De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoe positioneer ik mijn uitgeverij 10 do’s en dont’s Windkracht62 1 WINDKRACHT62 +31 (0)651 69 33 04 Ian Muller.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoe positioneer ik mijn uitgeverij 10 do’s en dont’s Windkracht62 1 WINDKRACHT62 +31 (0)651 69 33 04 Ian Muller."— Transcript van de presentatie:

1 Hoe positioneer ik mijn uitgeverij 10 do’s en dont’s Windkracht62 1 WINDKRACHT (0) Ian Muller

2 Hoe behandelt Google jouw content in 2018? 23 april 2014 Windkracht62 2

3 Historie Zonder 15 jaar zoekmachines was internet lang niet zo succesvol Googlen een universeel werkwoord… Groot door indexeren van webpagina’s Factor 1: keywords in content Factor 2: backlinks Werken met algoritmes en 24/7 datascanners

4 Visie en missie Larry page: “De perfecte zoekmachine begrijpt wat u bedoelt en vindt precies wat u zoekt”

5 Ontwikkeling Stap 1: verfijnen van de Search algoritmes (Cafeïne, Venice, Panda, Penguin, …) Stap 2: locatiegegevens bepalen mede de relevantie van zoekresultaten (Earth & Maps) Stap 3: personalisatie op basis van surf en klikgedrag Stap 4: socialisatie (G+, YouTube, Facebook) Stap 5: devices (PC, tablet, smartphone, Glass)

6 Achter liggend doel Google ziet zichzelf als de ultieme personal assistent van de gebruiker Een assistent waartegen je kunt praten, die begrijpt wat je bedoelt en die antwoord geeft Persoonlijk antwoord, dat de problematiek achter jouw vraag op maat helpt oplossen Een assistent die, anticiperend daarop, alles over je weet en zich in jouw wereld inleeft

7 Volgende stappen Google Now: gebruikers op elk moment en elke plaats een rijke ervaring bieden Google Speach: interpreteren van commando’s en daadwerkelijk antwoord geven Google Humming bird: echte kunstmatige intelligentie binnen de zoekmachine

8 Problematiek In de huidige kwantitatieve aanpak wordt alle tekst eenvoudig als strings opgeslagen en in een index geplaatst Zo’n string is niets meer dan aaneengeregen serie letters waarnaar de computer met hulp van de gigantische index zoekt Het gaat dus om betekenisloze info en om de zoeker echt te begrijpen moet de computer de werkelijke betekenis van zoekwoorden leren

9 Oplossing Deep learning doormiddel van het Knowledge Graph System Dit werkt gelijksoortig als de neuronen in onze hersenen Daarbij worden visuele (uiterlijke) en motorische (hoe het gebruik werkt) kenmerken met elkaar in verband gebracht Die kenmerken worden weer gekoppeld aan eigenschappen, waardoor een ‘triple’ ontstaat

10 Semantiek Op deze manier wordt een semantische zoekindex opgebouwd Google is hiermee inmiddels ver gevorderd Een miljard objecten is al in kaart gebracht middels tientallen miljarden feiten Daardoor ontdekt Google stap voor stap de werkelijke betekenis achter zoekopdrachten Dit kwalitatieve systeem gaat het de aloude kwantitatieve systeem overvleugelen

11 Gevolgen Websites zonder goede semantische structuur zullen minder relevant worden Je anticipeert hierop door een semantische markup aan de je site toe te voegen Met deze verborgen html-codes neem je de computer die de site leest ‘bij de hand’ Google herkent daardoor de n.a.w. gegevens van je bedrijf of site

12 Kansen Inspelen op de persoonlijke relevantie (tijd, plaats, interesses) Fysieke wereld koppelen aan het web Automatisch gegenereerde info: -Catalogusfunctie -Persoonsgegevens -Encyclopedie

13 Voorbeelden Open table system (restaurant reserveren) Electronic health assistent

14 Vragen Meet


Download ppt "Hoe positioneer ik mijn uitgeverij 10 do’s en dont’s Windkracht62 1 WINDKRACHT62 +31 (0)651 69 33 04 Ian Muller."

Verwante presentaties


Ads door Google