Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKurt Koning Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Social Media – Topic 1 Originalosboys
2
Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media
3
Voorbeelden van Social Media Fotosites: Flickr, Photobucket, deviantArt Microblogs: Twitter Social Networking: Facebook, Myspace, Google+, Hyves(NL) Weblogs: Wordpress, Blogger.com Videosites: YouTube, Vimeo, Dailymotion Werk-gerelateerd: Linkedin
4
Marketing en strategie Onderlinge concurrentie Marketing, reclame voor populariteit Toetredingsdrempels Strategieën om opbrengsten te genereren
6
Het maken van keuzes Elk sociaal netwerk heeft een eigen doelgroep Doelgroepen bestaan omdat het concurreren makkelijker gaat Het vinden van de juiste personen is hierdoor makkelijker Privé/Zakelijk gescheiden
7
Voorbeeld: Hyves Kerndoelgroep: Nederlanders Omdat het moeilijk is om te concurreren met sociale netwerken over de hele wereld – Facebook/MySpace Marketingmiddelen: Het verkopen van advertenties / lidmaatschappen (privileges)
8
Positieve aspecten Social Media Ontmoeten van nieuwe personen of het vinden van oude bekenden Kan gebruikt worden als middel voor bedrijven om reclame te maken Up-to-date blijven met het nieuws en actuele zaken
9
Negatieve aspecten Social Media Kan af en toe te commercieel georiënteerd zijn Schading van privacy – veel mensen hebben toegang tot jou informatie De verspreidde informatie is niet altijd betrouwbaar
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.