De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN

Verwante presentaties


Presentatie over: "H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN"— Transcript van de presentatie:

1 H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Competentiedoelen uitleggen wat het strategisch planningsproces inhoudt de stappen bij marketingplanning beschrijven uitleggen wat operationele planning inhoudt de cruciale rol van implementatie en controle bij marketingplanning uitleggen enkele belangrijke aspecten van de interne omgeving van een organisatie bespreken

2

3 H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
2.1Bedrijfsplanning: het grote plaatje samenstellen

4 Strategische planning:
Lange termijn

5 2.2 Drie niveaus van bedrijfsplanning Functionele planning:
1 tot 3 jaar en details Jaaroverzicht Economie 0910 Per. Kalender Periode Data Soort week weeknr. maandag 1 34 17-aug lesvrije week, inleveren verslagen, etc 35 24-aug assessments, introductie, hertentamens 36 31-aug lesweek 1 37 2 7-sep lesweek 2 diplomauitreiking 11-9 38 3 14-sep lesweek 3 39 4 21-sep lesweek 4 40 5 28-sep lesweek 5 41 6 5-okt lesweek 6 42 7 12-okt lesweek 7 43 8 19-okt tent.week 44 26-okt herfstvakantie 45 9 2-nov

6 Operationele planning:
Dag tot dag

7

8 2.3 Strategische planning: het plaatje inkaderen
Stap 1: missie formuleren: Overall doel Unilever: vitaliteit toevoegen aan het leven

9 Stap 2: interne en externe omgeving evalueren

10 Stap 3: organisatiedoelen of SBU-doelen stellen
“ Ons doel is de activiteiten en reputatie van Unilever te versterken om het vertrouwen in ons bedrijf en onze merken te vergroten.”

11

12

13 Stap 4: bedrijfsportfolio bepalen Boston Consultancy matrix
Indeling verschillende SBU’s op producten in: marktgroei relatief marktaandeel

14

15

16

17

18 Boston Consultancy matrix

19

20 analyse en strategie: afstoten (divest) vasthouden (hold)
oogsten (harvest) uitbouwen (build)

21 Stap 5: groeistrategieën ontwikkelen
zelfde product , zelfde markt relatief weinig risico marktpenetratie

22 Ansoff nieuw product, zelfde markt productontwikkeling

23 zelfde product, nieuwe markt (horecaverpakking)
marktontwikkeling

24 nieuw product , nieuwe markt
veel risico Diversificatie

25 Ansoff

26

27 2.4 Marketingplanning: camera-instelling kiezen
Stap 1: situatieanalyse uitvoeren: Stap 2: marketingdoelen stellen. Stap 3: marketingstrategieën ontwikkelen doelmarkt kiezen marketingmixstrategieën ontwikkelen Stap 4: marketingplan implementeren en controleren actieplannen verantwoordelijkheid tijdspad begroting marketing en controle

28

29

30

31 Marketingplan maken en ermee werken: de foto nemen
Sjabloon voor marketingplanning gebruiken Operationele planning: marketingplannen van dag tot dag uitvoeren Marketing: met alle functies samenwerken

32 samenvatting

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44


Download ppt "H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN"

Verwante presentaties


Ads door Google