Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdCornelia Moens Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
LOCO CONGRES 2014 CREATIVITEIT
2
JORIS VAN DOOREN COEN LUIJTEN
4
WORKSHOP OK, EERST EVEN HET WORKGEDEELTE
5
WORKSHOP SCHRIJF OP EEN POSTIT EEN PERSOONLIJKE VRAAG AAN ONS.
6
WORKSHOP SIT BACK & RELAX
7
CHANGE
9
“…In onze tijd zijn dat belangrijke eigenschappen. Om goed met elkaar te kunnen samenleven. En om goed te kunnen functioneren op de arbeidsmarkt. Ook creativiteit, flexibiliteit en innovatief vermogen worden daarvoor steeds belangrijker. We zien nu al dat de vraag naar routinematig, administratief werk afneemt. Tegelijk neemt het aantal creatief-georiënteerde banen toe. En daarvoor zijn skills nodig als verbanden kunnen leggen, kritisch- analytisch denken en sociale vaardigheden…” SPEECH JET
10
CHANGE
11
IN DE NABIJE TOEKOMST… ZAL DE KEUZE ZIJN: A)IK BEN EEN CREATIEF PERSOON B)IK BEN WERKLOOS
12
3 OMSTANDIGHEDEN:
13
OVERVLOED!
14
AZIË!
15
AUTOMATISERING!
16
CHANGE
17
HET VERSCHIL MAKEN DOOR MENSEN TE RAKEN
18
DAT IS LASTIG. WAAROM KUNNEN WIJ DAT NIET?
19
KEN ROBINSON: “ SCHOOL IS TEACHING US OUT OF CREATIVITY ” KEN ROBINSON: “ SCHOOL IS TEACHING US OUT OF CREATIVITY ”
22
CHANGE
23
DAAROM: CREATIVITEIT INGEBED IN ONZE CO OPLEIDING
24
JAAR 1 LOSMAKEN, HEEL VEEL CREATIEF LEREN SCHRIJVEN, VEEL OEFENEN, BLOGGEN, TRENDS
25
JAAR 2 - SKILLS AANLEREN - PROCES AANLEREN - BEIDE OEFENEN IN DE PRAKTIJK
26
STUDENTEN 6 BELANGRIJKE SLEUTELVAARDIGHEDEN LEREN EN HET CREATIEVE PROCES ONDER DE KNIE KRIJGEN
29
PROCES!
31
STUDENTEN LEREN BUITEN ALLE KADERS TE DENKEN
33
PRAKTIJK!
34
IT’S A GAME! FEHTEX DAY GAME
35
MET 2E JAARS EEN CREATIVITEITSGAME SPELEN. IN 24 UUR VAN EEN PROBLEEM NAAR EEN OPLOSSING!
36
play - meaning - empathy - story - design - symphony - play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony
37
MET LEVELS EN EEN LELIJKE JURY DIE PUNTEN EN VERRASSINGEN UITDEELT.
38
ELK LEVEL HEEFT EEN DEADLINE
39
HET SPEL LEVERT EEN DOSSIER OP DAT DOSSIER WORDT BEOORDEELD VOOR EEN CIJFER
40
HET SPEL PUNTEN OP WAT ZORGT VOOR DIRECTE COMPETITIE
41
VOOR VERSCHILLENDE ECHTE OPDRACHTGEVERS
44
EVEN EEN SNELLE BLIK OP WAT LEVELS…
45
LEVEL 1
46
HET CREATIEVE PROCES START MET HET SAMENSTELLEN VAN EEN TEAM: DIVERS, UNIEK EN DYNAMISCH.
47
LAAT OP 1 A4 ZIEN WAAROM JULLIE TEAM UNIEK, DIVERS EN DYNAMISCH IS. ORIGINALITEIT WORDT GEWAARDEERD.
48
VERZIN EEN STEENGOEDE NAAM VOOR JULLIE TEAM
49
VERZIN EEN BRILJANTE SLOGAN VOOR JULLIE TEAM
50
ONTWERP EEN ONDERSCHEIDEND EN PASSEND LOGO
51
MAAK EEN ORIGINELE TEAMFOTO
52
TOO MUCH TIME KILLS EVERYTHING! DEADLINE: 10.30 UUR
53
LEG VOOR AAN DE JURY WIE WEET MAG JE NAAR LEVEL 2
54
LEVEL 2
55
HET IS BELANGRIJK OM EEN GOEDE STARTVRAAG TE FORMULEREN
56
DEZE VRAAG BEGINT MET HET WOORD HOE EN ZORGT VOOR EEN VIBE
57
LEVEL 5
58
LET YOUR BRAIN STORM!
59
DE EERSTE FASE VAN DE BRAINSTORM IS GERICHT OP HET BEDENKEN VAN DOMME, WILDE IDEEEN. ZOVEEL MOGELIJK. BEOORDELEN DOEN WE LATER!
60
SCHAKEL DE KABOUTER UIT! NIET: JA MAAR... WEL: JA, EN...
66
WAT ZIT ER NOG IN HET VAT? KENNIS BUNDELEN IN HET CREATORAAT, BOEK EN CREATIVITEITSLIJN VOOR 4E JAAR UITROLLEN
67
CREATORAAT
68
BOEK … Wij geloven dat wij op dit moment een nieuw tijdperk betreden. Een best wel spannend tijdperk. Het hoe en waarom van dat tijdperk leggen we in het volgende hoofdstuk van dit graag boek uit. En in de hoofdstukken daarna geven we je de hulpmiddelen om uit te blinken in dat nieuwe tijdperk. Vervolgens beloven wij jou dat er een dag komt dat je zegt: Okay Houston, I believe we have a solution here.
69
MEER WETEN? MAIL GERUST! J.VANDOOREN@FONTYS.NL C.LUIJTEN@FONTYS.NL
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.