Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPetrus van Dongen Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Herhaling: He who does not learn from history, is doomed to repeat it.
2
Concepten: Objecten en referenties Objecten en referenties Zelfgemaakte klassen Zelfgemaakte klassen
3
Objecten en referenties Referentie r1 Object
4
Je volgt de volgende stappen bij het maken van een nieuwe klasse: Je volgt de volgende stappen bij het maken van een nieuwe klasse: Datamembers opstellen (!) Datamembers opstellen (!) Constructor schrijven Constructor schrijven Methods schrijven Methods schrijven Zelfgemaakte klassen
5
public class Punt { }
6
Zelfgemaakte klassen public class Punt { int x; int y; } Datamembers
7
Zelfgemaakte klassen public class Punt { int x; int y; public Punt(int x, int y){ this.x = Math.max( x, 0 ); this.y = Math.max( y, 0 ); }} Datamembers Constructor(en)
8
Zelfgemaakte klassen public class Punt { int x; int y; public Punt(int x, int y){ this.x = Math.max( x, 0 ); this.y = Math.max( y, 0 ); } public void paint(Graphics g) {g.fillOval( x-2, y-2, 4, 4 ); } } Datamembers Constructor(en) Method(en)
9
Zelfgemaakte klassen Deze klasse werkt niet op zichzelf. Deze klasse werkt niet op zichzelf. Ze moet gebruikt worden in een andere klasse (bvb een Applet) waar een Punt object wordt aangemaakt: Ze moet gebruikt worden in een andere klasse (bvb een Applet) waar een Punt object wordt aangemaakt: Punt p1 = new Punt(12, 14);
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.