Download de presentatie
GepubliceerdNora Adam Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Rita de Bresser, Martijn Goossens, Peter Lubbers, Richard Rokx
PROJECTPLAN Rita de Bresser, Martijn Goossens, Peter Lubbers, Richard Rokx
2
Voor wie? De doelgroep: kinderen van ouders/verzorgers met een reizend beroep t.w. schippers-, kermis- en circuskinderen Leeftijdscategorie basisschoolleeftijd groepen 5 t/m 8 Aspect levend immaterieel erfgoed
3
Hoofdoelstelling Omgevingsgerichtheid vergroten van kinderen van basisschoolgroepen 5 t/m 8 van ouders met reizende beroepen via “online podium” gedurende ten minste één kalenderjaar.
4
Subdoelen Creativiteit van de doelgroep vergroten door deze de mogelijkheid te bieden een eigen invulling aan beelden te geven. Kennis laten maken met bekende schilderwerken over dit onderwerp met uitleg. Kinderen door middel van eenvoudige online instructiefilmpjes technische basisvaardigheden leren. Uitbreidingsmogelijkheid voor andere leervormen en -doeleinden. Bij betrokken organisaties en andere gerelateerde instellingen draagvlak creëren.
5
Bereik Aansluiting op de cultuur (het reizende aspect)
Aansluiting op de toepassing van social media en onderwijs op afstand Inzet van gerelateerde partijen zoals De Rijdende School en belangenbehartigers van de doelgroep (online bekendheid geven aan het project) Flyers aan de doelgroep uitreiken door gerelateerde partijen
6
Gerelateerde partijen
What’s in for you? Een onderwijsinstelling die zich richt op de doelgroep heeft weinig tijd voor cultuureducatieve activiteiten. Door aan te sluiten op dit project draagt ze toch het belang van cultuureducatie uit en hoeft ze zelf geen lesmateriaal te ontwikkelen. Andere organisaties kunnen het project inzetten als nieuwswaarde en met evt. sponsoring een PR-plek op de site krijgen.
7
Vakdidactische; aansluiting
Inhoudelijk aansluiting zoeken bij de ontwikkelingsfase van de kinderen (ontwikkelingsfase van kinderen in de leeftijd van 7 tot 9 jaar is een andere dan die van kinderen in de leeftijd van jaar) Website biedt mogelijkheden om: Eigen fantasie kwijt kunnen Sociale omgeving vergroten Onderlinge communicatie
8
De uitvoering
9
Begroting Voor het realiseren van (de pilotversie van) Het Reizende Venster zijn de volgende diensten en producten nodig, uitgaande van een looptijd van één kalenderjaar; Begroting Omschrijving Bedrag (€) Website * Promotioneel * Personele kosten Onvoorzien Copywriter Vormgeving Techniek – Webmaster Webspace + domeinnaam (12 x 10,-/mnd.) Drukwerk Informatieflyer (A5-form., oplage 5000) Vormgever Flyer (ontwerp + DTP) Copywriter Teksten (website + flyer) (Concept)ontwikkeling/overleg Voorlichtingsbijeenk. met gerelateerde partijen (stelpost) Administrator website (12 x 100,-/mnd.) … 150,- 500,- 1000,- 120,- 70,- 125,- 800,- 250,- 1200,- TOTAAL 4365,- * Eenmalige kostenpost.
10
Rita de Bresser, Martijn Goossens, Peter Lubbers, Richard Rokx
FHK - ABV | DBKV | Docent Judith Boessen | Semester 6, ‘13 – ‘14 Rita de Bresser, Martijn Goossens, Peter Lubbers, Richard Rokx
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.