De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Naam: Rayiha Inanc Klas: 4 E ICT & Multimedia. Inhoud  Stageperiode  Hoe ben ik deze stageplek terechtgekomen?  Het bedrijf  Stage dag 1 t/m stage.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Naam: Rayiha Inanc Klas: 4 E ICT & Multimedia. Inhoud  Stageperiode  Hoe ben ik deze stageplek terechtgekomen?  Het bedrijf  Stage dag 1 t/m stage."— Transcript van de presentatie:

1 Naam: Rayiha Inanc Klas: 4 E ICT & Multimedia

2 Inhoud  Stageperiode  Hoe ben ik deze stageplek terechtgekomen?  Het bedrijf  Stage dag 1 t/m stage dag 10  Mijn verwachtingen  Interview  Leuke en minder leuke dingen  Geschikte beroep voor mij?  Wat heb ik geleerd?

3 Stageperiode  Van 11-01-’16 t/m 22-01-’16 heb ik stage gelopen bij het bedrijf SemaZorg.  Mijn werktijden waren van 09.00 tot 17.00 uur.

4 Hoe ben ik deze stageplek terechtgekomen?  Ik heb hier eerder stage gelopen.  Veel plekken waar ik gesolliciteerd heb hadden geen stageplek.

5 Het bedrijf  Het bedrijf waar ik stage heb gelopen is Semazorg. Semazorg is een thuiszorginstelling die mensen helpt die zorg nodig hebben, bijvoorbeeld persoonlijke verzorging. Semazorg levert zorg aan ouderen, lichamelijk gehandicapten, verstandelijk gehandicapten, mensen met psychische problemen en chronisch zieken. Diensten van Semazorg zijn begeleiding, huishoudelijke hulp, persoonlijke verzorging en verpleging.

6 Op kantoor werken er vier medewerkers. Zij doen het achtergrondwerk. Er werkt een zorgcoördinator, administratief medewerker, extern manager en accountant. -Zorgcoördinator houdt zich bezig met cliënten en hun aanvragen -Administratief medewerker notuleert tijdens vergaderingen, ordent mappen, vraagt gegevens van cliënten op, faxt, scant, neemt telefoontjes op. -Extern manager houdt zich bezig met afspraken voor buiten de deur. -Accountant houdt zich bezig met de financiën van de organisatie.

7 Stage dag 1 t/m stage dag 10  Dag 1: Ik heb vandaag de Medische gegevens opgevraagt voor de clienten. Ik heb mappen beordent en gecontroleert. Daarnaast heb ik telefoontje opgenomen.  Dag 2: Ik ben doorgegaan met de Medische gegevens op te vragen. Ik heb gefaxt, gescant, mappen beordent/gecontroleert en telefoontjes opgenomen.  Dag 3: Ik heb weer gefaxt, gescant en mappen beordent/gecontroleert en telefoontjes opgenomen. Daarnaast moest ik nog naar een paar plekken bellen voor Medische gegevens op te vragen van de clienten.  Dag 4: Ik heb de Excel bestanden gecontroleert van de clienten of de gegevens kloppen. Ik heb de loon uren berekent. Daarnaast heb ik genotuleert tijdens de vergadering.  Dag 5: Ik heb de notules uitgeschreven op Word en opgestuurd naar de medewerkers. Ik heb daarnaast de kalender van 2016 gemaakt in Excel.  Dag 6: Ik heb meegelopen/meegekeken met mijn stagebegeleider.  Dag 7: Ik heb mappen beordent en telefoontjes opgenomen.  Dag 8: Ik heb gecontroleert of de nummers van de clienten juist zijn.  Dag 9: Ik heb naar een paar plekken gebelt voor Medische gegevens op te vragen voor de clienten.  Dag 10: Ik heb meegelopen/meegekeken met mijn stagebegeleider

8 Mijn verwachtingen  Ik verwachtte dat ik meerdere dingen zou doen, maar dat deed ik niet. Dit komt omdat de taken serieus waren en ik had geen ervaring. Ik heb me wel bezig gehouden met Office, telefoontjes en veel met administratieve taken.  Ik had verwacht dat alle taken makkelijk zouden zijn. Ik kreeg ook een keer een moeilijke taak waarmee ik niet veel heb kunnen doen. Notuleren vond ik ook moeilijk.

9 Interview - Welke opleiding(en) heb je nodig voor administratie? Administratief medewerker niveau 2 - Hoe lang heeft het geduurt? 3 jaar - Wat moet je doen om de werk goed uit te voeren? Je moet nauwkeurig zijn.

10 Leuke en minder leuke dingen  Leuke dingen:  Mappen ordenen  Mappen controlen  Scannen  Gegevens invoeren in Excel  Gegevens controleren in Excel  Post bijhouden in Excel  Notulen uitwerken met Word  Minder leuke dingen:  Folders vouwen  Notuleren tijdens vergadering.  Faxen

11 Geschikte beroep voor mij?  Administratief medewerker lijkt mij wel wat, want de taken van de administratieve medewerker lijkt mij heel leuk.

12 Wat heb ik geleerd?  Samenwerken in een team  Notuleren tijdens een vergadering  Faxen en scannen  Uitgebreider met Excel werken  Mappen ordenen en controleren op inhoud

13 Ten slot  Ik heb een hele leuke stageperiode gehad en ik hoop dat mijn stagebegeleidster ook leuk vond om mij te helpen en heeft genoten.


Download ppt "Naam: Rayiha Inanc Klas: 4 E ICT & Multimedia. Inhoud  Stageperiode  Hoe ben ik deze stageplek terechtgekomen?  Het bedrijf  Stage dag 1 t/m stage."

Verwante presentaties


Ads door Google