Download de presentatie
1
Ondernemerschap in Perspectief
“vernieuwend ondernemen in de grafische industrie” economische paradigma shifts in de 21ste eeuw Jan van der Linden ecosoof
2
strategische positionering en een bijpassend commercieel profiel
een juist gekozen strategische positionering en een bijpassend commercieel profiel leidt tot: - verlichting van de investeringsdruk - verruiming van het marktvolume - en een toenemend bedrijfsrendement
5
Groei van de economische
bedrijvigheid Einstein Generatie zelfactualisatie Generatie X zelfexpressie Zelfsturing Intellectueel vrijzijn Young Boomers comfort Older Boomers zekerheden
6
Groei van de economische
bedrijvigheid
7
Groei van de economische
bedrijvigheid
8
Groei van de economische
bedrijvigheid
9
Groei van de economische
bedrijvigheid
10
Groei van de economische
bedrijvigheid Ideeën(concept)concurrentie > kenniserosie Kennisinnovatie € in een exponentiële groeimarkt!!! Resultaten- leverancier 8 -15% R Namaakconcurrentie > kwaliteiterosie product- / diensteninnovatie €€€€ in een turbulente markt!!! Product / Diensten- leverancier, Adviseur 5 - 8% rendement Prijsconcurrentie > prijserosie Efficiency innovatie €€€€€€€ in een verdringingsmarkt!!! Capaciteitleverancier 2 - 5% rendement
11
Groei van de economische
bedrijvigheid Relevantie Reputaie Relatiebinding Ruilwaarde 4R-en 4P’s Product Prijs Plaats Promotie investeren in opbrengst Diveregerend ondernemen Converegerend Ondernemen besparen op kosten Menselijk Talent Stoffelijke middelen Resultaten- leverancier 8 -15% R Product / Diensten- leverancier, Adviseur 5 - 8% rendement Capaciteitleverancier 2 - 5% rendement
12
Groei van de economische
bedrijvigheid Advies: Verander je kaartje! Heras Buitenbeveiliging Heras-veilgheid marktvolume veiligheid Heras-beveiligingsadvies marktvolume advies Heras Hekwerken Heras hekwerk marktvolume hekken
13
Groei van de economische
bedrijvigheid Leverancier van deegtechnologie H. Concept- leverancier marktvolume broodkennis Haton broodadviseur marktvolume adviezen Haton marktvolume broodmachines Haton
14
Groei van de economische
bedrijvigheid Advies: Verander je kaartje! Denk in relevante resultaten voor de klant Denk in relevante concepten Denk in kennis(domeinen) Schep marktruimte Regisseer de hele keten Leverancier van deegtechnologie H. Concept- leverancier marktvolume broodkennis Haton broodadviseur marktvolume adviezen Haton marktvolume broodmachines Haton
15
Groei van de economische
bedrijvigheid Resultatenleverancier 8 – 15% R Prod/dienstenleverancier Adviseur 5 – 8% rendement Capaciteitleverancier 2 – 5% rendement
16
Groei van de economische
bedrijvigheid Lees je kaartje Grafisch adviesbureau Verander het zelfstandig naamwoord in een werkwoord. Adviseren Wat is het resultaat van dat adviseren voor de klant? Nieuwe “media”-inzichten Leverancier van bedrijfsrendement 4. Wat is de directe waarde van die kennis? Nieuwe commerciële mediaconcepten Hoe kan de klant het effect daarvan meten? Nieuwe relaties, groeiende omzet en beter bedrijfsrendement Regisseur van Commercieel resultaat Leverancier van multimedia-kansen
17
Groei van de economische
bedrijvigheid Biedt uw klanten geen middelen (producten of diensten) aan maar verkoop ze een resultaat! Denk commercieel en zorg dat er over je geschreven en gesproken wordt! De belangrijkste kennis is de kennis van het besluitvormingsproces van je klanten! Spreek nooit meer over kosten, maar altijd over investeren en opbrengsten! Bindt relaties aan je en zorg er voor dat ze met jou zaken willen doen! Draag je relevantie uit! Communiceer je reputatie! Lever Business (ruil)waarde! Dan willen relaties zaken met je doen!
18
Dank voor uw aandacht en nog een fijne avond!
RUILWAARDE Dank voor uw aandacht en nog een fijne avond!
20
Leverancier van omzet Drukkerij Advies: Verander je kaartje!
Denk in klantrelevante resultaten voor de klant Leverancier van omzet Professionele mediatoepassingen Advies nieuwe klanten Omzet-investering Drukkerij
21
Architectuur Aromatique
Advies: Verander je kaartje! Denk in klantrelevante resultaten voor de klant Denk in relevante concepten Architectuur Aromatique CC. Leverancier van beleving CC. Adviseur van Topkoks Coppert Cress CC. Leverancier van minivegetables
22
Architectuur Aromatique
Advies: Verander je kaartje! Denk in klantrelevante resultaten voor de klant Denk in relevante concepten Denk in Kennis(domeinen) Schep marktruimte Regisseer de keten Architectuur Aromatique CC. Leverancier van beleving CC. Adviseur van Topkoks Coppert Cress CC. Leverancier van minivegetables
23
Dank voor uw aandacht! en hoe nu verder? Jan van der Linden
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.