Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdErik Coppens Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Communica tie 3 Docent: Hafida El-Gharbaoui H. el-gharbaoui@hr.nl Kwartaal: 3 Les: 2 Kamer: L03.338
2
Programma 1.Inleveren opdracht. 2.Terugkijken vorige les 3.Artikelen 4.Opdracht 5.Evaluatie (wat was voor jou nieuw in deze les) 6.Huiswerk volgende week.
3
Thuisopdracht inleveren Terugblik ouderschapstheorie Fasering van het kennismaking en intakegesprek met de ouders. Balansmodel Hellinckx
4
Artikelen - Artikel Oplossingsgericht perspectief van Le Fevere deTen Hove. - Formuleer twee eye-openers. - Boek van Fee van Delft, H 1 en 2. m.b.t. Overdracht en Tegenoverdracht - Weisfelt (H10, Hoe vertel ik het mijn ouders) - Formuleer twee eye-openers.
5
Training Verwerkingsopdrachten: - Oefenen met roulerende rollen in trio’s met oudergericht communiceren, m.b.v.casus voorbeeld Ouder gericht, oplossinggericht benaderen van de ouder, met aandacht voor (tegen)overdracht fenomenen. - Gebruikmaken van bijlagen systemische- en basisgesprek vaardigheden voor de voorbereiding vd pedagoogrol en feedback vd observatorrol.
6
Evaluatie: Welke houding en vaardigheden heb je geoefend? Wat geleerd? Welke ga je de komende week oefenen?
7
Huiswerk volgende week -Lezen: - Bestudeer uit boek van Fee van Delft, H3. Overdracht en Tegenoverdracht vanuit de Transactionele analyse (TA). - Lezen Artikel over TA van Stewart en Joines - meenemen “verse“oefen casuistiek voor training tijdens de les. Opdracht 3 Bedenk een eigen voorbeeld van inter/reactie vanuit de TA van een Kind-, een Ouder- en een Volwassen positie. Beschrijven en inleveren bij de docent (max. 1A4).
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.