Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnnemie Peeters Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Scope
2
Scope van variaben/methoden Een variabele is te gebruiken binnen de { en } waarbinnen hij is aangemaakt. Hetzelfde geld voor een methode { int lala = 3; lala = 5; //valid lala bestaat hier nog } lala = 7; //false!!! lala bestaat hier niet meer
3
Class Scope Class Aap{ int bananen; public Aap(){ bananen = 5; } public void EetBanaan(){ bananen -= 1; }
4
Class Scope Class Aap{ public Aap(){ Int bananen = 5; } public void EetBanaan(){ bananen -= 1; }
5
Class Scope Class Aap{ int bananen; public Aap(){ bananen = 5; } public void EetBanaan(){ bananen -= 1; if(bananen <= 0){ int haalBananen = 10; HaalNieuweBananen(haalBananen); } HaalNieuweBananen(int nr){ bananen = nr; }
6
Class Scope Class Aap{ int bananen; public Aap(){ bananen = 5; } public void EetBanaan(){ bananen -= 1; if(bananen <= 0){ int haalBananen = 10; HaalNieuweBananen(haalBananen); } HaalNieuweBananen(int nr){ bananen = nr; }
7
Private, Protected en Public Vanuit dezelfde class Vanuit classes die overerven van deze class Vanuit alle classes die een referentie hebben. PrivateXXXXXXXXXXXX ProtectedXXXXXXXXXXXX PublicXXXXXXXXXXXX Scope = hoever een variabele of methode te gebruiken is binnen een class Private, protected en public bepaald hoe de class te benaderen is Zijn 2 verschillende dingen!!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.