Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdStefan Desmet Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Word man/vrouw van de wereld 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne
2
- Cultuur- en vrijetijdsaanbod via sensibiliseringscampagnes en evenementen. - Jongeren die in het buitenland willen studeren.
3
European Youth Card Association Promoot mobiliteit en actief burgerschap Europese studentenkaart 58.000 voordelen in 38 landen Vb. musea in Amsterdam, OV in Kroatië, Spanje
4
Communicatie op maat
6
Sensibiliseringscampagnes
7
Sensibiliseringscampagnes - online
9
6 tips voor een geslaagde jongerencampagne
10
TIP 1 vertrek vanuit de leefwereld van de jongere.
11
Hoe ziet hun dagelijks leven eruit? Wat zijn hun prioriteiten? Wat zijn de meest voorkomende vragen en obstakels Via enquête. TIP 1 – vertrek vanuit de leefwereld van de jongere
12
Ben je al naar het buitenland getrokken? 380 jongeren
13
Wat vond je ervan?
14
Waarom (nog) niet?
18
Grootste reden: ik speel competitie volleybal en wil dit niet stoppen of onderbreken Ik doe mijn werk en stage graag hier, ben graag veel en vaak bij mijn vrienden en hobby's Op mijn unief moet je alleen gaan Ik durf daar niet alleen te zijn. voor mijn richting is dit minder interessant. Ik zit op unief en heb het nu al moeilijk genoeg, dus in een andere taal lijkt het me nog moeilijker. Waarom (nog) niet?
19
TIP 1 – vertrek vanuit de leefwereld van de jongere Speel in op wat er leeft bij jongeren (de blok, festivals, keuzestress, …) en betrek die topics in je communicatie Ga na wat hun noden zijn, prioriteiten en gebruik dit als startpunt. Topics die wij gebruikt hebbben Kost dit veel geld? Waar kan ik naartoe? Wat moet ik meenemen/achterlaten? Hoe zit het met mijn studiepunten
20
TIP 2 Let’s get personal
21
Vertel een persoonlijk verhaal als startpunt. Gebruik je eigen naam of gebruik een gezicht voor je campagne TIP 2 - Let’s get personal
22
-Breng persoonlijke verhalen -Maak jezelf persoonlijk.
23
TIP 2 - Let’s get personal
25
Vertel een persoonlijk verhaal als startpunt. Gebruik je eigen naam of gebruik een gezicht voor je campagne
26
TIP 3 De buitenkant telt
27
TIP 3 – De buitenkant telt Generatie Instagram & Snapchat
28
TIP 3 – De buitenkant telt
29
Goede beelden (= enthousiasme / kwaliteit) zijn onontbeerlijk Wees creatief met de vorm van de inhoud. TIP 3 – De buitenkant telt
30
Goede beelden (= enthousiasme / kwaliteit) zijn onontbeerlijk Wees creatief met de vorm van de inhoud. TIP 3 – De buitenkant telt
32
TIP 4 Niet te hip
33
TIP 4 – Niet te hip YOLO FOMO
34
TIP 5 Less is more
35
TIP 5 – Less is more
37
TIP 6 Kies je kanalen
38
TIP 6 – Kies je kanalen. Facebook. langere artikels, video’s, getuigenissen
39
TIP 6 – Kies je kanalen. Instagram Getuigenissen met quote Achter de schermen van eigen team. Verhaal via Instagram van student.
40
TIP 6 – Kies je kanalen. Twitter. Geen populair platform voor jongeren. Snapchat. Dag uit het leven van. => Hoeveel tijd/mankracht hiervoor?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.