Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLudo Verlinden Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
HET SCHRIJVEN VAN EEN PERSBERICHT PROGRAMMA 09.30uOntvangst & voorstelronde 09.45uToelichting op de training 09.50uDe theorie 10.15uIndividuele opdracht 11.00uplenaire terugkoppeling 11.45uVragen & afronding 12.00u – 12.45uPAUZE
2
DE OPBOUW Groot in de kop: PERSBERICHT als het nieuws is AANKONDIGING als het gaat om agenda-activiteit Pakkende aansprekende titel De eerste alinea bevat alles (wie, wat, waar, waarom en hoe ( 5 W’s + H) Basistekst: de uitwerking van de lead Schrijf levendig en bondig Over organisatie en financiers onderaan Gebruik subkopjes Noot voor de redactie Bijlagen ( zorg voor goed rechtenvrij beeld)
3
TIPS Alleen versturen wanneer het nieuwswaarde heeft Welk nieuwsfeit wil je uitlichten Let op opmaak en vormgeving Een persbericht is ‘oprolbaar’ De lezer is de journalist, niet het publiek Niet langer dan A-4 Schrijf zakelijk/objectief, niet saai Schrijf actief, ga ‘worden, zullen, kunnen’ uit de weg L et op spelling- en taalfouten Investeer in persrelaties, met name regionaal en vakbladen
4
(DIGITALE) VERZENDING Ken je doelgroep! Verstuur op naam Verstuur vanuit een werkadres en geen privé-adres BCC bij digitale verzending Titel is PERSBERICHT+ naam bericht + data Digitaal versturen: tekst in de mail, niet als bijlage Nazorg: bel je contacten na
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.