Download de presentatie
GepubliceerdMathilda Peeters Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Update Implementatie en beheer
Bertil Voogd Utrecht, 15 november 2011
2
Update implementatie en beheer
8 april 2017 Update implementatie en beheer
3
Onderwerpen Samenwerking Bibliotheek.nl, PSO’s en bibliotheken
8 april 2017 Onderwerpen Samenwerking Bibliotheek.nl, PSO’s en bibliotheken Keuzes bij het implementeren Opzet beheer organisatie
4
BNL en PCI zijn uw implementatie partners
8 april 2017 BNL en PCI zijn uw implementatie partners Produceert Documenteert Traint BNL Implementeert Beheert PCI Verantwoordelijk Gebruikt Voldoet Bibliotheek Leveringsvoorwaarden
5
8 april 2017
6
Configuratie en plaatsing op website Start Aansluiting WLWI
8 april 2017 Start Aansluiting WLWI Bart Bestelling plugin bij Appsoft / Infor Iguana Keuze widgetstore Joomla Opvragen / downloaden plugin bij BNL Installatie Huidig CMS Drupal Ja Plugin widgets Aanvraag inlogaccount widgetstore / DCR Wijziging CMS Ondersteunt CMS plugin? Direct plaatsbare widgets Nee Nee Check direct plaatsbare widgets? Ja Via proefwidget Aansluiting WLWI Bibliotheek.nl
7
8 april 2017
8
Bestelling servicebus koppeling item synchronisatie
Opschoning nodig? 8 april 2017 Verwerking OCLC Start Aansluiting NBC Nee Bestelling servicebus koppeling item synchronisatie Ja Bestand Verklaring opschoning uitval binnen 12 maanden Uitval rapport Titelexport mogelijk in MARC21 of Pica3? Ja Export procedure titels Nee HKA Infor BiblioMondo Clientrix Sisis Bestelling exportmodule MARC21/Pica3 Installatie en configuratie
9
8 april 2017 Datawarehouse
10
Privacy verklaring (WBP) Verificatie Start Aansluiting DWH
8 april 2017 Privacy verklaring (WBP) Verificatie Start Aansluiting DWH MDS transport Website B.NL Opvragen Minimale Dataset (MDS) Export faciliteit Service bus HKA Infor BiblioMondo Clientrix Sisis Levering MDS geverifieerd bij leveranciers Eigen definities vs. landelijk Bibliotheek systeem
11
Doelstellingen beheer
8 april 2017 Doelstellingen beheer Zorgen voor optimale ondersteuning gebruikers Zorgen voor hoogwaardige kwaliteit, uptime en performance van de geleverde infrastructuur Samen met de gebruikersorganisatie aan blijven sluiten bij uw veranderende wensen Aansluiting vinden met innovatiekalender en informatie management
12
Binnen de totale organisatie
8 april 2017 Binnen de totale organisatie Ontwerp Product Owners Cluster Managers Informatie Management Bouw Project Secretaris Project Managers Developers Release Management Beheer Cluster coördinatoren Beheerders Implementatie Management (delivery)
13
Inrichting beheer Functioneel beheer (BISL) Applicatie beheer (ASL)
8 april 2017 Inrichting beheer Functioneel beheer (BISL) Met eigen mensen samen met een vertegenwoordiging uit de provinciale organisaties in een virtuele landelijke service organisatie Applicatie beheer (ASL) Uitbesteed bij gerenommeerde marktpartijen Technisch beheer (ITIL)
14
8 april 2017 Het BISL framework
15
Cluster Infra / koppelingen
8 april 2017 Gebruiksbeheer 1e lijns service desk 2e lijn Cluster web Cluster catalogus Cluster CRM DWH Cluster Infra / koppelingen Clusterbeheerders Leveranciers
16
Ondersteunende software
8 april 2017 Ondersteunende software Een centrale landelijke service management omgeving Klanten portaal voor u als bibliotheek Informatie delen Bekende oplossingen (kennisdatabase) Melden van incidenten / aanvragen wijzigingen Status en voortgang inzien Operationeel per 31 januari 2012
17
En verder U krijgt een SLA als onderdeel van de dienstverlening
8 april 2017 En verder U krijgt een SLA als onderdeel van de dienstverlening Er zal een gebruikersoverleg worden georganiseerd Evaluatie geleverde diensten en ondersteuning Organiseren van vraagsturing en input verandering / verbetering Vertegenwoordiging gebruikersorganisatie Alle benodigde documentatie zal beschikbaar worden gesteld
18
Vragen? Aan het eind graag.
18
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.