De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.

Verwante presentaties


Presentatie over: "We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services."— Transcript van de presentatie:

1 We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services

2 Studenten willen… Beleid faculteiten gelijk trekken: Alles opnemen en beschikbaar stellen Beleid faculteiten gelijk trekken: Alles opnemen en beschikbaar stellen

3 Elektronisch Leren

4 Tijd!! Collegezaal van de toekomst Studio’s Streaming Media Webcolleges UvA ClipMaker iTunesU ELO Kennisclips €€.€€€ MOOC’s E-learning Webinars Videoconferencing YouTube

5 uva.nl/video 3-lagen servicemodel: We do it for you Do it together Do it yourself Aanvraagformulieren Diensten Best practices

6 Webcollegedienst UvA Webcolleges 2007 2011 2012 2013 2014 aantal bestanden 233 6.242 9.716 14.235 22.648 unieke kijkers 28.170 486.415 530.726 807.355 890.474 Aantal vaste recorders: 36 (incl. AMC) Aantal mobiele recorders: 4 Totaal 29.727 uur materiaal online Aantal unieke kijkers sinds 2006: 3.515.636 Aantal FTE: 3

7 UvA ClipMaker DHZ webcolleges, software based, opnemen en knippen Kennisclips, Flipped Classroom, tentamenbesprekingen ed Maar… je kunt natuurlijk ook hele colleges opnemen… Videobeheer in Mediasite. Vraagt eigen investering! Presentatie UvA ClipMaker

8 Streaming Media

9 Videoconferencing, Webinars

10 UvA op iTunes en YouTube

11 Hier komt de footer tekst11 studio

12 Video als uitdaging De 15% grens: Simon Sinek in Ted Talk Start with Why: the law of diffusion of innovation http://www.tubechop.com/watch/5535440

13 Onderzoek, learning analytics

14 Onderzoek! Heatmap

15

16 Onderzoek, learning analytics Naast Sociale Wetenschappen ook bij Rechten: Collegereeks volgen Collegekaarten scannen Weten wie aanwezig is en wie niet Kijkgedrag webcolleges in kaart brengen Regressie analyse: correleren kijkgedrag aan opkomst en aan behaalde cijfers Komen tot conclusies en adviezen

17 Samenvatting 1. Er is een breed aanbod aan diensten en ondersteuners, zowel centraal als in faculteiten 2. Meer docenten zouden gebruik moeten maken van de geboden mogelijkheden 3. Aanbieden van feedback aan docenten draagt bij aan docentprofessionalisering en kwaliteit 4. Onderzoek/Learning analytics leidt tot aanbevelingen voor het onderwijs 5. Best practices presenteren

18 Discussie Hoe bereiken we de niet front-runners onder de docenten? Welke middelen zetten we hiervoor in? Kunnen studenten een rol spelen? Werkt beloning? Zijn er elders webcollege-analytics projecten gaande of zijn er plannen in ontwikkeling waardoor de relevantie van de data stijgt?


Download ppt "We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services."

Verwante presentaties


Ads door Google