De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 29/02/12 Eerste editie: 2012 Campagneresultaten van de winnaar.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 29/02/12 Eerste editie: 2012 Campagneresultaten van de winnaar."— Transcript van de presentatie:

1 1 29/02/12 Eerste editie: 2012 Campagneresultaten van de winnaar

2 2 29/02/12 Wedstrijd voor kmo’s, bedacht en verzorgd door: VMMtv – regie van vtm, 2BE en Vitaya IP TV – regie van RTL, Club-RTL en Plug UM – centrale voor mediaplanning en -buying Ristretto – filmproductiehuis Nextage – reclamebureau

3 3 29/02/12 Gratis deelname: op basis van een dossier (vijf sleutelvragen). Bekroont de origineelste en/of de voor de consument interessantste projecten. Twee wedstrijdfasen, vijf finalisten die hun project mogen toelichten, één grote prijs.

4 4 29/02/12 De eerste prijs: een tv-campagne met alles erop en eraan (creatie, productie van de spot in FR/NL, uitzending op vtm en RTL, notoriëteitsbarometer) ter waarde van 100 000 €! Alle genomineerden krijgen: een korting van 50% op de uitzending, gratis mediaservices (planning, buying, testing), gratis creatie van een spot, een gratis productiebudgetstudie.

5 5 29/02/12 De jury voor 2012 Voorzitter: Yves De Voeght (Coca-Cola) Bie Buelens (Euro-Shoe) Grégoire Van Cutsem (Lampiris)

6 6 29/02/12 De jury voor 2012 Wilfried Celis (VMMtv) Xavier Huberland (RTL) Jean-Marc Segati (Nextage)

7 7 29/02/12 De jury voor 2012 Cédric Tytgat (UM) Kris Debusscher (Ristretto)

8 8 29/02/12 Resultaten 2012 45 deelnemers De finalisten: Appetit - gerookte vis Aqua-Step - parket Chocol@ - chocolade Clics - educatief speelgoed PogoPogo - parfum

9 9 29/02/12 Eerste prijs

10 10 29/02/12

11 11 29/02/12 De campagne

12 12 29/02/12 Nederlandstalige spot: http://www.youtube.com/watch?v=b_p0i8sj6qY

13 13 29/02/12 Franstalige spot: http://www.youtube.com/watch?v=bqW43XlrRzM

14 14 29/02/12 Top 10 aangekochte programma’s TOP 10 1.La météo 2.Les experts 3.Femmes de loi 4.Cold case 5.Un dîner presque parfait 6.La boutique 7.Le journal de 13H 8.Publi reportage 9.L.A. Enquêtes prioritaires 10.Edition spéciale

15 15 29/02/12 Top 10 aangekochte programma’s TOP 10 1.Royalty 2.De kotmadam 3.Spoed 4.De keuken van Sofie 5.Voor de show 6.Het weer 7.Nieuws 13U 8.EHBL 9.Stop ! Or my mom will shoot 10.SOS Piet

16 16 29/02/12 De resultaten: 1. audimetrie

17 17 29/02/12 Mediadruk van de campagne •Zuid : •98 uitgezonden spots •43 % nettobereik •of 1,354,978 individuen bereikt binnen doelgroep 25+ •Aantal contacten: 4 •172 GRP

18 18 29/02/12 Mediadruk van de campagne •Noord : •128 uitgezonden spots. •43 % nettobereik •of 1,928,687 individuen bereikt binnen doelgroep 25+. •Aantal contacten: 6 •258 GRP

19 19 29/02/12 De resultaten: 2. naamsbekenheid- barometer

20 20 29/02/12 N = 1000 Evolutie naamsbekendheid van het product Chocol@

21 21 29/02/12 N = 1000 Bron naamsbekendheid van het product Chocol@

22 22 29/02/12 N = 1000 Herkenning van de tv-spot

23 23 29/02/12 N = 1000 Waardering van de spot « Toont duidelijk aan dat het product enkel beschikbaar is via internet » – 64% Likeability van 7/10 « Gemakkelijk te begrijpen – 87% » « Origineel » – 59%« Trekt de aandacht » - 53% « Aangenaam om naar te kijken » – 51% « Bevat een link met pralines » – 70% Verbatims & scores:

24 24 29/02/12 De resultaten: 3. Commerciële prestaties

25 25 29/02/12 In een notendop Het aantal bezoekers van de website, het voornaamste contactpunt met het merk (info, bestellingen) verviervoudigde. De verkoop verdrievoudigde (ondanks het warme augustusweer). Het effect van de campagne blijft nog wekenlang voelbaar.

26 26 29/02/12 Evolutie van het aantal bezoekers

27 27 29/02/12 Evolutie van de verkoop Het aantal bestellingen in augustus verdrievoudigde in vergelijking met de zomermaanden de voorgaande jaren. In september en oktober verdubbelde het aantal bestellingen. Augustus wordt de derde verkoopsperiode na december en februari (ondanks het warme weer).

28 28 29/02/12 En verder?

29 29 29/02/12 FAC.TV krijgt een vervolg in 2013 Opnieuw een campagne ter waarde van 100 000 € als eerste prijs. Een verbeterde formule om de wedstrijd voor nog meer kmo’s open te stellen. Afspraak eind januari 2013 voor alle info over de tweede editie.


Download ppt "1 29/02/12 Eerste editie: 2012 Campagneresultaten van de winnaar."

Verwante presentaties


Ads door Google