De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Sanne ‘t Hooft.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Sanne ‘t Hooft."— Transcript van de presentatie:

1 Sanne ‘t Hooft

2

3 Saskia according to Sanne

4 Saskia according to Saskia

5

6 Intranet (2008)  Interactieve Media  (2003) Cap Gemini  (1996)
 Amsterdam (1971) Industrieel  Ontwerpen (1990) Cap Gemini  (1996) Interactieve Media  (2003) Intranet (2008) 

7 Human computer interaction
Blok 1 Blok 2 Blok 3 Blok 4 Teamproject Individueel project User Centred Development Marketing Marketingcommunicatie Ondernemen Ideeontwikkeling Human computer interaction Media design Game ON! Internet standaarden Programmeren Applicatie ontwikkeling Ontwikkelmethoden en technieken Content en Redactie Medialandschap Geschiedenis van Kunst en Media Cultuur en Media Kennismakings gesprek en Taalvaardigheid Functionerings gesprek Eindejaars gesprek Studieregiepunten Tools intro Blok break Blok break

8

9 Z X C V B N

10

11 HCI Human Computer Interaction

12 HANDIG

13 HCI = Designing products people love to use

14 Usability is de mate waarin een gebruiker in zijn omgeving met een product zijn doelen effectief, efficiënt en naar tevredenheid kan bereiken.

15

16

17

18

19

20 Talent Nederigheid Talent Nederigheid Talent Nederigheid Talent

21 iteratief ontwikkelen

22

23 Testen

24 Tests Functionaliteit Performance Beveiliging Techniek . . .
Usability (playability) de mate waarin een gebruiker in zijn omgeving met een product zijn doelen effectief, efficiënt en naar tevredenheid kan bereiken.

25 Intermezzo

26 Intermezzo

27 ‘User’ test ‘Expert’ review 1. Listen to users 2. Ignore what they say

28 Begeleide oefeningen  Zelfstandig werken  Bezoeken IAM-event 
U bent hier Zelf 100x spelen Gebruikstest Week 1 Week 2 Week 3 opdracht Team Individuele opdrachten Algemene introductie Maandag 25 augustus Kick-off Begeleide oefeningen  Zelfstandig werken  Bezoeken IAM-event  Op papier, studenten, docenten…  Opleveren donderdag 11/9 vrijdag 29/8 Analyse Prototype vrijdag 5/9

29 Plan van Aanpak Voorbereiding Uitvoering Evaluatie Testdoel
Testvorm / Scenario’s Proefpersonen Prototype/Hulpmiddelen/Faciliteiten Formulier/Vastlegging Voorbereiding Preparatie Instructie/uitleg Observeren/Vastleggen bevindingen Nabespreken Uitvoering Evalueren bevindingen Prioriteiten stellen Ontwerp aanpassen Opnieuw testen Evaluatie

30 Wat testen? De opgestelde eisen?
Doel Do they get it? Is het doel van het spel duidelijk? Is duidelijk wat te doen? Spelplezier Hebben de spelers plezier? Is het voor alle spelers leuk? Wordt er gelachen? Waarom wordt gelachen? Is winnen leuk? Willen de spelers winnen? Spelverloop Hoe lang duurt het spel? Zijn alle spelers actief? Is spelen spannend tot het einde? Is (te) snel duidelijk wie gaat winnen en verliezen? Is het spel vaker malen spelen leuk? Worden spelers beter bij vaker spelen? Rouleert de beurt in het goede tempo? Blijft het bord overzichtelijk? Spelregels / Tactiek Zijn de spelregels duidelijk? Worden ze goed geïnterpreteerd? Worden (alle) de tactische mogelijkheden benut? Worden tactische mogelijkheden misbruikt? Worden spelregels misbruikt? Zijn er (ongewenste) ‘short-cuts’ om te winnen? Is het mogelijk dat het spel niet eindigt? Speelt geluk de goede rol? Niet te overheersend? Verrassing genoeg? Wordt de handleiding (te vaak) gebruikt? Is aanvullende uitleg nodig? Materiaal / Inhoud Zijn er genoeg fiches? Zijn er genoeg vragen? Zijn de vragen te makkelijk of moeilijk? Zijn ze afwisselend genoeg? Vormgeving Spreekt de vormgeving/stijl aan? Wat testen? De opgestelde eisen?

31

32

33

34

35 Observeer de proefpersonen,
stimuleer ‘hard-op-denken’ en let ook op head slappers, shocks, inspiration, passion, vocabulary en bugs.

36 Prioriteit hebben: Show stoppers / Concept flaws
Quicks wins / Low-hanging fruit

37 Plan van Aanpak Voorbereiding Uitvoering Evaluatie Testdoel
Testvorm / Scenario’s Proefpersonen Prototype/Hulpmiddelen/Faciliteiten Formulier/Vastlegging Voorbereiding Preparatie Instructie/uitleg Observeren/Vastleggen bevindingen Nabespreken Uitvoering Evalueren bevindingen Prioriteiten stellen Ontwerp aanpassen Opnieuw testen Evaluatie

38 Luchtiger (1st edition)
Fundamenten Luchtiger (1st edition)

39 Aanwezigheid bij 1e college ideeontwikkeling is verplicht
zwart, grijs, wit, geel, oranje, oker dinsdag 16 september rood, groen, blauw, paars, lila, roze vrijdag 19 september

40 Hardware/Software iStopMotion (mac) AnimatorDV 9 (PC) Premiere Pro CS3
optioneel: After Effects CS3 Audacity (geluid) Camera (DV en geen harddisk) Statief optioneel: Webcam (om te oefenen)


Download ppt "Sanne ‘t Hooft."

Verwante presentaties


Ads door Google