— Transcript van de presentatie:

1 Gamedevelopment, een blik in de keuken en in de toekomst

2 Belangrijke mededelingen: 1.Niet alles wat ik zeg is waar 2.Als je iets van mij kopieert, vermeldt dan de bron EN (Dit laatste in verband met de Google Pageranking van mijn website)

3 Statistiek ZWie is er een gamer? ZWie denkt erover om gameprogrammeur te worden? ZWie denkt erover om gamedesigner te worden? ZWil wil een eigen game-idee gaan ontwikkelen? ZWie denkt er dat hij of zij gegarandeerd werk vindt in de gameindustrie?

4 Gouden toekomst....

5 Werken aan een game Bron:

6 Werken in de gameindustrie

7 Of.... on initScore(me) pScore = mySprite._movie.sprite(1) bgSprite = mySprite._movie.sprite(2) if pFraming = #crop then bgSprite.width = mySprite.width bgSprite.height = mySprite.height end if bgSprite.bgColor = pBGcolor bgSprite.color = pBorderColor pSong = (the globals)[pSongID] if voidP(pSong) then str = "" str = str & "SequenceXtra Score Viewer Error in sprite " & me.spriteNum & " " & return str = str & "Global ''" & pSongID & "'' is void." alert str else gXtraSongs[pSongID] = pSong if objectP(gSeqXtra) then gSeqXtra.songs[pSongID] = pSong pScore.svInitScore(pSong, me) (the globals)[pSongID] = pScore.getSong() pUpdateFlag = true end if pInit = 2 end on initMember(me) myMem = mySprite.member if myMem.loaded then pInit = 1 myMem.crop = (pFraming = #crop) myMem.scriptsenabled = false myMem.loop = true myMem.center = false end if end

8 Game play design

9 Prototyping

10 Gameplay designer worden? ZGeschiedenis ZPsychologie ZWiskunde ZProgrammeren ZEconomie ZBiologie ZOnderwijskunde & didactiek Z....

11 Veel spelen !

12 Statistiek 1 gamedesigner (gameplay) Staat tot grafische designers Staat tot programmeurs

13 Indie Gamedeveloper? Z15 % < 3 maanden Z43 % 3-6 maanden Z19 % 7-12 maanden Z10%1-2 jaar Z13%>jaren Bron: The Indie Game Development Survival GuideThe Indie Game Development Survival Guide

14 Casual Games tools 1.C++ + librairies 2.Adobe Director 3.Adobe Flash 4.PopCap Games framework 5.Torque Gamebuilder Bron: Creating Casual Games for profit and funCreating Casual Games for profit and fun

15 Indie Gamers inkomsten? Z43 % < $1.000 per jaar Z14% $ p.j. Z8%$ p.j Z6%$ p.j Z2% > $ ,- Z27% “zeg ik niet” Bron: The Indie Game Development Survival GuideThe Indie Game Development Survival Guide

16

17 Ontwikkelingen

18 Ontwikkelingen: emancipatie van de vrouwelijke gamers? ZImage van Ontwerp: Ricardo Makosi

19 Game Ontwikkeling

20 Ontwikkelingen: Gameplay of Graphics?

21 De gameplay is niet veel veranderd

22 Interactive storytelling ipv games!

23

24 Enhanced interfaces for Games Wii controlerEyetoy Kinetic

25 Ontwikkelingen: Serious GamesSerious Games

26 Educatieve Game!...?

27 Advergaming

28 Uren gamen

29 Virtuele Economie

30 Gouden toekomst...?

31 Virtuele Economie of echte economie? Bron:

32 Varkenscyclus Bron: varkenscylus, wikipedia

33 Tips en tricks • Haal alles uit je opleiding • Haal nog meer buiten je opleiding • Specialiseer jezelf • Zorg voor een dik portfolio • Begin NU!

34 Meer info: Zwww.gamesmaken.startpagina.nlwww.gamesmaken.startpagina.nl Zwww.seriousgames.startpagina.nl


Download ppt "Gamedevelopment, een blik in de keuken en in de toekomst www.wouterbaars.net."

Verwante presentaties


Ads door Google