Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
lussen Gemaakt door: Droids Robotics Deze les is in het Nederlands vertaald door: NXT Generation
2
SchakelblokKen Schakelblok
De robot een vraag stellen en verschillende dingen doen gebaseerd op het antwoord Bijv.: Is de tastsensor van de robot ingedrukt? Of niet? Ziet de robot een lijn? Of niet? Eigenlijk dus een JA/NEE VRAAG Schakelblokken vind je in het oranje tabblad. © EV3Lessons.com, 2015, Last edit 1/21/2015
3
Schakelblok opdracht 1 Opdracht: Schrijf een programma dat verandert als de tastsensor is ingedrukt of niet wordt ingedrukt. Als ingedrukt, de EV3 is blij! Laat een lachende smiley zien op het scherm van de EV3. Als niet ingedrukt, de EV3 is verdrietig. Laat een verdrietige smiley zien op het scherm. Tip: Je hebt het beeldscherm weergeven blok, de lussen en het schakelblok nodig! © EV3Lessons.com, 2015, Last edit 1/21/2015
4
Schakelblok opdracht 2 Kun je een programma maken dat een smiley laat zien als je op de tastsensor drukt en een verdrietige smiley laat zien als je er nog een keer opdrukt. © EV3Lessons.com, 2015, Last edit 1/21/2015
5
Opdracht 1 oplossing weergeven blok Tastsensor geselecteerd Wacht blok
Lus Weergeven blok © EV3Lessons.com, 2015, Last edit 1/21/2015
6
CREDITS Deze les is gemaakt door Sanjay Seshan en Arvind Seshan van Droids Robotics. Deze les is in het Nederlands vertaald door NXT Generation, This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. © EV3Lessons.com, 2015, Last edit 1/21/2015
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.