De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden."— Transcript van de presentatie:

1 Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden

2 Inhoudsopgave  Bedrijfsinformatie  Interne analyse  Externe analyse  Conclusies & Advies

3  Gezonde voedselkrat-bezorgservice  Opgericht in 2012 door Maartje Frederiks  3 verschillende producten: Bedrijfsinformatie

4 Wat doet het bedrijf precies?  https://www.youtube.com/watch?v=kvBx mEXTsOU https://www.youtube.com/watch?v=kvBx mEXTsOU Bedrijfsinformatie

5 What business are they in? Interne analyse

6 Lean startup:  HelloFresh heeft gebruik gemaakt van de lean startup methode.  Oprichting in 2012: Voordat het bedrijf echt ‘live’ ging, is het product eerst een jaar lang alleen in de Randstad getest.  Binnen een half jaar winstgevend ↓ 3 miljoeneninvesteringen Interne analyse

7

8 Hoe onderscheid HelloFresh zich?  Verse producten uit eigen regio’s  Onbekende productcombinaties  Levering en samenstelling op maat  Duurzaam Interne analyse

9  2014 > 2015: Investeringen totaal 160 miljoen  50.000 verkochte boxen per week  Groei in omzet: Interne analyse Groei van de onderneming:

10 Concurrentie:  Directe concurrenten (andere boxen): Externe analyse

11  Indirecte concurrenten (supermarkten, bezorg-services, etc.): Externe analyse

12 In welke gevallen zou een afnemer kiezen voor een concurrent?  Lagere prijs (Allerhande)  Uitsluitend producten uit de streek (Streekbox)  Bekender merk (AH, Jumbo etc.)  Oudste, bekendste box het betrouwbaarst (nr. 1 in Google zoekresultaten)  Veel keuze & afwisseling Externe analyse In welke gevallen zou een afnemer kiezen voor HelloFresh?

13 Mobile:  Meer dan 50% van de klanten besteld via de applicatie: Externe analyse

14  Grote rol: Alle producten komen uit Nederland of omgeving  Exacte porties afwegen: Precies genoeg eten  Boxen van gerecycled karton  Verse, eerlijke producten van erkende leveranciers Externe analyse Duurzaamheid:

15 SWOT:  Sterktes: - Enorm kapitaal - Alles kan online aangeboden worden - Sterke marketingcampagnes - Groot internationaal netwerk  Zwaktes: - Makkelijk te kopiëren - Weinig mogelijkheden tot prijsverlaging - Hoge kosten bezorgingen Conclusies & Advies

16  Kansen: - Uitbreidingsmogelijkheden naar andere landen - Ontwikkelen nieuwe boxen/producten - Brand loyalty vergroten - Geld genoeg voor marketingcampagnes  Bedreigingen: - Opkomst van vele concurrenten - Opkomst alternatieve producten zoals kant- en-klaar maaltijden - Lage toetredingsdrempel

17  Export naar andere landen  Buiten diner ook andere boodschappen meeleveren  Werken aan naamsbekendheid (nog steeds niet waar ze willen zijn) Conclusies & Advies Uitbreidingsmogelijkheden:

18 Het bedrijf over 5 jaar:  Beursgang in Duitsland en andere Europese landen  Waarde van 1 miljard euro wordt 10 miljard euro (vorig jaar al een groei van 500%)  Bedrijf blijft bestaan en blijft marktleider! Conclusies & Advies

19  Vragen?


Download ppt "Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden."

Verwante presentaties


Ads door Google